Latvijā trūkst aktuālās latviešu mūzikas
Ar Latviešu Radio piemēru pierādīts, ka jauniem cilvēkiem tā ir nepieciešama. Kad viens radio kanāls sāk aktīvi uzrunāt mūziķus un skaidri parāda savu attieksmi, tam parādās liels sekotāju skaits. Jā, liela daļa no šā brīža Latvijas mūzikas neiztur pasaules skanējuma kritikas latiņu, taču ko valsts dara, lai tas uzlabotos? Tā ir nacionālā identitāte, tas ir valsts interesēs sekmēt jaunās mūzikas apriti sabiedriskajā radio, ko nekad neuzņemsies komerciālās stacijas. Pieci.lv šobrīd var kļūt par šīs misijas nesēju, lai jau tuvāko piecu gadu laikā jaunās populārās mūzikas apjoms un kvalitāte būtu daudzkārt paaugstinājusies.
Latviešu mūzika ir mūzika tikai latviešu valodā
Bet tā taču nav, vai ne? Daudzas spēcīgas grupas dzied angliski, piemēram. Atšķirībā no LR2 un Latviešu Radio formāta, kas pieļauj vienīgi dziesmas latviešu valodā, NEPLP redz plašāku Pieci.lv formātu, iekļaujot arī Latvijā radītas dziesmas angļu valodā, instrumentālas dziesmas un dažādu nišas stilu mūziku.
Ja Pieci.lv kļūs par Latvijas mūzikas staciju, no tā iegūs vadošās komercradio stacijas
Internetā daudzi piemin Latvijā vadošo hitu staciju (European Hit Radio) EHR, runājot par ieguvumiem pēc Pieci.lv formāta maiņas. Kāds tad īsti varētu būt EHR, Star FM vai jebkuras citas komercradio stacijas ieguvums no tā, ka Pieci.lv rotācijā vairs nebūs ārzemju hitu?
Argumentu, ka LR5 klausītāji ir īpaši un tos iekāro komercradio, atspēko dati par to klausītāju skaitu, kas klausās tikai konkrēto radiostaciju (Exclusive Reach). Vecuma grupā 15-30 līderis ir EHR ar 14 000 klausītājiem. LR5 ar 3800 klausītājiem ir 9. vietā. Tātad EHR vai jebkura cita radiostacija teorētiski varētu iegūt 3800 unikālo Pieci.lv klausītāju (ar nosacījumu, ja tie vispār aizies no Pieci.lv), jo citi tāpat jau klausās ne tikai Pieci.lv, bet arī citas radiostacijas.
Dati pārliecinoši rāda, ka runas par to, ka tas ir EHR interesēs mainīt Pieci.lv formātu, lai iegūtu viņu klausītājus, neiztur nekādu kritiku, jo, vērtējot auditorijas pārklāšanos, Pieci.lv unikālo klausītāju skaits 3800 ir pārāk niecīgs, lai par to cīnītos jebkura sevi cienoša komercradio stacija.
Komercradio «augstākajā līgā» notiek cīņa starp radio grupām, kuras nemitīgi cenšas atņemt klausītājus cita citai. Galvenās komercradio grupas, kurās katrā ietilpst vairākas radiostacijas, ir «SWH grupa», «Skonto grupa», «EHR mediju grupa», «Mix media grupa» un spēcīgs individuāls spēlētājs «Star FM», «MTG Latvia» ietvaros.
Vienīgais, par ko lielās komercradio grupas satraucas Pieci.lv sakarā, ir vairāk nekā pusmiljons eiro valsts līdzekļu, kas ik gadu tiek tērēts radiostacijas darbībai. Savukārt komercradio nauda savai darbībai ir jānopelna reklāmas tirgū.
Latvijas Radio 2 tiek apdraudēts, ja parādās vēl viena radiostacija ar Latvijas mūziku