Lai arī SUV un krosoveru segmentos joprojām vērojama izaugsme un piedāvājums, no kā izvēlēties sev jaunu auto, ir pietiekami plašs un nepārtraukti tiek papildināts, arī vidējo klasi nevar atstāt bez ievērības.
Pirmie iespaidi: KIA Optima
KIA Optima plug-in Hybrid
Ja nopietni, tad hibrīdmašīna, ar kuru veicu pirmo izmēģinājuma brauciena apli, bija patīkams pārsteigums. Apmēram 40 kilometrus gara distance pa Bavārijas asfaltētajiem lauku ceļiem gar kukurūzas laukiem un cauri maziem ciematiņiem. Ļoti mājīgs auto, ar līganu gaitu, plašu salonu, pārdomāti atlasītiem apdares materiāliem un rūpīgu montāžas kvalitāti. Spītējot izmantotajam īpašību uzskaitījumam, gan nevajag domāt, ka Optima plug-in Hybrid ir viens vienīgs plusiņu komplekts. Pirmkārt jau auto ir visai dārgs; precīzus ciparus vācieši gan nespēja nosaukt, taču minēja, ka būs virs 30 un tuvāk 40 tūkstošiem eiro. Otra sliktā iezīme, kas iekrita acīs īsajā izbraucienā, bija lielie un augstu novietotie spoguļi. Nevar gan teikt, ka situācija ir kritiska, tomēr brīžiem nākas krietni vien pastaipīties, lai redzētu, kas notiek pa diagonāli no vadītāja sēdvietas.
Trūkums ir, bet ja ar to aprod, braukšana ar Optima hibrīdu ir tīrākā bauda. Automobilim ir 2 litru benzīna motors ar 156 ZS un 189 Nm, un 50 kilovatu elektromotors ar 9,8 kWh litija jonu bateriju. Hibrīdsistēmas kopējā veiktspēja ir 205 ZS un 375 Nm, tāpēc par dinamikas trūkumu nebūs jāsūkstās. Patiesībā jau šī dinamika ir nepieciešama tikai ļoti retās situācijās, piemēram, apdzenot lēnākus braucējus, pārējā laikā hibrīds dod iespēju izbaudīt mašīnai komplektā līdzi nākošo apziņu, ka brauc tikpat ekoloģiski kā ar tramvaju, tikai lielākā privātumā, komfortā un, ja paveicas, labā kompānijā.
Ja baterijas uzlādētas pilnībā, Optima hibrīds elektriski spēj nobraukt 54 kilometrus, turklāt ir adekvāti dinamisks paātrinājuma ziņā, kā arī ļauj sasniegt 120 km/h. Kādam kurš dzīvo Ādažos, ar to būs pilnīgi pietiekami, lai no rīta tiktu līdz darbam un vakarā atpakaļ. Izmēģinājuma brauciens to pierādīja, jo iekšdedzes motors, kamēr enerģijas baterijā ir pietiekami daudz un vadītājā nav pamodies sportista gars, iedarbojas ļoti reti un tad pavisam reāla ir iespēja borta datorā ieraudzīt 1 l/100 km.
Hibrīdsistēma | 1999 cm3 I4 + 50 kW elektromotors |
Jauda | 205 ZS @ 6000 rpm |
Griezes moments | 375 Nm @ 2330 rpm |
0-100 km/h | 9,4 sek |
CO2 | 37 g/km |
Vmax | 192 km/h |
Patēriņš ārpus pilsētas | 5,3 l/100 km |
Vidējais patēriņš | 1,6 l/100 km |
Patēriņš pilsētā | N/A |
Garums | 4855 mm |
Platums | 1860 mm |
Augstums | 1465 mm |
Riteņu bāze | 2805 mm |
Pašmasa | 1780 kg |
Bagāžnieks | 307 l |
KIA Optima SW GT
Konceptuāli gluži pretējs auto ir Optima GT. Pirmkārt tā ir jaudīgākā šī zīmola mašīna, kāda jelkad iepriekš piedāvāta Eiropā un, ja vēl izvēlas SW modeli, tad iegūstams lieljaudas universālis, kāda KIA klāstā D segmentā nav bijis.
GT automobiļiem zem motora pārsega atrodas 2 litru turbo motors ar 245 ZS un 353 Nm. Atšķirībā no pārējām motoru opcijām (1,7 litru dīzeļa ar 141 ZS un 2 litru benzīnnieka ar 163 ZS) šis motors kombinējams tikai ar sešu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, bet dinamikai tas netraucē. Ar īpašu braukšanas režīmu pārslēgšanas pogu automobiļa vēlmi skriet pat var nedaudz uzlabot. Man (un ne tikai man) gan ātri vien radās grūti pārvarama vēlme atgriezties normālajā un tāpat pietiekami dinamiskajā braukšanas režīmā, jo GT modeļu izstrādātāji nez kādēļ ir iedomājušies, ka nav iespējams iztikt bez sintētiska un bezgaumīga motora trokšņa pastiprinātāja, kurš skaļruņos sāk dūkt tiklīdz Drive Mode poga ir Sport pozīcijā. Tehniskā specifikācija rāda, ka motora skaņa tiek pastiprināta par tikai 2-4 decibeliem, taču nedabiskais ūūūūūū tāpat ir ļoti labi dzirdams.
Optima GT jau standartā ir elektroniski regulējama balstiekārta, īpaši precīza stūres iekārta ar elektrisko pastiprinātāju, lielākas bremzes, kas optimizētas kalnu serpentīnos un vairākās ātrgaitas trasēs Eiropā, kā arī elektroniskā stabilitātes programma, kas tieši šī modeļa vajadzībām programmēta Nirburgringas Nordšleifē. Tur izstrādes laikā kopumā nobraukti 500 apļi jeb 10 000 kilometru, lai ESP pieļautu lielāku riteņu izslīdēšanu, prasītu no vadītāja lielāku iesaistīšanos, bet tai pašā laikā netiktu apdraudēta drošība. Tā visa rezultātā auto ir precīzs ātri manevrējot pilonu figūrās uz lidlauka, gan arī traucoties ar 220 kilometriem stundā pa autobāni. Šādu ātrumu gan ilgi nevar uzturēt, jo tas prasa augstu koncentrēšanos, taču ar 180 km/h «fāterlandi» var šķērsot itin komfortabli. Tiesa, tad jārēķinās, ka vidējais patēriņš būs virs 10 litriem un vēl augstāks, ja nolemsi kaut ko vest 553 litrus lielajā bagāžniekā (1686 l ar nolaistām atzveltnēm). Tas starp citu, ir tikai par 43 litriem lielāks nekā sedanam un par aptuveni 100 litriem mazāks nekā Volkswagen Passat vai Škoda Superb, kas arī pārstāv šo klasi.
Kas šādu auto pirks? Tas noteikti būs cilvēks, kuram ir svarīgas alternatīvas vidējā klasē, sportisks, mazliet agresīvs un pamanāms dizains, kā arī rūpnīcas nodrošinātā 7 gadu vai 150 000 km garantija. Apbēdinoši tikai, ka līdz mums Optima hibrīdmodelis, kas būs pieejams arī SW izpildījumā, kā arī GT versija nonāks tikai nākamā gada vasarā.
Dzinējs | 1998 cm3 I4 |
Jauda | 245 ZS @ 6000 rpm |
Griezes moments | 350 Nm @ 1350-4000 rpm |
0-100 km/h | 7,6 sekundes |
60-100 km/h | 3,8 sekundes |
Vmax | 232 km/h |
Patēriņš ārpus pilsētas | 6,1 l/100 km |
Patēriņš pilsētā | 11,8 l/100 km |
Vidējais patēriņš | 8,2 l/100 km |
CO2 | 191 g/km |
Garums | 4855 mm |
Platums | 1860 mm |
Augstums | 1460 mm |
Riteņu bāze | 2805 mm |
Pašmasa | 1605 kg |
Bagāžnieks | 552 l |