4G ieviešana strauji kāpinājusi interneta patēriņu rūteros

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: ANDY WONG / TT NYHETSBYRÅN

Kopš 4G un 4G+ tehnoloģiju ieviešanas strauji pieaudzis interneta patēriņš ne tikai viedtālruņos un planšetdatoros, bet arī rūteros - tā mobilā interneta lietojums pieaudzis vairāk nekā desmit reizes, liecina «Bite Latvia» apkopotie dati par pēdējo gadu.

Mobilā interneta patēriņu rūteros būtiski ietekmējis pieaugošais video satura lietojums mobilajās ierīcēs - tiešsaistes video saturs veido 65% no kopējās interneta plūsmas «Bite Latvia» tīklā.

Kā liecina «Bite Latvia» dati, pēdējā gada laikā «Bite Latvia» mobilā interneta klientu skaits ir pieaudzis par vairāk nekā 40%, turklāt tas turpina palielināties. Savukārt viņu mobilā interneta lietojums rūteros pieaudzis vairāk nekā desmit reizes, bet planšetdatoros vidējais interneta patēriņš uz vienu lietotāju mēnesī pērn ir palielinājies divas reizes, sasniedzot 27 gigabaitus.

«Bite Latvia» mārketinga direktore Diāna Šmite sacīja, ka mobilo datu pārraidi ierasts saistīt ar internetu viedtālrunī, taču Latvijā, līdzīgi kā citur pasaulē, ir sasniegts brīdis, kad mobilais internets droši nostājas līdzās optiskajam un kabeļinternetam (DSL) gan jaudas, gan arī cenas ziņā. «Modernākas tehnoloģijas, lielāks datu pārraides ātrums un kapacitāte nozīmē, ka internets ir pieejams vairāk cilvēkiem,» teica Šmite.

Balstoties uz «Bite Latvia» apkopotajiem datiem par pēdējo gadu, secināts, ka mobilā interneta, tostarp mobilo rūteru popularitātes pieaugumu veicina ne tikai tehnoloģijas, bet arī cilvēku dzīvesveida un uztveres izmaiņas, kā arī apzināta vēlme nepārmaksāt par pakalpojumiem un uzturēt iespējami mazāk saistību.

Kā liecina Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) dati, lietotāju vēlmi būt «nepiesaistītiem» fiksētiem pakalpojumiem veicina nodarbinātības formas izmaiņas - proti, visā pasaulē pieaug pašnodarbinātības popularitāte.

OECD pēdējie dati liecina, ka pērn Eiropā 16% strādājošo bija pašnodarbināti, bet Centrālās statistikas pārvaldes apkopotie dati liecina, ka pašnodarbinātie Latvijā veido 7,3% no kopējā nodarbināto skaita.

Kā vēstīts, «Bite Latvija» dibināts 2005.gada maijā, un tā pamatkapitāls ir 99,085 miljoni eiro. Pērn uzņēmums strādāja ar 92,9 miljonu eiro konsolidētu apgrozījumu, kas ir par 17% vairāk nekā iepriekšējā gadā, savukārt tīrā peļņa bija astoņi miljoni eiro.

«Bite Latvija» 100% kapitāldaļas pieder «Bite Lietuva UAB», kas ir starptautiskās aktīvu pārvaldīšanas kompānijas «Providence Equity Partners» uzņēmums.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu