Pirmais brauciens ar Nissan Leaf (26)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Video vairs nav pieejams. Video vairs nav pieejams.

Nissan Leaf ir pirmais reāli nopērkamais jaunās paaudzes elektroauto, kurš paredzēts plašam patērētāju lokam. Un tas nebūt nav maza kastīte vienam vai diviem cilvēkiem, tas ir tipisks kompaktklases auto, kurā paredzētas piecas sēdvietas.

Nissan Leaf ir tipisks kompaktklases auto, tiesa, ar savām, visnotaļ būtiskām atšķirības iezīmēm - tam nav iekšdedzes dzinēja un arī par sevišķi skaistu to nosaukt nevar. Tam gan ir savs pamatojums - auto konstruēts tā, lai līdz minimumam samazinātu vēja pretestību un tādējādi kaut nedaudz pagarinātu darbības attālumu, kurš ar visām 24 kilovatstundu baterijām nav visai liels.

Oficiāli tie ir līdz pat 170 kilometriem, taču nupat ASV Vides aizsardzības aģentūra (Environmental Protection Agency jeb EPA), ar kuras ziņu uz elektroauto labi redzamā vietā tiek uzlīmēta plāksnīte ar svarīgākajiem datiem par auto, Leaf darbības attālumu novērtējusi ar 117 kilometriem. Tā vēsta Automotive News Europe, atzīmējot, ka elektromašīnas enerģijas patēriņš pēc pamatīgiem aprēķiniem ir pielīdzināts 2,7 litriem degvielas uz 100 kilometriem kombinētā ciklā.

Rādītāji gan nav tik labi, kā sākotnēji norādīts, taču Nissan ir pelnījis uzslavas par drosmi tos atklāt, jo pārējie šāda tipa auto ražotāji līdz šim izvēlējušies šos ciparus paturēt pie sevis.

109 zirgspēki, bet uzrāviens kā Golf GTI

Leaf uzstādītais elektromotors attīsta tikai 80 kilovatus jeb 109 zirgspēkus. Šis skaitlis it kā nesola pārāko dinamiku, taču neaizmirstiet, ka tas ir elektromobilis. Tam ir tikai viens ātrums un pamatīgs griezes moments – 280 ņūtnonmetri, tikpat, cik Volkswagen Golf GTI. Nospiežot pedāli, Leaf aizlido kā vēja pūsta lapa. Protams, ar gāzēšanu jābūt uzmanīgam, jo tā var ātri palikt bez enerģijas.

Daudzviet Eiropā, piemēram, Portugālē un Dānijā, strauji būvē uzlādes punktu tīklu, taču tāpat jāpatur prātā - kaut vai daļēja uzlāde aizņems vairāk laika nekā degvielas uzpilde benzīntankā.  

Lai uzzinātu vairāk par Nissan pirmo sērijveida elektromobili Leaf, skaties VIDEO.

Komentāri (26)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu