Pk, 2.12.2022.
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Jūnijā samazinājies Latvijas mediju reklāmas tirgus

LETA
Jūnijā samazinājies Latvijas mediju reklāmas tirgus
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments

Jūnijā, salīdzinot ar maiju, kā ierasts katru gadu vasaras periodā, visos medijos ir nedaudz samazinājies reklāmas apmērs, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras "TNS Latvia" apkopotie rezultāti, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm.

Reklāmas apmērs jūnijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar šā gada maiju, ir samazinājies par 15%. Attiecīgi maijā tika reģistrēti 2,34 miljoni kvadrātcentimetru, bet jūnijā - 2,03 miljoni kvadrātcentimetru reklāmas.

Šā gada jūnijā presē reģistrēti 11 207 reklāmas gadījumi, kas ir par 28% mazāk nekā pagājušā gada jūnijā, kad "TNS Latvia" reklāmu reģistrs tika papildināts ar 15 582 preses reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē jūnijā bijuši "Tele2", "Bite", "Maxima", "Baltkom", "L''oreal", "Procter & Gamble", "DNB Nord", "Latvijas balzams", LMT un "Hansabanka", savukārt reklamētākās markas presē bijušas "Maxima", "Bite" un "Baltkom".

Savukārt televīzijā jūnijā, salīdzinot ar maiju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs krities par 3,8%. Jūnijā televīzijā pārraidītas 48 120 minūtes, bet maijā - 49 950 minūtes reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits jūnijā bija 122 264 reklāmas, kas, salīdzinot ar pērnā gada jūniju, ir par 2,2% mazāk, jo tad televīzijā tika reģistrēti 125 002 reklāmas gadījumi.

Jūnijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši "Procter & Gamble", "Tele2", "Coca-Cola HBC", "Henkel", "Colgate-Palmolive", "Reckitt Benckiser", "Unilever", "DNB Nord", "Bite" un "Danone", savukārt reklamētākās markas televīzijā bija - "Tele2", "Zelta zivtiņa" un "DNB NORD".

Radio reklāmas apjoms jūnijā, salīdzinot ar maiju, ir samazinājies par 1,5%, attiecīgi maijā izskanējušas 21 410 reklāmas minūtes, bet jūnijā - 21 070 minūtes.

Jūnijā radio reģistrētas 47 717 reklāmas, kas, salīdzinot ar pērnā gada jūniju, ir par 2% vairāk, jo pērn jūnijā tika fiksētas 46 795 radio reklāmas.

Jūnijā radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija "Tele2", "DNB Nord", "Bite", "Nordea", "Hansabanka", "Norvik Banka", LMT, "Adam Auto/Hansa Auto", "Skandi Motors" un "Rimi", bet reklamētākās markas jūnijā bijušas "DNB Nord", "Nordea" un "Hansabanka".

Reklamētākās nozares jūnijā bija pārtikas produkti, sakari, biroja aprīkojums, kosmētika, higiēna, izklaide, kultūra, atpūta un bizness, finanšu pakalpojumi, nekustamais īpašums.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu