Pienrūpnieki: «Top» tīkls krasi mainījis iepirkuma politiku par labu importam

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Latvijas Piensaimnieku centrālā savienība (LPCS) konstatējusi, ka pēdējo pāris mēnešu laikā mazumtirdzniecības tīkla SIA «Iepirkumu grupa» veikalos «Top» notikusi strauja sortimenta maiņa, vietējo piena produktu vietā parādoties importa produktiem, kuru izcelsme turklāt ne vienmēr esot viegli noskaidrojama.

Kā sacīja LPCS pārstāvji, organizācija ilgstoši veic piena produkcijas monitoringu Latvijas veikalos, pēdējā laikā konstatējot strauju iepirkumu politikas maiņu «Top» tīklā. Vietējo piena produktu plauktos ir aizvien mazāk, jauni pasūtījumi praktiski vairs netiek veikti, līdz ar to pārstrādes uzņēmumi jūt līdzšinējā produkcijas apjoma pieauguma krasu samazināšanos, kas neizbēgami atsauksies uz finanšu rādītājiem.

Tādēļ pienrūpnieki vērsušies pie «Top» vadības ar aicinājumu pārskatīt produkcijas iepirkuma politiku un negaidīto attieksmes maiņu pret vietējiem ražotājiem.

«Ja vēl salīdzinoši nesen LPCS biedri «Top» tīklu izcēla kā pozitīvi domājošu un konstruktīvu sadarbības partneri, patlaban situācija ir pretēja. Tā kā tīkls reklāmās sevi pozicionē kā vietējo tirgotāju, kas priekšroku dod Latvijā ražotajam, stratēģijas maiņa nav saprotama. Aicinām apsvērt attieksmi pret vietējo ražotāju, ņemot vērā arī to, ka abi pārējie lielākie mazumtirdzniecības tīkli līdz decembrim apņēmušies sasniegt vismaz 80% vietējās izcelsmes produktu apjomu piena kategorijā,» teikts vēstulē, ko LPCS nosūtījis «Iepirkumu grupai».

Tikmēr «Top» tīkla vadība uz aģentūras LETA aicinājumu komentēt situāciju nav atsaukusies.

Kā ziņots, ar preču zīmi «Top!» Latvijā patlaban darbojas 223 pārtikas veikali, no tiem 123 «Top!» un 100 «Mini Top!» veikali, kuri pieder 19 vietējiem uzņēmumiem - SIA «Firma Madara 89», AS «LPB», AS «Diāna», SIA «Lars Limited», SIA «Gabriēla», SIA «Dekšņi», SIA «Mārksmens», SIA «Madara 93», SIA «AA & Co», SIA «Krista - A», AS «Roga - Agro», SIA «ESSA», SIA «G.A.L.», SIA «Lekon», SIA «Ogres prestižs», SIA «Pārtikas veikalu grupa», SIA «Oregano», SIA «SP» un SIA «Palmas-S».

Veikalu tīklam «Top!» mārketinga pakalpojumus sniedz SIA «Iepirkumu grupa». Saskaņā ar «Firmas.lv» datiem «Iepirkumu grupas» apgrozījums pērn bija 19,93 miljoni eiro salīdzinājumā ar 18,94 miljoniem iepriekšējā gadā, bet peļņa - 3374 eiro salīdzinājumā ar 5774 eiro 2014.gadā.

LPCS apvieno 12 pārstrādātājus, gada laikā iepērkot un pārstrādājot vairāk nekā 80% Latvijā iegūtā piena. Savienības biedru vidū ir AS «Rīgas piena kombināts», AS «Valmieras piens», AS «Tukuma piens», AS «Smiltenes piens», AS «Cesvaines piens», AS «Talsu piensaimnieks» un citi.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu