Normunds brauc: Lexus IS 300h

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Normunds Avotiņš

Viens no vidējās klases sedaniem tik ilgi vēries savā elektriskajā nabā, ka teju sasniedzis pilnību.

Ar ko sākas jauna Lexus iegāde? Ar zvanu uz autosalonu? Ieskatīšanos mājaslapā? Vizīti bankā? Nē, savienošanās ar japāņu luksusmarku mūsdienās sākas ar Pieredzi. Deviņdesmitajos gados Lexus tirdzniecība notika gastronoma tipa telpās Brīvības ielā - pa kreisi Toyota, pa labi Lexus, un labāk maksāt skaidrā naudā. Šodien Lexus autosaloni Rīgā sacenšas atbilstībā korporatīvajiem standartiem. Pirms desmit gadiem uzbūvētais Riga West (tagad Lexus Riga Airport) vēl arvien smaržo kā vakar atklāts, un šogad rekonstruētais Rīga Krasta piedāvā tādu apdares, iekārtojuma un apkalpošanas standartu, kas robežojas ar prestižas nervu klīnikas gaisotni. Automobiļi veikli izkārtoti tā, lai netraucētu novērtēt izgaismotos daudzslāņu griestus un hipermodernos zviļņus, bet sekretāre uzrunā ienācēju trenēti kompetentā un nedaudz iejūtīgā manierē, it kā es būtu ieradies A. Moruā attēlotajā viesnīcā Tanatos noslēgt rēķinus ar dzīvi, nevis izbraukt ar jauno Lexus IS. Pēc dažiem mulsuma mirkļiem un klusinātas komunikācijas ar dakteri, nē, tirdzniecības konsultantu, mani tomēr izlaiž pagalmā pie sniegbaltas automašīnas un ļauj doties prom. Piekodinot, ka nākamā vizīte ieplānota jau pirmdien.

Kas tas ir?

Atjauninātais jeb 2017. modeļu gada Lexus IS tik tikko atšķiras no iepriekšējā izlaiduma, jo kāpēc gan labot to, kas jau tā pārdots vairāk kā vienā miljonā eksemplāru – tas nekas, ka nieka astoņpadsmit gados? Svaigo izlaidumu uz ielas var atpazīt tikai pēc izteiksmīgākas formas priekšējiem lukturiem, jo pārējās nianses ir uztveramas tikai modeļa pazinējiem.

Viena no šādām niansēm ir lielāks navigācijas displejs, taču, tā kā konkrētajam auto tāda nav, katarse no kontakta ar karti viduskonsoles platumā izpaliek. Atklāti sakot, standarta multimediju iekārta ar intuitīvu, grozāmu kloķi man patīk daudz labāk par saules zaķīša kursora ganīšanu, izmantojot daudz apspriesto manipulatoru līdzās pārnesumkārbas svirai, bet... Ja par to jāmaksā ar viduvēju monitora grafiku un ciparu radio, kura DAB funkcija neko vairs neuztver, jo šis standarts ir tikpat novecojis kā kosmiskā stacija Mir, - tad labāk lai iet Lexus Premium Navigation un nepaklausīgs kursors, kas lēkā pa sienu kā Pītera Pena draudzene feja Zvārgulīte.

Foto: Lexus

Par dažiem salona apdares materiāliem vācieši droši vien pasmīkņātu, bet man patīk, kā IS dziļais kokpits aptver, iedrošina un nekaitina ar dažādām pārmērībām. Lai gan - cruise control svira no Toyota un skārienjutīgās temperatūras regulēšanas «sliedes», protams, ir galīgs sviests.

Kā tas brauc?

Lexus automobiļi allaž iedarbojas nomierinoši, un tas ir labākais, ko japāņi saglabājuši no markas pubertātes perioda, kad Lexus neveiksmīgi mēģināja kļūt par Āzijas Mersedesu. Modernā Lexus paradigmas pamats ir hibrīddzinēji, kurus izvēloties ja ne 93, tad vismaz 85% pircēju (no Lexus preses relīzes tā arī netiku gudrs, kurš skaitlis ir īstais). Tāpēc analīzes objekts ir Lexus IS300h ar 2,5 litru benzīna dzinēju, kas nebūtu nekas sevišķs bez elektromotora un variatora.

Foto: Lexus

Viena no IS priekšrocībām allaž bijusi spēja harmonizēt zemprofila riepas un Latvijas ceļus, taču atjauninātajā automašīnā šis klusais talants ieguvis paplašinātu dimensiju. Kā izrādās, sedana balstiekārta piedzīvojusi krietni nozīmīgāku revīziju nekā interjers, un tās nozīmīgākie aspekti ir vieglākas, pret deformācijām izturīgākas priekšējās piekares sviras, modificēti elastīgie elementi, citādi amortizatori un atsperes ar mainītu cietību. Šis acīm slēptais pasākumu komplekss panācis to, ka IS izteiksmīgāk stūrējas, «nestaigā» pa risēm un demonstrē jaušamu braukšanas degsmi ne tikai groteskajos F Sport izpildījumos, bet arī vienkāršākās komplektācijās. Rādās, ka uzlabotā piekares ģeometrija nākusi par labu arī velkošo riteņu saķerei ne visai skaistos laikapstākļos. IS ir arī pārslēdzami braukšanas režīmi, kas gan ātri apnīk, un vesels asistentu un drošības ierīču mikrokosmoss vārdā Lexus Safety Plus+, kas diez vai ļaus padauzīties ar līdzsvaroto sedanu pa pirmo sniegu, toties pasargās no iekļūšanas negadījumā, tostarp pirms tas vispār noticis.

Foto: Lexus

Kas to pirks?

Līdzšinējā pieredze rāda, ka interese par IS uzbango tikai modeļu maiņas brīžos, pārējā laikā stagnatīvi skalojoties ap Lexus krosoveriem. Automobilis labā komplektācijā arī nav neko lēts, un mānīgi pieejamā bāzes cena 37 990 eiro sagādā mums vien kaut ko līdzīgu Honda Accord ar pakaļpiedziņu.

Cienījams IS maksā, sākot ar 50 000 eiro, summu, kas rada milzumu kārdinājumu citur. Neko daudz nelīdz arī atteikšanās no hibrīdiekārtas par labu itin dzīvīgajam 2 litru turbo (kuram bez tam ir normāls «automāts», nevis variators»), jo cenu līmenis ir līdzīgs, un - kam gan gribas kļūt par tiem 7 procentiem, kas neizvēlējās hibrīdu?

Foto: Normunds Avotiņš
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu