Alus saglabā stabilas pozīcijas (6)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Attīstoties dažādu dzērienu tirgum, alus joprojām tiek minēts kā viens no populārākajiem dzērienu vidū. Alus darītavas Baltika pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs Soslans Kuļčievs Neatkarīgajai stāsta par alus tradīcijām un stabilajām pārdošanas pozīcijām tirgū.

– Kādēļ alus tiek uzskatīts par vienu no iecienītākajiem dzērieniem?

– Alu patērētāji lieto ne tikai kā atspirdzinošu un baudāmu dzērienu, bet, piemēram, viduslaiku Eiropā alus tika lietots arī medicīnā. Ar laiku alum tika izgudrotas un dažādotas garšas, kas patērētājam dod arvien lielākas iespējas izvēlēties. Pēc vēstures ir zināms, ka babilonieši jau senos laikos prata pagatavot divdesmit dažādas alus šķirnes, lai dažādotu iecienītā dzēriena garšu un tas būtu populārs dažādu patērētāju vidū. Domāju, ka tieši dzēriena dažādība un patīkamā alus garša ir tā, kas jau gadiem ļauj apgalvot, ka alus patiešām ir stabils un patērētāju iecienīts dzēriens.

– Mūsdienās ir liela alus izvēle un lielākā daļa no piedāvātā alus ir ar pārsteidzoši ilgiem uzglabāšanas termiņiem. Kā to varētu izskaidrot, un vai var par dzīvo alu dēvēt alu, kuram ir ilgs realizācijas termiņš?

– Dzīvais alus – tas drīzāk ir mārketinga termins, nevis tehnoloģisks vai tehnisks jēdziens. Ilgo glabāšanas termiņu galvenokārt nosaka šādi faktori: ražošanas procesa sterilitāte, sanitāro normu ievērošana un tehnoloģijas, kas novērš gaisa iekļūšanu alū, jo gaisā esošais skābeklis ir lielisks oksidētājs. Lietošanas termiņu ietekmē arī apiņu kvalitāte, jo apiņi ir dabisks antiseptiķis. Alus glabāšanas termiņu nosaka arī pasterizācija. Vai atceraties, kā ir radies šis termins? 1857. gadā Luiss Pastērs (kurš ir slavens ne tikai kā mikrobiologs, bet arī guvis ievērojamus sasniegumus alus ražošanas tehnoloģijā) ieteica īslaicīgi uzkarsēt alu, lai iznīcinātu visas kaitīgās baktērijas. Īslaicīgi uzkarsējot, baktērijas iet bojā, bet garšas īpašības saglabājas. Šī metode tiek dēvēta par pasterizāciju. Ja šos faktorus ievēro, tad konservanti nav nepieciešami.

– Kam ir jāpievērš uzmanība iegādājoties alu?

– Lai iegūtu priekšstatu par produktu, ko taisāties iegādāties, pat neatverot pudeli vai bundžu, vajadzētu pievērst uzmanību alus sastāvdaļām un norādītajai alus šķirnei, jo uz katras preces ir jābūt norādītam tās sastāvam. Protams, izlasot uz iepakojuma norādīto informāciju, nav iespējams gūt priekšstatu par garšas īpatnībām, tās var novērtēt, tikai nogaršojot alu. Un, protams, īpaša uzmanība ir jāpievērš derīguma termiņam. Taču derīguma termiņš jāskatās ne tikai alum, bet visiem pārtikas produktiem.

– Alus lietotāju skaits katru gadu pieaug. Kas to ietekmē, vai tas, kas šā dzēriena cena ir pieejama pircējam? Kas, jūsuprāt, ir noteicošais faktors panākumiem Latvijas tirgū?

– Pirmām kārtām tā ir augsta kvalitāte. Rūpnīcai Baltika ir unikāla laboratorija, kurā ir pārbaudīta gan izejvielu kvalitāte, gan arī alus visu ražošanas stadiju laikā un, protams, laboratorijā tiek veikta gatava alus analīze, pirms tas nonāk veikalu plauktos. Otrs svarīgs faktors ir produkcijas sortiments. Alus ir dzēriens, kuram ir ārkārtīgi daudz dažādu garšas nianšu un īpatnību. Lielie ražotāji cenšas izpatikt un cenšas ražot atbilstoši dažādām patērētāju gaumēm. Baltikā šobrīd piedāvā četrdesmit alus brendu, tostarp četri ir licencēti brendi Carlsberg, Tuborg, Foster`s un Kronenbourg. Treškārt, ražošanas jaudas. Baltikas rūpnīca Pēterburgā ir vislielākā alus darītava Eiropā, šajā rūpnīcā mēs pērn saražojām desmit miljonus hektolitru alus. Tas ir vairāk nekā divi miljardi pudeļu, šie skaitļi ir vislabākais apstiprinājums tam, ka patērētāji izvēlas dažādību, augstu kvalitāti un profesionalitāti.

Komentāri (6)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu