Gandrīz pašnāvība uz vilciena sliedēm Pārdaugavā

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: TVNET lasītājs

Liepājas ielas dzelzceļa pārbrauktuve ir viena no noslogotākajām dzelzceļa šķērsošanas vietām Rīgā. Lai arī tā ir aprīkota ar gaismas un skaņas signāliem, kā arī barjeru, daudz cilvēku klaji ignorē visus brīdinājuma elementus. «Latvijas dzelzceļā» norāda, ka cilvēki, vēloties ietaupīt pāris minūtes, rīkojas neapdomīgi un apzināti riskē ar savu dzīvību. «To pat zināmā mērā var pielīdzināt pašnāvībai.»

Kāda TVNET lasītāja rakstīja, ka gandrīz katru rītu pie Liepājas ielas dzelzceļa pārbrauktuves redz gājējus un riteņbraucējus, kuri neievēro luksoforā degošo sarkano signālu, kas aizliedz kustību.

Tik daudz par drošību runā, bet vienalga - kapuce pār galvu un austiņas ausīs.

«Dzelzceļa darbiniece stāv un klusējot noraugās.»

Foto: TVNET lasītājs

Autovadītāja šīs situācijas izmanto, lai stāstītu saviem mašīnā braucošajiem bērniem par to, kā nevajag rīkoties.

«Bet vienalga jokaini, ka sarkans nav sarkanais, un vismaz šajā pārbrauktuvē tā ir sistēma, nevis atsevišķu cilvēku attieksme pret savu dzīvību.»

Foto: TVNET lasītājs

Vienlaikus lasītāja pamanījusi, ka «ik pa laikam šajā sarkanā signāla lietā ir arī kāds saules stariņš - kādu vakaru 10-12 gadus vecs puisis tuvojās pārbrauktuvei, tad ieslēdzās sarkanais un aizvērās barjera. Puisis apstājās un gaidīja,

bet puisim garām turpmāko 3-4 minūšu laikā pagāja trīs pieauguši cilvēki, turklāt vienam bija austiņas.

Bet puisis izturēja [un nešķērsoja dzelzceļa sliedes pie sarkanās gaismas]. Nodomāju, ja viņa vecāki to redzētu - lepotos.»

Savukārt «Latvijas dzelzceļa» preses sekretārs Māris Ozols TVNET norādīja, ka Liepājas ielas pārbrauktuve ir viena no noslogotākajām dzelzceļa šķērsošanas vietām Rīgā. Tā ir aprīkota ar gaismas un skaņas signāliem, kā arī barjeru.

«Taču, kā redzam lasītājas iesūtītajās fotogrāfijās,

ir cilvēki, kas ikdienā šos visus brīdinājuma elementus klaji ignorē

un šķērso dzelzceļu, tādējādi apdraudot ne tikai savu dzīvību, bet arī, piemēram, vilciena pasažierus, kas vilcienam, lietojot piespiedu bremzēšanu, var gūt smagas traumas.

Pagājušajā gadā, vienā no drošības kampaņu pasākumiem, tieši Liepājas ielas pārbrauktuves tuvumā tika veikts monitorings, kurā atklājās, ka

katrs ceturtais gājējs vai velosipēdists pārbrauktuvi šķērso, pārkāpjot drošības noteikumus.

Lai papildus brīdinātu cilvēkus, uz gājēju celiņiem pirms sliedēm tika uzkrāsoti brīdinoši uzraksti «Palaid garām vilcienu, nevis savu dzīvi!»»

Ozols arī skaidroja, ka galvenais negadījumu iemesls ir pašu cilvēku neuzmanība un vieglprātība. Cilvēki, vēloties ietaupīt pāris minūtes, rīkojas neapdomīgi un apzināti riskē ar savu dzīvību. «To pat zināmā mērā var pielīdzināt pašnāvībai.»

Vairākas izglītojošas akcijas

«Latvijas dzelzceļš» jau vairāk nekā desmit gadus realizē dažādus izglītojošus un informatīvus projektus.

Katru gadu uzņēmums īsteno trīs sociālas kampaņas, kurās dažādām mērķauditorijām tiek izskaidroti noteikumu neievērošanas riski.

Piemēram, nupat aizvadīta kampaņa bērniem un jauniešiem, kurā akcentēta mūzikas klausīšanās austiņās dzelzceļa tuvumā. Tāpat vasaras sākumā ar īpašu kampaņu uzrunāti seniori.

Seniori pēdējā laikā aizvien biežāk iekļūst ar dzelzceļu saistītos negadījumos.

Jau trīspadsmito gadu pēc kārtas LDz rīko arī Drošības stundas gan Rīgā, Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā, gan izbraukumos skolās un izglītības iestādēs citviet Latvijā, kur atraktīvā un bērniem saprotamā veidā ar spēļu un animācijas filmu palīdzību skaidro, kā pareizi un droši šķērsot dzelzceļu, kā jāuzvedas vilcienā, uz perona utt. Ir izveidota arī īpaša mājas lapa www.dzirdiredzidzivo.lv, kurā apkopota plaša informācija par dzelzceļa drošības jautājumiem - dažādi bukleti, kas var noderēt gan vecākiem, gan arī skolotājiem sarunā ar bērniem par drošu dzelzceļa šķērsošanu.

Negadījumu skaits samazinās

Kā rāda statistika, kopš 2004.gada negadījumu skaits uz dzelzceļa ir samazinājies gandrīz par 70%. Šā gada deviņos mēnešos uz dzelzceļa Latvijā gājuši bojā 15 un traumas guvuši 4 cilvēki.

Papildus tam uzņēmums daudzviet pilnveido infrastruktūru - nodalot sliedes no pārējās teritorijas ar drošības nožogojumu, aprīkojot gājēju pārejas ar drošības labirintiem un izgaismojot tās, kā arī daudz ko citu.

Ozols lūdza lasītājiem vēlreiz atgādināt -

dzelzceļš ir paaugstinātas bīstamības zona.

Vilciens nevar ātri apstāties vai apbraukt. Tāpēc jābūt piesardzīgiem un uzmanīgiem dzelzceļa tuvumā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu