Sens, liels un jaudīgs vai jauns un mazāk jaudīgs - daudzu auto pircēju dilemma

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: FIAT

Pēdējo gadu laikā Latvijā ir izteikti jūtams jaunu automašīnu pārdošanas apjoma pieaugums. Mūsdienās cilvēki arvien biežāk lietotu, lielu un neekonomisku automašīnu vietā izvēlas jaunas, mazākas automašīnas, kas maksā tikpat. Jauna automašīna bieži veic ne tikai praktiskas funkcijas, bet kļūst arī par stila elementu, vai pat par ģimenes locekli.

«Mūsdienās jaunu automašīnu iegāde ir popularizējusies un kļuvusi pat par sava veida modi. Cilvēki ir sākuši saprast, ka automašīna nav mūžīga, un to ir vērts mainīt ik pēc trīs līdz pieciem gadiem. Šī kultūra nav aizsākusies vakar, tā bija vāji jūtama jau pirms desmitgades, un pēdējos gados tās aprises ir kļuvušas arvien izteiktākas», - ar saviem uzskatiem par Latvijas automašīnu tirgu dalās FCA pārdošanas nodaļas vadītāja Latvijā Baiba Latkovska.

Jaunu automašīnu pārdošana Latvijā katru gadu pieaug par padsmit vai pat vairākiem desmitiem procentu. Saskaņā ar Eiropas automašīnu ražotāju asociācijas datiem (ACEA), Latvijā jaunu automašīnu pārdošanas apjomi gada laikā palielinājušies par 3,3 % līdz 11,5 tūkstošiem. Vien šī gada augustā, salīdzinot ar pagājušā gada augustu, pārdoto automašīnu skaits Latvijā ir audzis par 25,8 %, reģistrētas 1469 jaunas automašīnas.

Mainījies skatījums par nomu ar izpirkuma tiesībām

Pēdējo gadu laikā, jūtami mainījies cilvēku skatījums uz nomu ar izpirkuma tiesībām. B. Latkovska apgalvo, ka galvenais šādu izmaiņu iemesls ir finanses. Augošā, šo finansiālo pakalpojumu popularitāte atstāj lielu ietekmi uz pircēju paradumu maiņu.

«Konservatīvāki cilvēki joprojām nesaprot šīs nomas jēgu. Šķiet, kā tas ir, kad katru mēnesi maksā par automašīnu noteiktu summu, lieto to, taču par personīgo īpašumu tā nekad nekļūst. Patiesībā, vienmēr pastāv iespēja izvēlēties, vai pēc nomas perioda beigām to atgriezt pārdevējam, vai veikt atlikušās vērtības apmaksu, lai automašīna kļūtu par jūsu īpašumu. Pozitīvi ir tas, ka patērētāju, kas novērtē jaunu automašīnu iegādes nozīmi, paliek arvien vairāk – jauniem cilvēkiem pat nerodas jautājums par priekšrocībām, kas tiek gūtas, iegādājoties jaunu automašīnu nomā ar izpirkuma tiesībām», - stāsta Latkovska.

Automašīnas iegāde, nomā ar izpirkuma tiesībām, noņem lielu kapitāla un īpašuma nastu no pircēja pleciem, kas ļauj saplānot precīzākas ikmēneša izmaksas. Gadījumā, ja nav vēlme automašīnu izpirkt, beidzoties nomas termiņam, nav jāraizējas, ko iesākt ar lietoto transportlīdzekli: to iespējams atgriezt pārdevējam. Par vienu no svarīgām jaunas automašīnas priekšrocībām tiek atzīta garantija, kas visbiežāk mēdz būt no 2 līdz 5 gadiem.

Atšķirībā no jaunas automašīnas, lietotas automašīnas ekspluatācijas izmaksas novērtēt ir neiespējami un daudz sarežģītāk ir prognozēt tirgus vērtību pēc zināma laika posma – tā var salūzt jebkurā brīdī. Jaunai automašīnai tiek piemērota garantija, tādēļ, jebkurš neplānots remonts neietekmē tās īpašnieka bankas konta atlikumu. Tas ir saistīts ar uzticamību: ar jaunu automašīnu var droši doties tālos izbraucienos, nebaidoties no pārsteigumiem.

Stils – vissvarīgākais

Galvenās jaunas un nelielas automašīnas priekšrocības ir jūtamas tieši pilsētā, traucoties pa šaurām vecpilsētas ieliņām vai meklējot stāvvietu. Galu galā, tas novērojams arī degvielas stacijās: jaunākas automašīnas izceļas ar ievērojami mazāku degvielas apetīti.

«Jauna automašīna spēj garantēt drošību, ērtību un ekonomiskumu. Iegādājoties jaunu automašīnu pircējs var justies droši, jo nebūs jādomā par dažādām neērtībām, kuras var rasties lietojot vairākus gadus vecu automašīnu. Jaunas automašīnas iegāde arī izraisa pozitīvas emocijas, kad tiek dota iespēja izbraukt no salona ar pilnīgi jaunu automašīnu. Pārvietošanās ar jaunu automašīnu spēj pacelt garastāvokli un radīt prieku, dodoties ikdienas gaitās. Tādēļ, jaunas automašīnas iegādi var mērīt, ne tikai naudas izteiksmē, bet arī kā emocionālu piedzīvojumu», - uzsver B. Latkovska.

Saskaņā ar sarunu biedres apgalvoto, lai arī tirgū ir daudz mazu automašīnu, tādu kulta modeļu, kā «Fiat 500» pircēji izceļas no citu klientu loka. Viņi šo automašīnu izvēlas stila un īpašā dizaina dēļ. Pērkot šo automašīnu, pircējam paveras plašas iespējas izvēlēties, gan eksterjera, gan salona dizainu.

Foto: FIAT

«Mums ir daudz klientu, kuri savām automašīnām pat piešķir vārdus. Atbrauc uz automašīnas apkopi un saka: «Mēs ar Luīzi šorīt, spīdot saulei, tik līksmi traucāmies pa pilsētu.» Tā ir pilnībā emocionāla automašīna – varu droši teikt, ka to izvēlas radoši cilvēki ar noteiktu iztēli», - stāsta B. Latkovska.

Pamatā šādu stilīgu automašīnu pircēji ir mūsdienīgi, jauni cilvēki, kuriem vissvarīgākais ir ērtums pilsētā, kā arī stils. B. Latkovska apgalvo, ka vecāka gada gājuma cilvēki mūsu valstī, retāk izvēlas tādas automašīnas, kā «Fiat 500», lai gan tās priekšpusē ir pietiekami ērti sēdēt, izkāpt un arī automašīnas novietošana grūtības nesagādā.

Piemēram, Itālijā situācija ir nedaudz citādāka: jauni cilvēki izvēlas nelielas automašīnas, kad izveidojuši ģimenes, tad meklē lielāku transportlīdzekli, un bērniem pieaugot, atkal atgriežas pie ērtām, pilsētai paredzētām mazulītēm.

«Acīmredzot, tam ratam vēl ir jāaprit, lai jaunie, mazo automašīnu pircēji, pie tādām automašīnām atgrieztos, būdami seniori», uzsver FCA pārdošanas nodaļas vadītāja.

Veiksmes stāsts turpinās jau 60 gadus

Tās pašas īpašības, kas ir aktuālas «Fiat 500» pircējiem šodien, padarīja šo modeli par kulta modeli pagājušā gadsimta vidū: kompaktas automašīnas garums, kas nesasniedz trīs metrus, ērtums pilsētā, iespēja ārpus pilsētas ceļot četratā un pieejama cena. Tā ir tikai daļa īpašību, kuru dēļ klasiskais «Fiat» kļuva par tā laika posma pircēju un šī gadsimta sākuma norisējušo «Simtgades automašīnu» vēlēšanu favorītu. Šogad «Fiat 500» svin 60 gadu jubileju.

Klasiskais modelis pircējus ir savaldzinājis ne vien ar praktiskām īpašībām, bet arī ar ekonomiju: pusi tonnas sverošajā automašīnā iemontētais 0,5 litru darbspējas dzinējs apmierinās ar 5 litriem benzīna uz simts kilometriem. Lai arī šodien tādi skaitļi nešķiet iespaidīgi, pagājušā gadsimta vidū tas bija pielīdzināms brīnumam. Lielu lomu spēlēja arī uzticamība – automašīna bija tik ērta, ka tajā praktiski nebija kam sabojāties, bet atsevišķas detaļas autovadītāji varēja iegādāties degvielas stacijās.

Pirms piecām-sešām desmitgadēm daudzām ģimenēm «Fiat 500» kļuva par pirmo viņu personīgo automašīnu, ļāvusi sajust mobilitāti un baudīt plašas ceļojumu iespējas: 18 ražošanas gadu laikā tādas iegādātas gandrīz 3,9 miljoni.

2007. gadā, par godu priekšgājējas 50 gadu jubilejai, jaunais «Fiat 500» turpināja veiksmes stāstu. Tikko parādījies, tas tika atzīts par Eiropas gada auto un saņēma desmitiem citu apbalvojumu par dizainu, novatoriskumu un praktiskumu.

Lai arī pašlaik ražojamais «Fiat 500» modelis, gan ar iekārtu, gan ar ārējiem izmēriem, ievērojami atšķiras no tā, kas tika ražots pirms simts gadiem, tas ir saglabājis praktiskākās un stilīgākās pilsētas automašīnas titulu. Vien 3,5 metru garajā virsbūvē ietilpst, ne vien plašs salons, kurā var iekārtoties un ērti braukt četri cilvēki, bet arī konkurētspējīga izmēra bagāžas nodalījums.

Pircēji visā pasaulē ir novērtējuši jauno kulta automašīnas paaudzi: desmit ražošanas gadu laikā Fiat 500 saražots jau divi miljoni un ar šo skaitu tas neatpaliek no klasiskā modeļa.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu