Jaunā Honda Type R - benzīngalvām patiks

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Honda

Ženēvas automobiļu izstādē Honda nogādājuši jaunākās paaudzes Type R. Tāpat kā civilais modelis, arī karstasinīgais hečbeks izskatās krietni citādāk nekā iepriekšējās paaudzes modelis, taču aizvien ir apgādāts ar 2 litru turbo motoru, kura vilkmi saņem priekšējās ass riteņi.

Motora telpā izmaiņu nav daudz, jo divlitrīgais dzinējs attīsta tikai par 10 zirgspēkiem vairāk nekā iepriekš (320 ZS un 400 Nm), taču citās jomās un jo īpaši izskata ziņā pārvērtības ir krietni lielākas.

Tāpat kā iepriekš, Type R uz priekšējās ass ir pašbloķējošais diferenciālis, lai motora vilkmes potenciāls jau ar pirmo pieskārienu pedālim netiktu pārvērsts riepu gumijas dūmos un arī līkumos vilkme tiktu izmantota efektīvāk. Arī adaptīvie amortizatori karstasinīgā japānietē, kas gan tiks ražota Honda rūpnīcā Lielbritānijā, ir standarts. Tai pašā laikā ir veiktas izmaiņas priekšējo riteņu ģeometrijā, lai būtu mazāk jūtama motora vilkmes ietekme uz stūrēšanu un braukšana būtu precīzāka, bet aizmugurē Type R ir saņēmusi jaunu daudzsviru balstiekārtu.

Vienlaikus ar pārdomātāku saistvielu izmantošanu virsbūves konstrukcijā ir izdevies vienlaicīgi panākt gan tās svara samazinājumu (par 16 kg), gan noturības pret vērpi paaugstinājumu par 38%. Visi šie faktori nāk tikai par labu automobiļa dinamiskajām īpašībām. Tās vadītājs var regulēt, izmantojot pieejamos braukšanas režīmus Comfort, Sport un +R, kurā balstiekārta ir īpaši stingra, pedālis īpaši atsaucīgs un stūre īpaši informatīva.

Paaudžu maiņa ir nākusi par labu arī sportiskā modeļa aerodinamikai. Honda norāda, ka jaunās formas, gludā apakša un aerodinamiskie virsbūves elementi nodrošina klasē labāko balansu starp aerodinamisko cēlējspēku un piespiedējspēku, kā dēļ Type R raksturīga augstāka stabilitāte, braucot lielā ātrumā. Lai apstātos, gan nekas jauns nav izdomāts, un Type R ir pārņēmis priekšgājēja bremžu sistēmu ar 350 mm bremžu diskiem priekšā un 305 mm diskiem aizmugurē.

Ja interesē dinamikas rādītāji, tad jaunā modeļa paātrinājums un maksimālais ātrums vēl nav paziņots. Iepriekšējam Type R, kurš uzvarēja konkursa Latvijas Gada auto 2016 papildus nominācijā Latvijas Sportiskākais auto 2016, paātrinājums līdz 100 km/h ilgst 5,7 sekundes, bet maksimālais ātrums ir 270 km/h.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu