Atdzimst leģendārs Jaguar un maksās miljonus

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Jaguar

Pagājušajā nedēļā Petersena automobiļu muzejā Losandželosā, ASV pasaules pirmizrādi piedzīvoja pilnīgi jauns gandrīz 60 gadus sena ielas sporta auto - Jaguar XKSS - eksemplārs.

Jaguar Classic speciālistu darinātais auto ir kā vēstnesis, kurš atgādājis labas ziņas - bez viņa tiks uzbūvētas vēl deviņas šādas mašīnas, kuras saņems automašīnu un autobūves vēstures entuziasti visā pasaulē.

Kad ar Jaguar rūpnīcas komandas aiziešanu no autosporta beidzās panākumiem bagātais 1954. - 1956. gada periods un D-Type sacensībās vairs nepiedalījās, kompānijas rīcībā bija vairāki sacīkšu auto un kaudzēm rezerves daļu. Apsverot visus par un pret, Jaguar nolēma tās likt lietā un uzbūvēt 25 ikdienas lietošanai pielāgotus ielas sporta auto XKSS.

Nelaimīgā kārtā deviņi no šiem auto, kas bija paredzēti eksportēšanai uz ASV, sadega ugunsgrēkā Jaguar Braunsleinas rūpnīcā. Tādējādi palika vien 16 mašīnas.

Šā gada sākumā Jaguar Classic pavēstīja, ka no jauna izgatavos deviņas XKSS kopijas, un nu solījums tuvojas piepildījumam. Lai gan oriģinālās virsbūves lokšņu preses nav saglabājušās, ņemot talkā XKSS paraugus, tikušas radītas jaunas, kurās meistari rūpīgā roku darbā izveidos jaunus, autentiskus magnija sakausējuma virsbūves paneļus.

Lai arī ikkatrs no deviņiem XKSS būs pilnīgi jauns, stila detaļas, kā arī agregāti būs maksimāli pietuvināti oriģinālam. Tā, piemēram, auto saņems periodam atbilstošas disku bremzes uz visiem četriem riteņiem, Dunlop riepas un divdaļīgus magnija sakausējuma diskus. Zem motora pārsega atradīsies pilnībā atjaunots 3,4 litru vienrindas sešu cilindru D-Type dzinējs ar trim karburatoriem un 262 zirgspēku jaudu.

Arī salonā it viss ir izgatavots tā, lai izskatītos kā 1957.gadā. Tas attiecas gan uz stūres rata koku, gan priekšējā paneļa ciparnīcām, gan arī sēdekļu apdarē izmantoto ādu.

Visi deviņi jaunie auto saņems bojā gājušo mašīnu šasijas numurus un maksās krietni virs 1 miljona sterliņu mārciņu (1,17 miljoni eiro).

Foto: Jaguar
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu