Atstāti auto var traucēt sniega tīrīšanu

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Sākot kaisīt pilsētas ielas ar pretslīdes materiālu, SIA «Kulk» jau pirmajā darba naktī sastapusies ar problēmu, ka smagās mašīnas nevar sakopt šaurākos ceļus, kuru abās malās uz nakti atstāti spēkrati.

SIA «Kulk» darbinieki Jelgavas galvenās ielas un krustojumus sāka kaisīt ar sāli pirmdienas pulksten 16.30 un turpināja līdz pat nākamās dienas sešiem rītā.

Firmas ražošanas direktors Artūrs Ošenieks «Ziņas» informē, ka kaisīts tā saucamais trešais maršruts, kas ietver lielu daļu pilsētas ielu.

Pirmdienas pēcpusdienā sniega un ledus kausētājmateriāls bērts tikai sabiedriskā transporta kursēšanas maršrutos un uz tiltiem, bet līdz rītam vidēji 20 gramu sāls uz katru seguma kvadrātmetru kaisīts arī citās, mazākas nozīmes, ielās.

Pilsētas ceļu kaisīšanas reižu skaits saskaņots ar pašvaldības aģentūru «Pilsētsaimniecība», un speciālisti izvērtē, lai brauktuves būtu drošas satiksmei. Mašīna vienā «pārgājienā» nokaisa trīsarpus metru platu joslu.

«Nekādu problēmu ar kaisīšanu pagaidām nav,» atzīst A.Ošenieks, taču raizes sagādājot iedzīvotāju ceļu malās atstātās automašīnas.

«Jelgavniekiem jāsaprot, ka šaurajās ielās tās nevajadzētu atstāt abās malās, jo smagā tehnika nevar izbraukt tur, kur to vienkārši iespējams izdarīt ar vieglo spēkratu,» uzsver ražošanas direktors.

Ja būs situācija, ka «Kulk» transports netiek cauri ielai, tāds posms tikai iedzīvotāju vainas dēļ paliks netīrīts un nekaisīts.

Pārsvarā visas ceļu uzturēšanas firmas kaisīšanai izmanto tehnisko sāli.

Runājot par kaisāmo materiālu, firmas pārstāvis teic, ka tikuši piedāvāti arī citi, bet tie nav bijuši izdevīgi, jo sadārdzināja kopējās kaisīšanas izmaksas. Patēriņš izrādījies mazāks, sasniedzot to pašu efektivitāti, taču cenu atšķirības - būtiskas. Turklāt tādi materiāli vēl Latvijā netiek plaši pielietoti.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu