Vai kādreiz esat apjautuši, ka jums līdz kaklam spriedzes filmas ar lērumu speciālo efektu? Trokšņains skaņu celiņš, raibs kadru karuselis, nevienas dziļākas domas, ne miņas no poētiskuma, dzīves filozofijas. Dažkārt skatītāji kinoteātru repertuārā meklē filmu, kas rosinātu pārdomas, vēstītu ko jaunu, audzinātu, bagātinātu. Šovasar ir iespēja noskatīties šādu filmu «Ģēnijs» – par talantīgo visā pasaulē pazīstamo grāmatu redaktoru Maksvelu Pērkinsu (Kolins Fērts), rakstnieka E. Hemingveja un F. S. Ficdžeralda talanta atklājēju un otra filmas galvenā varoņa Tomasa Vulfa (Džūda Lovs) pirmo divu romānu izdevēju.
Arī ģēnijam vajadzīgs redaktors
Kolins Fērts un Džūda Lovs atklāj varoņu drāmu – radošai personībai ir grūti lolot talantu, nekaitējot personiskajai dzīvei. Rakstnieka mīļākā un mecenāte Alīna Bernsteina (Nikola Kidmena) nevēlas ar to samierināties, viņas mīlestība pret Tomasu ir kaislīga un privātīpašnieciska. Pērkinss un Vulfs ne tikai pilnveido grāmatu, nezinādami ne rīta, ne vakara, bet arī izjūt savu dīvaino attiecību spriedzi un intelektuālu baudu saskarsmē viens ar otru. Kā tēvs un dēls, kā meistars un māceklis viņi vārdu pa vārdam tuvojas daiļdarba būtībai, tam, ko lasītāji gaida. «Kā tu pirmoreiz iemīlējies? Ko tu izjuti?»
Kā Mikelandželo kala marmorā ideālā Dāvida tēlu, tā Maksam no vairākiem tūkstošiem lappušu jāsvītro veselas nodaļas un kopā ar Tomasu jāzvejo domu pērles. Kaut gan Tomasam katrs vārds šķiet nozīmīgs. Kāda gan Amerika būtu bez tās dižajiem rakstniekiem, kādi būtu rakstnieki bez saviem redaktoriem?
Lieliskais režisora Maikla Grendidža veikums biogrāfiskā drāma «Ģēnijs» par XX gadsimta pirmās puses izcilām personībām jau drīzumā Latvijas kinoteātros.