Saeimas komisija: valdība netiek galā ar brūkošo ceļu problēmu

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas deputāti šodien pauda neapmierinātību, ka valdība atkal kavē termiņu informācijas sniegšanai saistībā ar kolektīvo iesniegumu «Par ceļiem bez bedrēm».

Saeima šā gada 3.marta sēdē nolēma uzdot Ministru kabinetam veikt par ceļu lietošanu maksājamo nodokļu un nodevu apmēra, un tiesiskā regulējuma salīdzinošo izvērtējumu Baltijas valstīs, sagatavot un līdz 2016.gada 1.septembrim iesniegt Saeimai informatīvu ziņojumu par iespējām

izdarīt grozījumus normatīvajos aktos, lai īstenotu principus, ka ceļu lietotāju maksātie nodokļi un nodevas tiek izlietoti ceļu un tiltu remontiem.

Valdība šo uzdevumu nevarēja izpildīt noteiktajā laikā, tāpēc termiņš tika pagarināts līdz 1.decembrim. Tomēr valdība joprojām nav sniegusi informāciju.

Komisijas deputāti šodien vienojās līdz gada beigām gaidīt valdības atbildi, bet gadījumā, ja tā netiks saņemta, tad parlamentārieši aicinās uz sarunu premjeru Māri Kučinski (ZZS) vai satiksmes ministru Uldi Auguli (ZZS).

Komisijas vadītājs Vitālijs Orlovs (S) norādīja, ka Saeimas komisijas izpilda uzdevumus saistībā ar iedzīvotāju iniciatīvu, bet «tikko tās atdodam ārpus Saeimas sienām, nekas netiek pildīts».

Kā ziņots, portālā «Manabalss.lv» vairāk nekā

22 000 iedzīvotāju parakstījušies, lai tiek atcelta pašreizējā sistēma, kad ceļa nodoklis jāmaksā atsevišķā maksājumā neatkarīgi no nobrauktā attāluma.

Tā vietā nodokli tiek aicināts iekļaut degvielas cenā, tā apmēru sasaistot ar nobraukumu.

Iniciatīvā, kuru sākotnēji rosinājis Voldemārs Mellups, aicināts atcelt pašreizējo ceļa nodokļa iekasēšanas modeli autotransportam, nosakot tā maksu pēc degvielas patēriņa saskaņā ar Igaunijas vai Lietuvas paraugu. Mellups rosina pēc nodokļa atcelšanas dzēst ceļa nodokļa parādus autotransportam, ja tādi ir iekrāti.

Mellups iepriekš uzsvēra, ka Igaunijā un Lietuvā ceļa nodokli iekasē par katru nopirkto un patērēto degvielas litru, bet Latvijā to iekasē nesamērīgi lielā apmērā, neiedziļinoties, vai ar mašīnu pēc nodokļa apmaksas brauc vai tā visu gadu stāv.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu