Makartnijs u.c. paraksta petīciju par izmaiņām ASV autortiesību likumā

LETA
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/ScanPix

Amerikāņu popzvaigzne Teilore Svifta, īru rokgrupa U2, «eksbītls» Pols Makartnijs un daudzi citi mūziķi parakstījuši petīciju, kurā pieprasa veikt izmaiņas ASV autortiesību likumā. Vairāk nekā 180 izpildītāji lūdz mainīt 1996. gadā pieņemto Digitālās ēras autortiesību likumu (DMCA). Tas palīdz darboties kompānijām, kuras «izmanto mūziku finansiālā labuma gūšanai», taču neizmaksā pietiekamu atlīdzību dziesmu autoriem un izpildītājiem.

Atklātajā vēstulē teikts, ka «mūzikas patēriņš ievērojami pieaudzis», kamēr dziesmu autoriem uz izpildītājiem samaksātās summas «nokritušās».

Petīcijā vainots DMCA, kas pasargā interneta platformas gadījumos, kad to lietotāji augšupielādē ar autortiesībām aizsargātu saturu. Vietnēm saturs jāizņem, ja saņemta sūdzība no autortiesību turētājiem.

«Vairākiem desmitiem tūkstošu individuālo dziesmu autoru nepietiek resursu, lai to darītu,» norādīts petīcijā.

Petīciju parakstījušas lielākās ierakstu kompānijas, kā arī dziedātāji Eltons Džons, Lēdija Gāga un Šēra.

Kā jau ziņots, šomēnes ASV apelāciju tiesa atzina, ka video platformu «Vimeo» nevarot saukt pie atbildības par autortiesību pārkāpšanu, ja lietotāji augšupielādē pirms 1972. gada izdotus mūzikas ierakstus.

«Pakalpojumu sniedzējiem būtu vai nu jāuzņemas lielas izmaksas, lai pārskatītu visus augšupielādētos video un pārliecinātos, ka to vidū nav pirms 1972. gada izdotu materiālu, uz kuriem attiecas autortiesības, vai arī jāsaskaras ar iespējami iznīcinošiem sodiem, ko paredz štatu autortiesību likumi,» norādīja tiesnesis Pjērs Levals.

Video vietne «YouTube» norāda, ka vairums sūdzību par autortiesību pārkāpšanu tiekot atrisinātas automātiski, turklāt 95% gadījumu autortiesību turētāji izvēlas izvietot reklāmas lietotāju augšupielādētajos video, tādējādi gūstot peļņu, nevis pieprasa to dzēšanu.

"Mūzikas industrija joprojām mēģina atrast veidus, kā kompensēt CD pirkšanas apjoma samazināšanos. Digitālajā laikmetā ierakstu kompānijas vairs nespēj gūt tik lielu peļņu," norāda izdevuma "Fortune" žurnālists Džefs Robertss. "Tā ir industrijas problēma, ko neatrisinās nepārdomāti uzbrukumi "YouTube" vai DMCA.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu