Dienvidu tilts sagraus Rīgas budžetu (102)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Pirmie 8,5 miljoni par Dienvidu tilta būvniecību būs jāsāk maksāt jau nākamgad. Savukārt 2013. gadā Rīgai nāksies maksāt jau nepilnus 38 miljonus latu. Un tā – līdz pat 2024. gadam, kad summa samazināsies. Projektu apturēt nav iespējams un nemaksāt nedrīkst – tāds ir līgums, kas ticis uzspiests rīdziniekiem, šodien raksta laikraksts "Neatkarīgā".

Dienvidu tilta uzdevums bija nodrošināt satiksmi starp Pārdaugavas dienvidrietumu daļu un Rīgas labā krasta rajoniem, nešķērsojot pilsētas centru un tādējādi mazinot satiksmes sastrēgumus. Tomēr Dienvidu tilta pareģotā funkcija atslogot Salu tiltu par vismaz 22 procentiem netiek apstiprināta.

Dienvidu tilts uzņem tikai 12 procentu no Rīgas tiltu kopējās satiksmes plūsmas, liecina Satiksmes departamenta augustā veiktie mērījumi. Visvairāk noslogots augustā bijis Salu tilts, kuru šķērsojuši 34 procenti no kopējā automašīnu skaita, Vanšu tiltu – 29, Akmens tiltu – 26 procenti.

Tilta pirmā un otrā kārta kopumā maksās 570 miljonus latu, no kuriem pirmās kārtas projektēšanas un būvniecības izmaksas ir 85,5 miljoni latu ar PVN. Trešās kārtas posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecība izmaksās 28 miljonus latu, ieskaitot PVN. Rīgas pašvaldība būvniecībai plāno piesaistīt Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu desmit miljonu eiro (septiņu miljonu latu) apmērā. Pirmā kārta ir 803 metrus garais tilts un 2,5 kilometrus garās estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai. Otrā kārta būs rekonstruētais Slāvu aplis. Dienvidu tilta būvniecības izmaksas kopā ir 35,4 miljonu latu ar PVN, estakāžu būvniecības – 17,5 miljoni latu ar PVN.

Neprasmīga projekta vadība. Kurš atbildīgs?

Tomēr, pateicoties Rīgas domes izvēlētajam tilta finansēšanas modelim, izrādās, ka pirmā kārta īstenībā izmaksājusi 258 miljonus latu. Sākotnējai cenai jeb 85,5 miljoniem latu jāpieskaita 172,5 miljoni latu, ko veido procenti (6,25% gadā) un inflācijas uzcenojums. Valsts kontroliere Inguna Sudraba pēc revīzijas publiskoja skaitļus, kas liecina, ka no 570 miljoniem latu, kas paredzēti pirmo divu tilta būvniecības kārtu finansēšanai, 264 miljoni izlietoti finansējuma iegūšanai. Rīgas domes neprasmīgas projektu vadības un neekonomiskas rīcības dēļ Dienvidu tilta būvniecības izmaksas no plānotajiem 108,84 miljoniem latu (pirmajai kārtai 64,79 miljoni latu, otrajai kārtai 44,05 miljoni latu) kopumā pieaugušas līdz 570,14 miljoniem latu.

Komentāri (102)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu