Dodge prezentē auto, ar kuru var paraut ratā

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Dodge

Fiat Chrysler Automobiles grupas uzņēmums Dodge beidzot atklājis amerikāņu automašīnu un dragreisa fanu ilgi gaidīto Dodge Challenger SRT Demon.

Tas ir auto, kas radīts tikai ar vienu domu - uzvarēt dragreisā, ceturtdaļjūdzes distancē. Un Dodge ir pārliecināti, ka viņiem mērķi ir izdevies sasniegt.

Foto: Dodge

Demon ir apgādāts ar jau zināmo 6,2 litru V8 Hellcat motoru, taču dažādas modifikācijas, tai skaitā īpaša ieplūstošā gaisa kondicionēšanas sistēma un mehāniskais kompresors ar lielāku darba tilpumu palīdzējuši

jaudu pacelt no 707 līdz 840 zirgspēkiem, bet maksimālais griezes moments sasniedz 1044 Nm.

Jāpiebilst, ka, tāpat kā iepriekš izlaistais Hellcat modelis, arī Demon tiek piegādāts ar divām aizdedzes atslēgām. Viena ierobežo motora jaudu līdz 500 zirgspēkiem, un automobilis ir vairāk piemērots lietošanai ikdienā. Ja tiek izmantota otra atslēga un uzpildīts benzīns ar oktāna skaitli virs 100, tiek atbrīvots viss motora potenciāls. Kā norāda Dodge, Challenger Demon ir arī pirmais lietošanai uz koplietošanas ceļiem sertificētais auto, kura motors darbojas ar šādu benzīnu.

Tāpat auto ir launch control sistēma ar transmisijas bremzi, kas mašīnu palīdz sagatavot zibenīgai (150 milisekundēs pēc ātrumpārslēga lāpstiņas atlaišanas) maksimālās vilkmes padevei aizmugurējiem riteņiem. Lai, īpašajām 315/40 R18 izmēra Nitto NT05R dragreisa riepām izbuksējot un atgūstot saķeri, netiktu lauzti transmisijas mezgli, automobiļa elektronika automātiski un faktiski acumirklī regulē pievadāmās vilkmes daudzumu, tā vienlaikus optimizējot paātrinājumu. Arī šāda sistēma rūpnieciski ražotos sērijveida ielas auto izmantota pirmo reizi.

Bez spēcīga motora, ārkārtīgi izturīgiem transmisijas mezgliem un gudras elektronikas Challenger Demon ir ieguvis vēl kaut ko, un tā ir stipri dīvaina standarta komplektācija, kurā

nav ne aizmugurējā beņķa, ne priekšējā pasažiera sēdekļa un drošības jostas, ne parastajam Challenger uzstādāmās audio sistēmas

ar 16 skaļruņiem, trokšņu izolācijas materiālu, mīkstās apdares bagāžniekā. Tāpat auto ir mazāki bremžu diski un alumīnija skavas, ar ko ietaupīti 7,2 kilogrami, elektriski regulējamās stūres aizstāšana ar manuālas regulēšanas opciju svaru samazinājusi par 1,8 kilogramiem, bet atteikšanās no parkošanās sensoriem - par 900 gramiem.

Pēc visām šīm modifikācijām Dodge Challenger Demon spējot ceturtdaļjūdzes distanci pieveikt 9,65 sekundēs ar 225 km/h, ko Nacionālā hotrodu asociācija (National Hot Rod Association jeb NHRA) atzīst par pasaules rekordu. Jāpiebilst arī, ka pilsētas ātrumu 48 km/h auto sasniedz 1 sekundē, 96 km/h - 2,3 sekundēs un

Demon ir iekļuvis arī Ginesa rekordu grāmatā kā pirmais sērijveida auto, kuram starta brīdī no zemes atraujas priekšējie riteņi.

Šādi auto nobraucot līdz pat 2,92 pēdām jeb 89 centimetriem.

Ja šī īpašība nav tik būtiska un nav arī iecerēts Demon izmantot tikai braukšanai vienatnē un taisni, tad auto var pasūtīt arī praktiskākā komplektācijā ar visiem sēdekļiem un bagāžnieka tapsējumu, tikai tad būs jāpiemaksā 3 dolāri ($1 par katru papildaprīkojuma pozīciju). Cik būs jāpiemaksā, lai auto būtu 19 skaļruņu 900 vatu Harman Kardon audiosistēma, apsildāmi/ventilējami sēdekļi un jumta lūka, Dodge sākotnējos preses materiālos neprecizē.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu