TVNET tests: Opel Zafira 2.0 CDTI Innovation

FOTO: Normunds Avotiņš

Zafira Tourer atkal kļuvusi par «vienkārši» Zafira, turklāt apgādāta ar OnStar personīgo asistentu.

FOTO: Opel

FOTO: Opel

FOTO: Opel

FOTO: Opel

FOTO: Opel

FOTO: Opel

 

FOTO: Opel

Kas tas ir?

2011. gada modeļa vērienīga modernizācija, par ko izteiksmīgi vēsta priekšējie lukturi un radiatora reste vienotajā aktuālās Opel Astras stilā. Vienlaikus Opel atteicies no liekas jukas raisošā vārda «Tourer» modeļa nosaukumā, atstājot tikai lakonisko, skanīgo un kopš 1999. gada pazīstamo «Zafira». Iespēju robežās uzlabots arī apjomīgais interjers, kurā ienākusies jauna dizaina stūre, mērskalu panelis un multimediju ierīce, taču ergonomiski visvājāk izpildītais bloks – pārblīvētā klimata sistēmas vadība - diemžēl palicis tikpat nepārskatāms kā iepriekš.

FOTO: Opel

Innovation aprīkojuma līmenī, kas nes līdzi papildu komforta elementus, piemēram, stūresrata apsildi, sīko kloķīšu funkcionālā mazspēja jūtama sevišķi asi. Toties Zafirai ir grandiozi ergonomiskie sēdekļi, milzum daudz vietas otrajā un respektējami daudz pat trešajā rindā, bez kuras Zafira nemaz nebūtu īsta Zafira. Sīklietu kaste starp sēdekļiem, tuvāk iepazīstoties, izrādās tik ietilpīga, ka tajā varētu uzglabāt pat neizjauktus šaujamieročus, lai gan izteikti ģimeniskā automašīnā šāda nepieciešamība nevarētu rasties pārāk bieži.

Toties brauciens sliktas redzamības apstākļos šādam transportlīdzeklim nav nekas neparasts, tādēļ no Astra iemantotie LED Matrix starmeši Zafirai ir ārkārtīgi rekomendējama «ekstra». Innovation komplektācijā tie kopā ar svarīgākajiem vadītāja «asistentiem» un automātiskajām tālajām gaismām pat ietilpst standartaprīkojumā.

FOTO: Opel

 

FOTO: Opel

Kā tas brauc?

Par fun-to-drive minivena etalonu jau desmit gadus tiek uzskatīts Ford S-Max, taču pēdējā izlaiduma koncentrēšanās uz ietilpību un komfortu atstājusi Opel Zafira nelielu iespēju apstrīdēt neoficiālo titulu. Kā jau ierasts Opel automašīnās, Zafira dinamiskais sniegums un izjūtas vispār ļoti atkarīgas no dzinēja izvēles, taču ar visjaudīgāko 170 zirgspēku dīzeli laikam grūti aizšaut garām.

FOTO: Opel

Divlitru CDTI ir gana dukas, lai iznesīgi vilktu pretim horizontam sevi pašu, automašīnu, tās pasažierus, nejēdzīgo panorāmas vējstiklu (kam gan ienāca prātā ideja pārvērst normālu pasažieru auto par Neoplan autobusu?) un ne pārāk svaigo sešpakāpju «automātu». Tāpat kā iepriekš, dīzeļdzinējs ir diezgan skaļš, bet pats auto lāgiem ielaiž salonā ielas trokšņus, kam labāk vajadzētu palikt ārā. Toties Zafira atsaucīgi stūrējas un paātrinās, ne mirkli neradot sajūtu, ka pilotējat pārlieku lielu automašīnu. Pieņemu, ka, paspēlējoties ar OPC Line papildaprīkojumu un zemākām riepām, no šā Opel varētu izveidot automašīnu ar minivenu brālībai neraksturīgi sakāpinātām braukšanas īpašībām.

FOTO: Opel

 

FOTO: Opel

Kas to pirks?

Liels minivens mūsdienās ir dārga prece, turklāt absolūti neinteresanta korporatīvajiem klientiem, kas labprātāk uzreiz iegādājas busu. Par Opel Zafira Innovation piedāvātajām ērtībām un drošību būtu gatava maksāt vien privātpersona ar turību virs vidējās, turklāt ar stingru apņēmību neiekrist ik uz soļa izliktajās SUV lamatās.

FOTO: Opel

Demonstrācijas automašīnas pilnā cena 37 256 eiro jau ir gana pārliecinošs iemesls pavērties, piemēram, Škoda Kodiaq virzienā. Tomēr pa īstam septiņvietīgu automašīnu šajā cenu kategorijā nav daudz, tāpēc Opel Zafira Tourer mūsu ielās nemaz nav tik rets auto.

Atsakoties no daļas papildaprīkojuma un dīzeļdzinēja, Zafira cenu var viegli iemanevrēt pat 25 000 eiro vārtiņos, kas mūsdienās ir godīga cena par lielu pasažieru auto, kam vēl arvien eksistē salona apšuvums. OnStar konsjerža serviss baltai un nebaltai dienai pirmo gadu ir par velti, automašīnas garantijas termiņš ir 4 gadi, bet AdBlue uzpildes «deadline» pietiekami tāls, lai līdz tā pienākšanai atrastu iespēju pieliet t.s. urīnvielu vai nu DUS uzpildes vietā (50 – 60 centi/l), vai no atsevišķi nopērkamas kannas (ap 1 eiro/l). Tāda nu ir maksa par ērtībām un degvielas ekonomiju.

FOTO: Opel

Uz augšu