Art Fairs Service: pirmo klientu dabūjām Anglijas pabā

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Pirmais klients mums nāca kā dāvana. Viens mūsu draugs Anglijas pabā dzēra aliņu ar savu čomu – mākslas izstāžu rīkotāju. Lāga skotu puika bija vaicājis mūsu draugam, vai viņš var palīdzēt saorganizēt un uzbūvēt viņam izstādes, jo tā esot problēma. Viņš bija atbildējis – var gan, bet zinot kādu, kas var vēl labāk. Tagad šis skotu puisis ir viens no mūsu galvenajiem klientiem, mākslas pasaulē viens no TOP 30 organizatoriem, stāsta Art Fairs Service dibinātājs Bruno Mellis.

Tā no reklāmas dizaina lietām nonācām pie mākslas izstādēm. Klienta noteikums bija – ja pirmo izstādi uzbūvējam foršu, dabūsim piecas. Pirmā izstāde bija liels risks, tomēr nevienu mirkli mums nepietrūka pārliecības, ka to uztaisīsim un ka uztaisīsim labi. Turklāt nebija laika nobīties, par kaut ko šaubīties. Trīs gadi pagājuši, un šinī sezonā mēs būvējam jau 30 izstādes.

Izstādes parasti notiek kaut kādā hallē, vecā baznīcā vai vecā rūpnīcā, kāds nu tagad ir tas mākslas trends. Tās ir tukšas, tur nekā nav. Parasti izstādes organizatori katru pakalpojumu pasūta atsevišķi – sienas vienam piegādātājam, gaismas citam, apskaņošanu vēl trešajam, papildu āra gaismas vai reklāmas no ceturtā. Mēs to visu piedāvājam kopā. Tā ir specifiska publika. Mākslinieki jau tāpat ir bišķiņ ķerti, un viņu vajadzības brīžiem ir ķertas, tur domādams neizdomāsi, kas tik nāk priekšā. Bet ir jautri un interesanti!

Mēs jau bijām izstrādājuši konstrukciju, sistēmu, kā tā darbosies, bijām vienojušies ar pirmo potenciālo klientu, bija gatavs biznesa plāns, vajadzēja tikai naudu. Biju aptaujājis bankas un sapratis, ka start-up stadijā tajās neko nevarēsim saņemt. Kļuva skaidrs, ka jāmeklē riska kapitālisti.

Sarežģītākais ir pārdošana – atrast un piesaistīt jaunos klientus. Sākumā bija grūti pierādīt, ka mēs, kaut kādi čaļi no kaut kādas Latvijas, nāksim un uztaisīsim revolūciju mākslas apbūves tirgū. Ir jāiet un nekaunīgi jāprasa – dodiet darbu. Turklāt process ir lēns, klients nobriest labi ja gada laikā. Latvijā jau faktiski nav tirgus, nav tādu lielu izstāžu. Eiropā mēs noteikti varam vēl trīskāršot savu apjomu.

Skaties video par uzņēmēja pieredzi.

Uzzini par valsts atbalsta iespējām biznesa sākšanai un attīstībai.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X

Tēmas

Uz augšu