Pirmie iespaidi: pilnīgi jaunais Fiat 500X

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Šā gada Parīzes auto šovā pasaules pirmizrādi piedzīvoja pilnīgi jauns Fiat modeļu saimes loceklis - mazās klases krosovers 500X.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kā izskatās

Fiat 500X dizains ir izstrādāts Fiat stila centrā Turīnā. Krosovers ir mantojis vairākas klasiskā 500 priekšējās daļas stila iezīmes, no kurām var izcelt ne tikai apaļās acis un hromēto horizontālo elementu «ūsiņas» ar Fiat logo vidū, bet arī hromētos logu rāmjus un uz priekšu sagāzto virsbūves pasažieru nodalījumu. Kopumā mazā krosovera ārējā veidolā labi var saskatīt piederību plašajai Fiat 500 saimei, taču ne mazāk uzkrītošas ir arī vizuālās līdzības ar MINI Countryman, kas ir noskatīts kā viens no konkurentiem mazo krosoveru segmentā.

Lai vai kā, Fiat 500X izskatās glīti no visām pusēm

un, kas būtiski, dizaineriem pat robustajā krosovera modifikācijā ir izdevies saglabāt rotaļīgumu. Interesanti, ka turīniešos, kam vajadzētu būt radušiem sev apkārt redzēt Fiat zīmola automobiļus, jo to šajā Itālijas ziemeļdaļas pilsētā netrūkst, arī 500X spēj raisīt interesi. Izmetot lokus pilsētas ielās un tās apkaimē, pamanīju ne vienu vien gājēju, kas ar savu zinātkāro skatienu koši sarkano auto pavada līdz pa brīdim, kad pazūdam aiz līkuma.

Foto: Ingars Tenis, TVNET
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kādas sajūtas

Īsajā modeļa prezentācijā, kas norisinājās Baloko (Balocco) testu poligonā tieši pusceļā starp Turīnu un Milānu, Fiat pārstāvji vairākkārt uzsvēra, ka 500X konceptuāli balsta trīs vaļi - vēsturiskais mantojums, dizains un saturs (heritage, design, substance). Tieši saturs, tostarp praktiskums būšot galvenais apsvērums, kādēļ pircēji izvēlēsies 500X.

Foto: FIAT

Ja Fiat 500 ir vairāk emocionāls auto, tāds, kuru pērk, balstoties uz emocijām, tad mazais krosovers uzrunās to autobraucēju daļu, kurai daudz svarīgāki ir funkcionālie aspekti jeb automobiļa daudzpusīgums. Te klāt var pierēķināt arī masīvās riteņu arkas un īsās pārkares, kas sūta signālus par labu veiktspēju sarežģītos braukšanas apstākļos, bet pamatā ar substances jēdzienu es saprotu to, kā jūtos, atrodoties mašīnā. Un pirmie iespaidi ir visai pozitīvi.

Līdz premium līmenim gan tālu un dizainu prasītos pilnveidot,

lai tas mazāk līdzinātos Jeep Renegade, ar ko kopīgi galvenie agregāti, taču, kopumā ņemot, 500X savai klasei ir pietiekami solīds. Protams, to var arī ātri mainīt, salonu rotāšanā variējot ar pieejamajām glancētas plastmasas detaļām kā mazajā 500 hečbekā. Gaumes lieta, kur piedāvāto iespēju netrūkst, jo pilsētnieciskais 500X pieejams pamata aprīkojuma komplektācijās Pop, Popstar un Lounge, bet «laucinieku» versija - kā Cross un Cross Plus, ko attiecīgi var bagātināt ar dažādu dizainu un izmēru riteņu diskiem, 10 dažādām virsbūves krāsām, salona apdares niansēm utt.

Sadaļā «substance un sajūtas salonā» noteikti jāpiemin arī sēdēšanas ērtums. Ja pie mazā 500 šaurības ir jāpierod, tad 500X ir kārtējais no tiem automobiļiem, kurā iekāpj un aizbrauc. Ja neskaita, ka sēdekļi varēja būt pavisam nedaudz platāki, par ergonomiju sūdzēties nevar - viss, ko vadītājam vajag, ir pa rokai un labi aizsniedzams. Tāpat jāpiezīmē, ka instrumentu panelis ir ar vienkāršu grafiku un trīsdimensionāls; būtībā var teikt, ka tā ir s, Arī redzamība uz āru bažas nerada.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ko piedāvā

Fiat 500X tiks piedāvāts versijā ar priekšpiedziņu, versijā ar priekšpiedziņu un speciāli izstrādātu vilkmes kontroles sistēmu Traction+ un arī kā auto ar pilnībā automatizētu pilnpiedziņu. Motorizācijas jomā izvēles iespējas ir pietiekamas un gribētos pat teikt, ka interesantākas nekā tiešajiem konkurentiem. Proti, 500X dzinēju klāstu veido 1,4 litru MultiAir2 benzīnnieks ar 140 zirgspēkiem, 1,6 litru dīzelis ar 120 ZS un 2 litru dīzeļdzinējs ar 140 ZS. Programmā ir vēl arī citi motori, piemēram, 2,4 litru benzīna dzinējs ar 187 ZS, 110 zirgspēku 1,6 litru E.TorQ benzīna motors un 1,4 litru MultiAir2 turbo motors ar 170 ZS, taču tieši pirmie trīs minētie veidos piedāvājuma bāzi un lielāko pieprasījumu Eiropā. Bet, kas zina, varbūt Fiat Abarth nodaļa sagatavos arī ko tādu, kas veiktspējas ziņā spētu stāties pretī sportiskajam Juke NISMO izstrādājumam ar 200 zirgspēkiem.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Testa brauciens Itālijā nebija garš, un tajā sanāca pamēģināt tikai jaudīgo dīzeļversiju komplektā ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Iespaidi? Pilnīgi pietiekams motors, dinamisks un ar augstiem patēriņa rādītājiem atmiņā nav palicis. Varētu būt laba izvēle arī tādēļ, ka tikai šo motoru var kombinēt ar 9 pakāpju automātisko pārnesumkārbu un pilnpiedziņu. Vismaz pašā tirdzniecības sākuma posmā. Ja par gaitas īpašībām, tad

500X vairāk patiks tiem, kam tuvāka sportiska braukšana,

jo auto ir diezgan pastingrs. Bet tāds ir arī jau minētais MINI Countryman. Tā ka būtībā 500X nav sliktāks par kokurentiem un būs laba alternatīva, ja gribēsies lietot ko jaunu, līdz šim neredzētu un visai labi aprīkotu, kā drošības, tā arī komforta sistēmu jomā.

To, cik populārs šis auto būs pie mums rādīs laiks, bet Fiat cer, ka dzirdīgas ausis un redzošas acis 500X sasniegs. Kā nekā tas neesot nedz par mazu, nedz par lielu, nedz par lētu, nedz par dārgu un arī ne pārāk vienkāršs un ne pārlieku izsmalcināts, turklāt ar kvalitāti it visam vajadzētu būt labākajā kārtībā, jo izstrādes un testu procesā inženieri ar mazo krosoveru klases jaunpienācēju ir veikuši 5 miljonus kilometru.

Cik šāda braucoša labu īpašību kombinācija maksās mūsu pusē? Atkarībā no izvēlētā aprīkojuma tie būs apmēram 17 līdz 25 tūkstoši eiro.

Sīkāku modeļa aprakstu (angļu valodā), kā arī 500X modifikāciju tehniskos datus atradīsi rakstam pievienotajā dokumentā (skat. resursus).

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu