Novembrī «Rīga 2014» izskan «Euronews» un vadošajos Vācijas medijos

Nodibinājuma "Rīga 2014" programmu vadītāja Aiva Rozenberga

FOTO: Evija Trifanova / LETA

Novembrī Rīgu kā Eiropas kultūras galvaspilsētu ir apmeklējuši 25 mediju žurnālisti no 9 valstīm, tai skaitā četras televīzijas grupas (no Lietuvas, Itālijas un divas Gruzijas televīziju grupas), lai veidotu sižetus par gaismas festivālu «Staro Rīga 2014», kas norisinājās Eiropas kultūras galvaspilsētas programmas ietvaros.

Gaismas festivāls «Staro Rīga 2014» ir plaši atspoguļots nedēļas «Top» fotogrāfijās dažādos pasaules ziņu portālos, piemēram, www.theguardian.com (The best pictures of the day), www.traveller.com un www.designyoutrust.com.

Savukārt ziņu aģentūra Reuters ir izplatījusi filmu, ko pārpublicējuši neskaitāmi portāli ar dažādiem virsrakstiem, piemēram, «Leuchtende Variante des Karnevals» - (Karnevāla spīdošais variants) vai «Europas Kulturhauptstadt erstrahlt beim Lichterfest» (Eiropas kultūras galvaspilsēta staro gaismas festivālā).

Eiropas TV ziņu kanāls Euronews 17.novembrī rubrikā «no comments» (bez komentāriem) visas dienas garumā ir rādījis divas minūtes garu «Staro Rīga 2014» filmiņu - Latvia celebrates Light Festival 2014:http://www.euronews.com/nocomment/2014/11/19/latvia-celebrates-2014-light-festival/.

Sešu kultūras žurnālistu grupa no Beļģijas kopā ar Rīga 2014 programmas tematiskās līnijas «Dzintara ādere» kuratori Vitu Timmermani-Mooru ir izstaigājuši Rīgu, lai veidotu sižetus par muzikālo dzīvi Rīgā.

Novembra monitoringa dati liecina, ka ārvalstu mediji 9 valstīs ziņojuši par Rīga 2014 programmas pasākumiem, kopumā veidojot 93 sižetus vai publikācijas. No š.g. 1.janvāra par Rīgu kā Eiropas kultūras galvaspilsētu ir tapuši 1569 ārvalstu mediju publikācijas, sižeti, reportāžas vai raksti.

Eiropas kultūras galvaspilsētas programmas komunicēšanai darbu ar ārvalstu medijiem veic Rīga 2014 Preses centrs sadarbībā ar Latvijas Institūtu. Monitorings nav pilnīgs, un tā apkopošanā nav izmantoti profesionāli mediju monitoringa rīki. Mediju publikāciju monitorings tiek veikts iespēju robežās, izmantojot interneta meklētājus, kā arī saņemot saites vai publikāciju kopijas no medijiem, kuri ir Rīgā viesojušies.

Uz augšu