Valdošās koalīcijas deputāti atbalsta Rīgas sabiedriskā transporta biļešu cenu celšanu (22)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Biļešu cenas Rīgas sabiedriskajā transportā ir jāpaaugstina, uzskata apjautātie Rīgas domes valdošās koalīcijas partiju deputāti.

"Mēs koalīcijas padomē skatījām iespēju palielināt dotāciju sabiedriskajam transportam un nonācām pie secinājuma, ka tā nevar būt lielāka par 37-38 miljoniem latu," pastāstīja Rīgas domes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks (JL).

Viņš norādīja, ka tika veikts salīdzinājums ar citām Eiropas pilsētām. Rīgā braukšanas maksa ir vairākas reizes zemāka.

Aksenoks uzsvēra, ka nepieciešams domāt arī par transporta attīstību. "Zemās grīdas ātrgaitas tramvaja lietošana varētu būt pievilcīga rīdziniekiem, tāpēc vēlos to ieviest pēc iespējas ātrāk. Tramvaju gaitas paātrināšanas jautājumi jāsāk risināt jau tagad, likvidējot problemātiskās vietas," stāstīja pašvaldības vadītājs.

Viņš atzina, ka tika cerēts biļešu cenas paaugstināt pakāpeniski. "Tomēr nesanāca, kā domāts, un nav citas izejas, kā īstenot šādu krasu cenu paaugstinājumu," sacīja Aksenoks, atgādinot, ka jau pērn dotācija "Rīgas satiksmei" palielināta par vairāk nekā desmit miljoniem latu, ko šogad Rīgas dome nevar atļauties.

"Rīgas dome nevar būtiski palielināt dotāciju, jo jau tā "Rīgas satiksme" "aprij" ļoti lielu budžeta daļu. Dotējot sabiedrisko transportu, tiek liegtas investīcijas tādām būtiskām jomām kā transporta infrastruktūrai, izglītībai un citām. Ir taču acīmredzami, kā cēlušās cenas pēc iestāšanās Eiropas Savienībā," cenu celšanu pamatoja Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Edmunds Krastiņš (TP).

Viņš norādīja, ka par braukšanas maksas atlaižu saņēmēju loka palielināšanu viedokli varēs izteikt pēc Satiksmes departamenta priekšlikumu saņemšanas.

"Tarifu pacelšana nav nekas patīkams, bet jārēķinās ar objektīvo realitāti. 20 santīmi par biļeti saglabājušies ļoti ilgi, bet pa to laiku ievērojami kāpusi inflācija un pieaugušas cenas, arī tehniskais parks jāatjauno un jāmodernizē," sacīja deputāts Olafs Pulks (JL).

"Protams, ka skatīsimies, lai tās sociālās grupas, kuras pašlaik saņem atlaides, pārāk neciestu. Pašlaik pilnu maksu par sabiedrisko transportu maksā tikai trešā daļa pasažieru. Bet iespējams, ka būs jāpiešķir vēl kādas atlaides," pieļāva deputāts.

Pulks uzsvēra, ka Satiksmes departamentam būtu jārada cilvēkos izjūta, ka sabiedrisko transportu izmantot ir labāk. "Vajadzētu paātrināt sabiedriskā transporta satiksmi - ieviest sabiedriskā transporta joslas un novākt no ielām daļu privātā transporta," sacīja Rīgas domes JL frakcijas vadītājs.

Deputāts akcentēja, ka Rīgas domei ir daudzas svarīgas risināmas problēmas - dzīvokļus gaida 13 000 ģimeņu, jābūvē bērnudārzi un jāattīsta transporta infrastruktūra. Viņš arī pieļāva iespēju, ka valsts un citas pašvaldības varētu piešķirt daļu līdzekļu Rīgas transportam, jo to izmanto daudzi cilvēki, kas nodokļus maksā citās pašvaldībās.

"Mēs nespējam iedot papildu dotāciju 16 miljonu apmērā, bet pašreizējā dotācija samazināta netiks," apgalvoja Pulks.

""Rīgas satiksmē" ir katastrofāla situācija ar kadriem. Algas ir jāpaaugstina, jo tās pieaug visās citās nozarēs. Pieaug arī citi maksājumi. Pašreizējā reālā pašizmaksa vienam braucienam ir ap 70 santīmiem, turklāt tai ir tendence pieaugt," aģentūrai LETA stāstīja deputāts Jānis Zaržeckis (LPP).

"Cik var, jādotē, bet daudz kas ir atkarīgs no Rīgas mēra noteiktajām prioritātēm. Iespēju robežās centīsimies atbalstīt atlaides mazturīgajiem un neatņemt tiem pārvietošanās iespējas," norādīja Zaržeckis.

"Personīgi domāju, ka 40 santīmi par biļeti būtu par daudz. Rīgas domei vajadzētu domāt par lielāku dotāciju, bet jārēķinās ar budžeta iespējām," savu viedokli izteica Rīgas vicemērs Jānis Birks (TB/LNNK).

Viņš uzskata, ka domes galvenais uzdevums rūpēties par maznodrošinātajiem iedzīvotājiem, skolēniem, studentiem un pensionāriem. "Domes kompetencē būs lemt, vai aizsargāt un vai palielināt atlaides, ko pašlaik saņem ap 70% pasažieru," stāstīja vicemērs.

Birks arī norādīja, ka atbalsta, lai tiktu saglabāta pašreizējā dotācija, kas ir 37-38 miljoni latu.

"Uzskatu, ka tas ir nekorekti. Domē būs nopietnas debates par šo tēmu. Slikti ir tas, ka šis jautājums netika izskatīts komitejās," sacīja deputāts Jānis Dinevičs (LSDSP).

"Tā nav pareiza nostāja - pacelt tarifus, un viss. Būs lielas problēmas iedzīvotājiem, kas saņem minimālo algu, un citām sociāli neaizsargātām grupām: cenas ceļas, taču arī daudziem citiem pakalpojumiem - elektrībai, siltumam, gāzei," uzsvēra Dinevičs.

"Inflācija "galopē", tādēļ noteikti vajadzētu paaugstināt tarifus. Bet tagad noteiktā cena noteikti neatbilst pašreizējai maksātspējai," savu viedokli izteica deputāts Modris Lujāns ("Dzimtene").

"Tas ir dabīgs process. Nevaru gan pateikt, cik lielam palielinājumam vajadzētu būt, bet tam vajadzētu būt ļoti diferencētam. Lielai iedzīvotāju grupai noteikti tas sitīs pa naudas maku, jo Rīga ir pensionāru pilsēta un Latvija pensionāru valsts. Tarifu paaugstināšanas nepieciešamību vajadzētu ļoti nopietni aprēķināt," klāstīja deputāts Igors Pimenovs ("Jaunais centrs").

Jau ziņots, ka Rīgas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" padome vakar nolēma, ka biļešu cena pilsētas sabiedriskajā transportā būtu jāpaaugstina līdz 40 santīmiem par braucienu līdzšinējo 20 santīmu vietā.

Tas varētu notikt, ja Rīgas dome nākamajā gadā nepiekristu palielināt dotāciju par 18,773 miljoniem latu. Lai tarifi netiktu paaugstināti, 2007.gadā pašvaldības dotācijai vajadzētu sasniegt 49,95 miljonus latu. Šogad dotācija paredzēta aptuveni 31 miljons latu.

Projektu par tarifu paaugstināšanu "Rīgas satiksmes" valde iesniegs Rīgas pilsētas Sabiedrisko pakalpojumu regulatorā, kas pieņems lēmumu, pastāstīja domes Sabiedrisko attiecību nodaļas projektu koordinators Dzintars Zaļūksnis.

Braukšanas maksa Rīgas sabiedriskajā transportā nav mainīta sešus gadus, kopš 2000.gada 1.februāra.

Komentāri (22)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu