TV kanāli jaunajā sezonā pieļauj vecās kļūdas (49)

LETA
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Televīzijas (TV) kanāli jaunajā sezonā pieļauj vecās kļūdas, liecina biznesa informācijas portāla "Nozare.lv" veiktā ekspertu aptauja.

Pēc ilgas un sīvas cīņas par skatītāju reitingiem priekšplānā ir izvirzījusies telekompānija LNT, krietni apsteidzot "TV3". Tomēr arī jaunajā sezonā TV kanāli turpina kopēt viens otru, piedāvājot līdzīga satura un formas šovus, seriālus un raidījumus. "Nozare.lv" aptaujātie eksperti kritizē TV kanālu saturisko piedāvājumu un raidījumu kvalitāti.

"Ja iepriekš LNT un "TV3" atradās līdzīgās pozīcijās, tad šobrīd LNT ieņem absolūtu līderpozīciju. Neatceros, kad vēl LNT kanāla raidījumi ieņēma pirmās 11 vietas skatītāko raidījumu topā. LNT rudens sezonu ar šoviem un dažādām jaunām filmām sāka ātrāk nekā "TV3", kas, manuprāt, arī bija liels atspēriens uz līderpozīcijas vietu, jo tādējādi pēc vasaras sezonas tika piesaistīta liela skatītāju uzmanība - viņi vēlējās redzēt kaut ko jaunu," norāda Rīgas Starptautiskās ekonomikas un biznesa administrācijas augstskolas docente Rīgas Stradiņa universitātes doktorante Zane Šneidere.

Pēc viņas domām, arī LNT programma ir interesantāka - ik pa laikam tiek piedāvātas dokumentālās filmas, piemēram, "Gruzija. Dzīve pēc kara", ko citi TV kanāli nepiedāvā.

Septembra raidījumu Top20 nav neviena "TV3" raidījuma, ir tikai LNT un Latvijas Televīzijas (LTV) 1.programmas raidījumi. Kamēr "TV3" savas pozīcijas ir pamatīgi zaudējis, LNT ir piesaistījis jaunāku auditoriju, kurai lielākoties patīk izklaidējoša rakstura raidījumi, bet LTV1 lielākoties turpina uzrunāt tos skatītājus, kurus interesē ziņas un politiskās dzīves norises, secina eksperte.

Pēc Šneideres teiktā, viņu negatīvi pārsteiguši televīziju piedāvātie šovi. "Gan LNT, gan "TV3" šovu kvalitāte, manā skatījumā, ir ļoti vāja. Ir diezgan vāji šovu vadītāji - es diemžēl nevaru nosaukt nevienu šova vadītāju, kas savu darbu veiktu profesionāli. Piemēram, LNT šovus veido viens producents, un visos šovos, izņemot "Latvijas princesi", viens no vadītājiem ir Māris Grigalis. Vai Latvijā nav neviena cita šovu vadītāja? Savukārt "TV3" ir vairāki vadītāji, kas vismaz skatītājiem veido asociācijas, piemēram, raidījumu "XXL" vada Zane Vaļicka, "Koru karus" - Lauris Reiniks, bet viņu prasmes vadīt šos raidījumus ir visai vājas. Ir piestrādāts pie šovu vadītāju izskata - apģērba, frizūras, bet viņu valoda daudzkārt ir ļoti slikta," kritizē eksperte.

Arī šovu dalībnieki esot vieni un tie paši - tie, kuri agrāk dziedāja, tagad dejo utt. "Protams, ir ļoti labi, ja cilvēkam piemīt tik daudz prasmju, bet skatītājiem ir jāpiedāvā jaunas sejas, jaunas zvaigznes un jāatklāj jauni talanti," aicina Šneidere.

Mediju aģentūras "Carat" valdes locekle Baiba Liepiņa uzsver, ka TV kanāli pieļauj vecās kļūdas.

"Lielie kanāli, katrs cīnoties par augstākiem reitingiem, joprojām liek latviešu skatītājiem sadalīties uz pusēm lielo šovu - "Zvaigžņu lietus" un "Koru kari" - laikā un izvēlēties kanālu. Skaidrs, ka skatītājus neaizrauj mazais logo TV stūrītī, bet aizrauj saturs, tāpēc viņi joprojām pārslēdzas turp un atpakaļ no viena kanāla uz otru," norāda eksperte.

Kā stiprās puses arī viņa min LNT lēmumu sākt rudens programmu, sākoties septembrim, kas ir atmaksājies, raugoties septembra skatīšanās laika sadalījuma rezultātos. LNT jau no piektdienas vakara pieradina skatītājus pavadīt "prime time" laiku kopā, sākot ar piektdienas vakara šovu, tad sestdienās ar tikšanos ar "Latvijas princeses" kandidātēm, svētdienu noslēdzot ar "Zvaigžņu lietu", mēģinot to padarīt pēc iespējas atraktīvāku, kopš sākušies "Koru kari".

"Protams, var kritizēt šovus gan par saturu, gan kvalitāti, kā tas tiek darīts citos medijos, tomēr lielu daļu skatītāju šie šovi turpina aizraut, un tāpēc jau arī veidojas reitingi. Tomēr rodas jautājums - cik ilgi skatītāji turpinās balsot pat tad, kad redzams, ka balsojums ir "pa tukšo", kā, piemēram, 19.oktobrī, kad bija skaidrs, ka visi no esošajiem "Zvaigžņu lietus" pāriem paliks, jo viens pāris izstājās," brīdina Liepiņa.

Tāpat LNT veiksme šajā sezonā raksturojama ar saturu, kas emocionāli tuvāks mentalitātei - gan vietējie producētie šovi, gan Krievijā ražoti kvalitatīvi seriāli, kas piesaista un notur auditoriju.

"Vājās puses ir tās, ka kanāliem nav spēcīgas programmas rudens lietaino brīvdienu sezonā. Lietainās brīvdienu pēcpusdienās un agros vakaros tā īsti nav ko skatīties latviešu kanālos. Iespējams, ka kanāli pārāk koncentrējušies brīvdienu programmu naglām - "Koru kariem" un "Zvaigžņu lietum"," norāda eksperte.

No krievu valodas kanāliem viņa slavē "RenTV Baltija", kas parāda labas tendences jaunākas auditorijas piesaistīšanā.

Tomēr kopumā visi kanāli turas uz "vecajiem vaļiem" - uz skatītāju ieradumiem. "Laiks rādīs, kā mūsu paradumi un attiecīgi TV kanālu pozīcijas mainīsies nākotnē, kad attiecīgās laika piesaistes programmai pazudīs un paliks skatītāju vēlme pēc laba un izklaidējoša satura neatkarīgi no laika un vietas," uzsver Liepiņa.

Komentāri (49)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu