Terrace Martin «Velvet Portraits»

«Velvet Portraits»

FOTO: Publicitātes foto

Kad pagājušogad Komptonas reperis Kendriks Lamārs (Kendrick Lamar) par savu albumu «To Pimp A Butterfly» (skat. TVNET recenziju) saņēma 11 «Grammy» nominācijas, daļu no šīs atzinības viņš dalīja ar tiem mūziķiem, kas viņam palīdzēja šo 21. gadsimta hiphopa šedevru radīt. Viens no tiem, multiinstrumentālists Teress Martins (Terrace Martin), arī pats šogad nominēts «Grammy» par savu albumu «Velvet Portraits».

Terrace Martin «Velvet Portraits»

(Crenshaw Records)

9/12

Kopā ar savas paaudzes spilgtākajiem džezmeņiem - pianistu Robertu Glāsperu (Robert Glasper), saksofonistu Kamasi Vašingtonu (Kamasi Washington) un basistu Thundercat - Teress Martins bija atbildīgs par Lamāra «To Pimp a Butterfly» un «Untitled and unmastered» džezīgo instrumentāciju. Martins producēja arī iepriekšējā albuma «good kid, m.A.A.d. city» skaņdarbu «Real», kā arī sadarbojies ar Snūpu (Snoop Dogg), The Game, Stīviju Vonderu (Stevie Wonder), Rafaelu Sadīku (Raphael Saadiq) u.c. Starp citu, jau kādu laiku viņš gatavo sava elka Herbija Henkoka (Herbie Hancock) jauno plati.

Pavasarī izdotais «Velvet Portraits» ir jau sestais Martina studijas albums, taču tikai šogad ar minēto «Grammy» nomināciju («Best R&B Album») viņš beidzot spējis iegūt plašāku ievērību.

Teress Martins audzis muzikālā ģimenē. Viņa tēvs Kērlijs Martins (Curly Martin) ir džeza bundzinieks (starp citu, viņš piedalās dēla albumā), māte - dziedātāja. Jau 13 gadu vecumā jaunais Martins sāka producēt ierakstus, spēlēja skolas džeza ansamblī saksofonu un vispār tika uzskatīts par muzikāli ļoti apdāvinātu jaunekli. Diemžēl (vai par laimi) skolu viņš nepabeidza, tā vietā devās koncertturnejā ar reperi Puff Daddy un gospeļkori «God's Property».

«Velvet Portraits»

FOTO: Publicitātes foto

Jaunajā albumā, kas ieskaņots dzimtajā Losandželosā, Martins sadarbojas ar viņam labi pazīstamiem mūziķiem, jau minēto Glasperu, Vašingtonu, Lalu Hateveju, kā arī soulmūzikas grupu «The Emotions».

Ieraksts ir relaksēts džeza, soula, fanka un g-funk kokteilis, kurā Martins demonstrē mums visu, ko prot.

Tas, ka šajā albumā ir samests tik daudz ietekmju, varbūt ir neliels mīnuss. Ir sajūta, ka platei nav koncepcijas. Te ir gan 70. gadu «Shaft» stila «wah wah» efekti, gan Henkokam savulaik raksturīgie vokodētie vokāli, klasiski džeza gājieni, gospeļkoris, modernais džezs, fusion... vārdu sakot, viss, ko sirds var vēlēties.

Albuma kulminācija ir 12 minūšu garā, episkā kompozīcija «Mortal Man», kurai ir tieši tāds pats nosaukums kā ne mazāk episkajam Lamāra «To Pimp A Butterfly» noslēdzošajam skaņdarbam.

Pelnīta «Grammy» nominācija. Šis ir spilgts 21. gadsimta Losandželosas urbānās un džeza mūzikas nospiedums.

Izdošanas datums - 01.04.2016.

Uz augšu