Stendzenieks: Mazsalacas meteorīts bija lieliska reklāma Latvijai (328)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Lielu rezonansi sabiedrībā izpelnījusies telekomunikāciju uzņēmuma "Tele 2" akcija, kuras ietvaros tika inscenēta meteorīta nokrišana Mazsalacā. TVNET aicināja Latvijā zināmus tēla un sabiedrisko norišu speciālistus komentēt, par cik veiksmīgu šī akcija uzskatāma.

Ēriks Stendzenieks, reklāmas speciālists: "Nedomāju, ka tas, ka meteorīta nokrišana izrādījās labi organizēta akcija, Latvijai pasaulē varētu radīt negatīvu tēlu. Mēs dzīvojam izklaides un spēļu laikmetā, kurā beigās visi notikumi izveidojas savādāk un arī mediji tajā labprāt iesaistās. Pārāk daudz latviešu dzīvo ar to grumbu pierē, tāpēc mums ikdienā ir nepieciešams vairāk humora. Protams, specdienestiem pienākas viltus izsaukumos izlietotā nauda līdz pēdējam santīmam, tomēr, ja parēķina kopējās izmaksas, šī akcija ir pilnībā atmaksājusies. Kopējā summa ar zaudējumu segšanu varētu veidot 30 000 latu, taču šādas publicitātes nopirkšana ārzemju medijos Latvijai izmaksātu 30 miljonus. Lai arī kurš to sauktu par ņirgāšanos, bet valdībai to darīt nevajadzētu. Uzskatu, ka algu nogriešana un nodokļu palielināšana ir daudz cietsirdīgāka ņirgāšanās par bedri, kuru agrā rītā izrakuši četri džeki."

Aigars Freimanis, "Latvijas faktu" direktors: "Akcijai bija iedvesmojošs sākums - paziņojums par nokritušo meteorītu svētdienas vakara tumsā. Tomēr uzņēmums "Tele 2" beigās tā arī nespēja izskaidrot šā pasākuma jēgu, padarot to par lielu muļķību. Ja kāds reklāmists, vārdā nesaukšu, saka, ka šis esot jauns vārds mārketingā, tad man jāsaka, ka šis ir jauns veids, kā atbrīvoties no klientiem, jo daudzas iestādes, cik noprotu, par to jau paziņojušas. Tas ir publicitātes "čiks" mārketingā. Ja akcijas rīkotājiem patiešām gribējās izstrādāt kādu joku, tad to varēja uztaisīt gaumīgu: uzzvanīt dažiem medijiem, tad skatīties, kā tālāk notikumi risinās. Tomēr, ja tika iesaistīti valsts glābšanas dienesti, kas nakts melnumā skrēja uz Mazsalacu, tad šī reklāmas akcija ir trula!"

Ojārs Kalniņš, Latvijas Institūta direktors: "Šī akcija uz īsu brīdi pievērsa uzmanību Latvijai - humoristiskā veidā. Tālejošas ietekmes uz mūsu tēlu tam nebūs. Uzzinot, ka tā bija mānīšanās, Latvijas vārds no ziņām atkal pazudis. Šo 24 stundu laikā gan cilvēki daudzi droši vien paskatījās Google, kur tāda Latvija īsti atrodas. Es nevarētu teikt, ka šo akciju personīgi atbalstu. Šajos ekonomiski grūtajos laikos daudzas firmas meklē veidus, kā piesaistīt uzmanību. Labi šajā gadījumā ir tas, ka akcija nevienam nav skādējusi. Labi ir ari tas, ka uzņēmums apņēmies kompensēt visus valsts iestādēm nodarītos zaudējumus. Domāju, ka tagad paši "Tele 2" klienti būs tie, kas novērtēs, vai šāda akcija ir atbalstāma. Tas bija risks, ko tādu izmēģināt. Redzot, ka liela daļa sabiedrības uz "Tele 2" noskaitušies, domājams, ka uzņēmuma tēlam par labu tas nav nācis."

Komentāri (328)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu