Biržā atjauno tirdzniecību ar LK akcijām

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: LETA

Pēc aptuveni divu stundu pārtraukuma biržas "NASDAQ OMX Riga" valde nolēmusi atjaunot tirdzniecību ar AS "Latvijas Kuģniecība" (LK) akcijām, liecina paziņojums biržā.

Tirdzniecības atsākšanas izsole notiks plkst.11.40, bet uzdevumu ievadīšana sāksies no plkst.11.30. Nepārtrauktā tirdzniecība sāksies plkst.11.40.

Kā pamatojums tirdzniecības apturēšanai tika minēta publikācija laikrakstā "Dienas Bizness", kurā LK valdes loceklis Andris Linužs sniedzis svarīgu informāciju attiecībā uz uzņēmuma darbību.

Patlaban LK ir iesniegusi komentāru par šīs publikācijas saturu, līdz ar to ir novērsti apstākļi, pamatojoties uz kuriem bija apturēta tirdzniecība.

Linužs "Dienas Biznesam" pastāstījis, ka LK nevar atļauties samaksāt 30 miljonus latu savam lielākajam akcionāram AS "Ventspils nafta" (VN) par tās meitasuzņēmumiem. Lai arī šo summu LK koncerns "varētu sagrabināt", tomēr tad iepriekš vairāk nekā 100 miljonus latu apgrozošā kompānija faktiski beigtu pastāvēt, iespējamo scenāriju iezīmējis Linužs.

Jau ziņots, ka 2008.gada nogalē notika darījumus, ar kuru LK ar 19 miljonu latu pamatkapitālu jaunizveidotais meitasuzņēmums "Lasco Investment" iegādājās no VN tās meitasuzņēmumus - nekustamo īpašumu apsaimniekošanas uzņēmumus, poligrāfijas uzņēmumu "Preses nams" un izdevniecību "Mediju nams".

Nolīgtā cena bija 82,7 miljoni latu, no kuras aptuveni 53 miljoni latu esot jau samaksāti, bet vēl aptuveni 29 miljoni ir jāsamaksā.

Patlaban ierosināts "Lasco Investment" ārpustiesas tiesiskās aizsardzības process.

"Dienas Bizness", iepazīstoties ar LK koncerna pārskatiem biržā, secinājis, ka patlaban kompānijas rīcībā ir pietiekami daudz naudas, taču līdzekļu vairāk nepaliek un papildus tam LK jādzēš arī milzīgās kredītsaistības pret banku sindikātu. Kompānijas īstermiņa saistības esot krietni mazākas nekā apgrozāmie līdzekļiem, kas liecinot, ka pēc pirmā kreditoru pieprasījuma kompānijas spētu atmaksāt parādus. Tātad patlaban koncernam nav maksātnespējas draudu.

Savukārt Linužs norādījis, ka lielākās bažas ir saistītas ar attiecībām ar bankas sindikātu, kas kopumā devis aizdevumus - attiecīgi 360 miljonu dolāru (183 miljonu latu) un 75 miljonu dolāru (38,3 miljonu latu) apjomā jaunu kuģu iegādei. Bankas esot noteikušas ierobežojumu, ka LK naudas atlikumi nevar būt mazāki par noteiktu līmeni, ka peļņa pirms nodokļiem nevar būt mazāka par konkrētiem lielumiem.

"Šajā periodā, kad naudas plūsma nav tik pozitīva kā kādreiz, mēs pēc būtības strādājam pa nullēm, un kaut kādu papildu līdzekļu, piemēram, parāda samaksāšana līdz galam, novestu līdz defoltam attiecībā uz bankām," brīdinājis LK valdes loceklis. Pēc viņa sacītā, defolts nozīmētu, ka bankas, lai nodrošinātu savu līdzekļu atgūstamību, paņemtu nodrošinājumu - LK 17 jaunos kuģus, kurai iegādei aizņēmums tika ņemts. Tad LK paliktu ar diviem vecajiem kuģiem un četrām jaunbūvēm, kuriem šādā situācijā piesaistīt finansējumu nevarētu.

"Pēc šāda pavērsiena kompānijai atliktu nodarboties ar māju apsaimniekošanu, un, tā kā vecie kuģi ir ieķīlāti, lai akumulētu līdzekļus samaksai VN, bet ekonomiskā situācija izrādījās vēl sliktāka, tad pāri no uzņēmuma nekas nepaliek, paliek tikai vārds," sacījis Linužs.

Biznesa portālam "Nozare.lv" LK valdes priekšsēdētāja palīgs Ģirts Apsītis iepriekš norādīja, ka tieši VN kategoriska nevēlēšanās rēķināties ar reālo ekonomisko situāciju un pārskatīt pirms diviem gadiem starp VN un LK meitas sabiedrību "Lasco Investment" slēgtā nekustamā īpašuma darījuma nosacījumus bija pamats kompānijas ārpustiesas tiesiskās aizsardzības procesa uzsākšanai.

Uz daudzkārtējiem "Lasco Investment" lūgumiem un priekšlikumiem rast visām ieinteresētajām pusēm izdevīgu un objektīvu risinājumu, kas garantētu uzņēmuma darbību ilgtermiņā un efektīvi novērstu tā likviditātes problēmas, VN atbildējusi tikai ar formālu aicinājumu pagarināt termiņu līdz 2010.gada beigām.

"Patiesībā VN tādējādi turpina maldināt akcionārus un pat Finanšu un kapitāla tirgus komisiju, jo dokumenti liecina gluži ko citu - faktiski VN vēl joprojām uztur 2010.gada 8.martā nosūtītos brīdinājumus par parāda samaksu un paziņojumus par ķīlas priekšmeta realizāciju, un šādā situācijā termiņa pagarinājuma piedāvājums ir absurds, jo nerisina pašas VN radīto "Lasco Investment" maksātspējas apdraudējumu un turpmāko pastāvēšanu," teikts paziņojumā.

Kā ziņots, LK koncerna zaudējumi pirmajā pusgadā sasnieguši 25,2 miljonus ASV dolāru (13 miljonus latu), liecina paziņojums biržā "NASDAQ OMX Riga".

2010.gada sešos mēnešos kopumā rezultāts no kuģu darbības pirms finanšu posteņiem bija pozitīvs un sasniedza 3,7 miljonus ASV dolāru (divus miljonus latu).

Kopējie koncerna ieņēmumi no kuģu darbības šā gada sešos mēnešos sasniedza 43,9 miljonus ASV dolāru (24 miljonus latu), bet ar pamatdarbību nesaistītie ieņēmumi sasniedza 1,4 miljonus ASV dolāru (septiņus miljonus latu). LK koncerna rezultātu pirmajā pusgadā galvenokārt pasliktināja zaudējumi saistībā ar ASV dolāra kursa pret latu būtisku kāpumu.

LK ierindojas starp lielākajiem pasaules kuģu īpašniekiem mazo un vidēji mazo tankkuģu segmentā un pēc naftas produktu pārvadājumu apjoma atrodas vadošajās pozīcijās starp analogām kompānijām Ziemeļeiropā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu