Arī rallija meistars, autoservisa «Auto Brasla» vadītājs Ivars Caune uzteic iespēju salīdzināt konkurējošu automobiļus: «Runājot par pikapiem, man jau ir apmēram skaidri mani favorīti, bet jāsaka, ka tie visi bija ļoti līdzvērtīgi – caurgājamība, braukšanas kultūra un salona ergonomika ir labā līmenī.»
Bezceļu testos pārsteidzoši labi sevi pierādīja «Toyota RAV4 Hybrid», kura spējas sākotnēji tika stipri apšaubītas. «RAV4 Hybrid» spējas pārliecināja Jāni Rapu: «No «mazajiem» apvidniekiem Ādažu poligona smiltīs vislabāk jutos tieši braucot ar «RAV4 Hybrid». Visus smilšu šķēršļus pārvarēja bez jūtamas piepūles. Nez vai ir vēl kāds «RAV4», kuru tik daudzi braucēji notestēja tik smagos apstākļos. Arī uz līkumotiem un piesnigušiem Vangažu meža ceļiem auto bija lielisks, pat braucot lielā ātrumā. Jāsaka gan, ka piekare ir cieta un skaņas izolācija slikta. Par hibrīdu runājot, manuprāt apvidus auto tas nepadara ekonomisku, jo patēriņš bija krietni augsts. Bet tieši elektromotora veiktspēja uzlaboja šīs automašīnas spējas bezceļa apstākļos.»
Agrā rītā tieši uz bezceļu testiem uzreiz no rūpnīcas tika atgādāts pavisam jaunais septiņvietīgais apvidus automobilis «Škoda Kodiaq», kas Latvijā tirdzniecībā būs pieejams vien pavasarī un cenas zināsim decembrī. «Škoda Kodiaq» pārliecināja gan ar savu gaitu, gan spējām bezceļos, ko īpaši uzsvēra Ivars Caune: «Varu uzteikt «Kodiaq» riteņu bloķēšanas sistēmu. Tas bez piepūles filigrāni uzsāka braukt pēc apstāšanās tādā nogāzē, kur domājām, ka 100% neizbrauksim.»
Arhitekts Jānis Mežulis par «Škoda Kodiaq»: «Parasti ir tā, ka visi jaunumi tiek flagmaņiem, tomēr šoreiz ‘škodisti’ ir papūlējušies ierindoties neredzēto inovāciju lauciņā. Un šeit es nerunāju par lietussargiem abās priekšējās durvīs, bet gan par man absolūto jaunumu, proti, auto salonā atrodošos personu sarunu skaņu pastiprinošo sistēmu ar trokšņu slāpēšanas funkciju. Sajūta bija tāda, it kā tu atrastos lielā telpā. Un dzirdi pats savu balsi, kad runā pārāk skaļi. Pirmajā brīdī gribējās runāt kā parasti, tomēr piešaujoties, arī otrās rindas pasažieri varēja runāt pusbalsī un sadzirdēt priekšējos. Lieliski!»
Žūrijai bija aizraujoši salīdzināt «premium» segmenta automobiļus. Aktīvas diskusijas un pilnīgi pretējus viedokļus piesaistīja «Volvo» markas modeļi - priekšpiedziņas «S90» un pilnpiedziņas «V90». Tiesa gan, strīdi vairāk skāra katra individuālo gaumi un viedokļus par šo automobiļu potenciālajiem pircējiem. Kādam uzmanību piesaistīja augstvērtīgā «Bower & Wilkins» skaņas sistēms, citamsimpatizēja atturīgais digitālais mērinstrumentu panelis, vēl kādam prieku sagādāja «V90» pilnpiedziņa sniegotajos un līkumotajos Ādažu ceļos. Pārliecinošs savā gaitā un dziļā sniegā bija «BMW X1».
Šo četru dienu laikā aizvadīti iespaidiem bagāti braucieni ar «Latvijas Gada auto 2017» pretendentiem, kuru laikā žūrija noteikti ieguva arvien jaunus un nostiprināja iepriekšējos argumentus, lai novērtētu automobiļus un izvirzītu septiņus finālistus. Tie būs zināmi jau pēc divām nedēļām. Savukārt apbalvošanas ceremonija notiks 9. decembrī, kuru arī mēs piedāvāsim skatīties tiešraidē.
Konkursa «Latvijas Gada auto» žūrijai tagad būs jābalso ne tikai par septiņiem finālistiem, bet arī par uzvarētājiem papildus nominācijas, kā «Eko», «»Premium», «Pikaps», «Sportiskākais», «Ģimenes» u.c.
Kopumā konkursam «Latvijas Gada auto 2017» pieteikti 24 jaunākie auto modeļi: «Opel Astra», «Opel Astra Sports Tourer», «Opel Mokka X», «Nissan Navara», «Mazda MX-5», «Ford Edge», «Ford Mustang», «BMW X1», «Renault Megane», «Renault Talisman Grandtour», «KIA Sportage», «Volkswagen Tiguan», «Volvo S90», «Volvo V90», «Hyundai Ioniq», «Mitsubishi L200», «Audi Q2», «Audi A5 Coupe», «Peugeot 3008», «Peugeot Traveller», «Toyota RAV4 Hybrid», «Toyota Hilux», «Lexus RX» un «Škoda Kodiaq».