Iedzīvotāji izstrādā savu Ziemeļu transporta koridora risinājumu. Kurš gan cits, ja ne Tu? (44)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Parādoties Dr. sc. ing. Ilgaiša Prūša rakstam par Ziemeļu koridora izbūvi, nolēmām ar viņu sazināties. Par projekta nozīmi liecina kaut vai citāts, kas pieejams projekta īstenotāju mājas lapā: „Rīgas Ziemeļu transporta koridors (Ziemeļu koridors) ir lielākais Rīgas transporta infrastruktūras projekts pēdējās desmitgadēs.

Projekta mērķis – izveidot ērtu, ar pilsētu labi savienotu tranzīta ceļu austrumu – rietumu virzienā, neskarot pilsētas vēsturisko centru.” Vienojāmies par tikšanos, un biedrības pārstāvji devās arī uz sabiedriskajām apspriedēm (24. jūlijā – Jūrmalas domē un 26. jūlijā – Rīgas domē). Internetā pieejamās kartes ar piedāvātajiem trim variantiem un fakts, ka uz apspriedēm it kā kļūdas pēc tika uzaicināti tikai daži Priedaines iedzīvotāji, kurus tieši skartu jaunbūvējamā automaģistrāle, pievērsa mūsu uzmanību. Jāpiezīmē, ka Salas pagasta iedzīvotāji vispār netika informēti par to, ka Ziemeļu koridors, iespējams, tiks novirzīts uz Jūrmalas apvedceļu, kas visā garumā iet cauri Salas pagastam.

Skaidrs ir viens – projekts ir nepieciešams gan Rīgai, gan Latvijai, tādēļ tā virzīšana ir apsveicama, bet šobrīd tā virzītāji nerada priekšstatu, ka viņus patiesi interesētu, kādas sekas tas var radīt.

Publiskajās apspriedēs izskanēja frāze, ka nākamajā darbu posmā „tiks veikts ietekmes uz vidi novērtējums esošajiem trim variantiem un jebkādi iedzīvotāju ierosinājumi par tiem ir laipni gaidīti un tiks pieņemti un izskatīti”. Šajās sabiedriskajās apspriešanās tika panākts ļoti svarīgs kompromiss. Tā kā Priedaines (patiesībā visas Jūrmalas) un citu apkārtējo ciemu iedzīvotāji nav apmierināti ar esošajiem variantiem, viņiem ir iespēja iesniegt savu alternatīvo projekta variantu, kurš tiks izvērtēts tāpat kā jau esošie trīs piedāvājumi. Šeit jāatzīmē, ka tā nav vispārpieņemta prakse. Parasti valsts par saviem līdzekļiem izstrādā variantus, ņemot vērā iedzīvotāju iebildes un priekšlikumus. Šajā kontekstā arī iespēju iesniegt iedzīvotāju atbalstīto variantu jāuzskata par panākumu.

Prūša kunga vadībā tika izveidota darba grupa, kurā speciālisti sabiedriskā kārtā (bez atlīdzības) sāka alternatīvā varianta izstrādi. I. Prūsis un biedrības „Tautvaldība” pārstāvji ar iedzīvotāju izstrādāto alternatīvu iepazīstināja vienu no esošo variantu tehniskajiem izstrādātājiem Jāni Bidzānu, kurš atzina, ka izstrādātais variants ir vērā ņemams un, iespējams, ir labāks par pārējiem. Darba grupas izstrādātais variants paredz smagā transporta (tranzīta plūsmas) novirzīšanu pēc iespējas tālāk no kūrortpilsētas un citām apdzīvotām vietām. Tas atbilst gan Jūrmalas pilsētas, gan Babītes, gan Salas pagasta interesēm. Precīza informācija par esošajiem trašu variantiem ir pieejama Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta mājas lapā. Iedzīvotāju izstrādātais variants publicēts http://www.tautvaldiba.lv/?id=99997&jid=16.

Noslēgumā gribētu aicināt lasītājus atbalstīt iesaistīto pagastu iedzīvotāju centienus, parakstoties par iedzīvotāju izstrādāto variantu. Masveidīgs atbalsts rosinās ierēdņus vēl nopietnāk izvērtēt nu jau četrus iespējamos risinājumus. Biedrība „Tautvaldība” turpinās sekot šā un citu sabiedrībai svarīgu projektu attīstībai. Mūsu attieksme ir izteikta šā raksta nosaukumā: „Kurš gan cits, ja ne Tu?” Gribētos vēl piebilst – „es, viņš, viņa, tētis, mamma, draugs, draudzene...”

Komentāri (44)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu