Kas liek Rīgas Satiksmes kontrolieriem rupji izturēties pret pasažieriem? (286)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Pēdējā laikā Rīgā saasinājies jautājums par nereti novēroto kontrolieru neadekvāto un brīžiem pat agresīvo izturēšanos pret sabiedriskā transporta pasažieriem. Rīgas Satiksme portālam TVNET apstiprina, ka par kontrolieru darbu nepārtraukti tiek saņemtas sūdzības, norādot, ka ikviens gadījums tiek izskatīts individuāli, tāpēc pēdējos mēnešos veikta kontrolieru kvalifikācijas paaugstināšana.

Rīgas Satiksme informē, ka augustā par braukšanu bez biļetes sodīti 2806 pasažieri, bet septembrī to skaits palielinājies līdz 3482. Tomēr bezbiļetnieku skaits varētu būt lielāks, jo, kā portālam TVNET atklāj uzņēmuma Komunikācijas daļas vadītāja Iluta Bērziņa, "fiksēt var tikai notvertos bezbiļetniekus."

Viņa norāda, ka kontrolieru atalgojums ir gan fiksēts, gan tam ir arī samaksas mainīgā daļa, kas atkarīga no iekasēto soda naudu apjoma: "Kontrolieru vidējā darba samaksa ir 300 lati pēc nodokļu nomaksas, un tā var svārstīties atkarībā no darba rezultātiem."

TVNET radās jautājums, vai Rīgas Satiksmes kontrolieru agresīvā izturēšanās varētu būt skaidrojama ar darba samaksas sistēmu. Ja alga ir atkarīga no iekasēto soda naudu skaita, kontrolieri varētu būt sevišķi ieinteresēti soda naudu no pasažieriem iekasēt par katru cenu. TVNET interesējās, cik tieši lielu procentu no katra iekasētā soda kontrolieri saņem, taču Rīgas Satiksmes Sabiedrisko attiecību speciāliste Iluta Bērziņa uz to atbild izvairīgi, vien atklājot vidējo algu, kādu fiksēti saņem kontrolieri.

Rīgas Satiksmes pārstāve apstiprina, ka sūdzības par kontrolieru darbu tiek saņemtas nepārtraukti un pēdējos mēnešos veikta virkne pasākumu kontrolieru kvalifikācijas paaugstināšanai. "Katrs gadījums ir jāizvērtē atsevišķi, jo konfliktsituācijas diemžēl var rasties gadījumos, ja pasažierim kāda iemesla dēļ nav biļetes," skaidro Bērziņa.

Tomēr uz cilvēku neapmierinātību, ka, pārbaudot biļetes, transports tiek aizturēts nepamatoti ilgi, Bērziņa norāda: ja visiem ir biļetes, kontrole savu darbu var paveikt pāris minūtēs.

Daudzu Rīgas iedzīvotāju vidū neapmierinātību izraisījis tas, ka kontrolieri sabiedrisko transportu aptur starp pieturām un tiek nobloķētas talonu lasīšanas iekārtas. Līdz ar to novērotas situācijas, kad daži iepriekšējā pieturā iekāpušie, īpaši gados vecāki cilvēki, nevar paspēt norēķināties par braucienu. Rīgas Satiksmes Komunikācijas daļas vadītāja skaidro, ka noteikumi paredz brauciena reģistrāciju veikt nekavējoties pēc iekāpšanas, jo reģistrācijas novilcināšana ir veids, kā izvairīties no brauciena apmaksas. "Kontrolieri ir tolerantāki pret gados veciem cilvēkiem un bērniem," teic Bērziņa.

Saistītais raksts:

Komentāri (286)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu