E-talons salā nedarbojas? (140)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Līdz ar pirmā sala atnākšanu nedarbojoties slavētā e-talona sistēma. Vismaz šādu informāciju laikrakstam "Telegraf" paudusi kāda sieviete, kas pati pieredzējusi visus mūsdienu tehnoloģiju trūkumus. Savukārt "Rīgas satiksme" norāda, ka talons darbojas arī mīnus 30 grādu salā.

Pēc pusstundas atrašanās salā ne validators, ne ierīces, ko lieto kontrolieri, uz e-talonu nesot reaģējušas, laikrakstam skaidrojusi rīdziniece.

“Rīgas satiksmes” Kontroles nodaļas vadītājs Modris Jaunups par šo ziņojumu bijis ļoti pārsteigts. “Kaut ko tādu dzirdu pirmo reizi. Mēs to pārbaudīsim," viņš solījis "Ziema vēl īsti nav sākusies. Tādēļ nevaru apgalvot, ka kaut kas tāds nav iespējams, taču man kaut kā tam neticas. Kad tika veikts tehniskais raksturojums, bija zināms, ka aukstums Latvijā var sasniegt 30 grādus.”

RTU profesors Valentīns Popovs izteicis varbūtību, ka e-talona problēmu cēlonis varētu būt temperatūra vai mitrums.

“Dzeltenajās un zilajās e-talona kartītēs uzstādīts čips ar attiecīgu antenu. Šīs antenas ir mikrosvītru," paskaidrojis speciālists. "Lai dotu precīzu atbildi, kādēļ karte nav darbojusies, jāveic mērījumi. Taču iespējamie iemesli varētu būt temperatūra un mitrums. Domāju, ka karte ir aizsargāta pret mitrumu. Visdrīzāk tā nav izturējusi temperatūras režīmu. Ja karte pēc tās specifikācijas darbojas līdz mīnus 40 grādiem, tad, iespējams, tajā bijuši kādi ārēji bojājumi, kuros iekļuvis mitrums, no kura antenas tievās metāliskās svītras varēja noslēgties. Ja karte ir nedaudz bojāta, tad tas varētu notikt. Kā arī zemā temperatūrā un attiecīgā mitrumā, kad salonā ir daudz cilvēku, arī karšu nolasītājs varēja darboties slikti. Dažreiz tie nenostrādā.”

Aleksandrs Brandavs, "Rīgas satiksmes" pārvaldes loceklis:

"Gribu pateikt, ka problēmu ar e-talonu nav, nav bijušas un nebūs. Tāda problēma neeksistē. Un ne ar kādām tamlīdzīgām problēmām mēs neesam saskārušies, tai skaitā ar kartītēm, kurās vienkārši ierakstīts kontrakta statuss. Šis kontrakta statuss tiek reģistrēts ar nolasīšanas ierīci – validatoru. Specifikācijā skaidri un saprotami rakstīts: sistēma darbojas no mīnus 40 grādiem līdz plus 40 grādiem. Arī aparatūra, kas atrodas uz ielas, darbojas šajās temperatūrās. Tā kā transports mums ir apsildāms, tad mīnusu tur nav. Un sistēma kā tāda nevar nestrādāt. Tieši tāda sistēma ir Monreālā un citās pilsētās ar mīnusu temperatūru. Turklāt Rīgai tā izgatavota ar speciālām specifikācijām, kuras mēs pieņēmām. Tādēļ varat droši teikt saviem lasītājiem: no plus 40 līdz mīnus 40 grādiem ar šo tehniku nekas nevar notikt."

Komentāri (140)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu