«Renault»: ambiciozi plāni izdodas! (4)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Reti kura auto ražotne spēj lepoties ar tik panākumiem bagātu vēsturi un noturīgām līderpozīcijām pasaules autosportā kā franču "Renault". Tas ir valstij piederošs auto koncerns, kurš ražo vieglos, kravas un sporta auto. Vairāk nekā 100 gadu vecajai ražotnei pārstāvniecības atrodas 118 valstīs, arī Latvijā. Autobūves giganta panākumi ir devīze: "Šodien izcīni uzvaru sacīkstēs, bet rīt jau uzvarētāju tehnoloģijas pārdod jaunā produktā."

Kompānijas dzimšanas gads ir 1898., kad francūzis Luī Reno iedarbināja ratus – pašgājējus, kuru darba spēja bija tikai 0,75 ZS. Jau pēc gada Luī ar saviem brāļiem nodibināja uzņēmumu "Brāļi Reno" ("Renault Freres"), un tā pirmajā pastāvēšanas gadā ražotne spēja lepoties ar 15 pārdotiem braucamrīkiem.

Autosports, tanki un Ļeņins

Auto konstrukcijā paliekošākais no pagājušā gadsimta ir Luī Reno konstruētā ātrumkārba, ar kuras palīdzību pirmajiem automobiļiem tika radīta iespēja griezt aizmugures riteņus. Ar laiku jauninājumi pašu autobūvē ļāva brāļiem būvēt arī sacīkšu auto un ar tiem piedalīties sacīkstēs. Tiesa gan, piespiedu kārtā neilgi pirms Pirmā pasaules kara franču armijas vajadzībām brāļu Reno rūpnīcās sāka ražot lidmašīnu dzinējus. Tas notika 1908. gadā, taču drīz pēc tam tika konstruēts arī tanks, kas tiem laikiem tika atzīts par labu esam. Reno ģimenei bija sadarbība ar carisko Krieviju, un imperatora vajadzībām talantīgie francūži izgatavoja limuzīnu. Pēc sabiedriskās iekārtas maiņas ar šo spēkratu ticis vizināts pats Ļeņins...

Ne tikai "kravenieki"

Cilvēkiem, kuri labi nepārzina "Renault" autobūvi un vadās pēc Latvijas realitātēm, rodas priekšstats, ka šie francūži ražo vienīgi komercpārvadājumu auto. Šī zīmola smagās automašīnas un "kravenieki" savās klasē ir līderi ne tikai Latvijā vien. Nav noslēpums, ka kravas auto ražotnē ienāk sporta tehnoloģijas un šos automobiļus padara gan modernākus, gan drošākus. "Euro Auto SIA" korporatīvo klientu apkalpošanas nodaļas vadītājs, autobraukšanas meistars Andris Štāls rezumē: "Nevar būt tā, ka auto trasē esi labākais, bet, braucot pa ielu – sliktākais."

Īsti šedevri ielas automobiļu jomā ar sportisku noslieci ir "Renault Clio", "Renault Megane" un "Renault Megane" kabriolets.

Sports un vēlreiz sports

Kopš pašiem ražotnes pirmsākumiem, kad sacensībās pie auto stūres sēdēja kāds no brāļiem Reno, sports iemantojis lielu atzinību un piekrišanu. Mūsdienās retais nebūs dzirdējis par F–1 komandu "ING Renault F–1", kuras vadītājs ir Flāvio Briatore, bet sacīkstēs brauc Džankarlo Fisikella ar Heiki Kovaleinenu, testu piloti ir brazīlieši Rikardo Zonta un Nelsons Pikē juniors. Tā nav vienīgā sacīkšu klase, jo pilnvērtīgi darbojas liela un pārdomāta sacīkšu piramīda, kurā ir "Megane F–1 Team" "Clio F–1 Team", "Eurocup Megane Trophy", "Eurocup Formula Renault 2.0" un "Formula Renault 1,6", "Renault Clio Cup". Šo sacensību karuselim savulaik cauri izgājuši daudzi slaveni autobraucēji, piemēram, polis Roberts Kubica no F–1 komandas "BMW Sauber". Latvija šosezon tiek pārstāvēta "Formula Renault 1,6", kur "Astromega Racing" vienībā brauc rīdziniece Karlīne Štāla. "Renault" ražotne blondo braucēju visādi atbalsta, un, ja viņai izdosies uzvarēt minētās šā gada sacīkstes, viņas līdzdalība mačos nākamgad tiks apmaksāta.

***

Zīmīgi gadskaitļi

1906. – Berlīnes autosalonā tiek demonstrēts pirmais autobuss

1930. – Ražošanā nonāk oriģināli autobusi ar atklātu platformu

1945. – Kompānija tiek nacionalizēta un kļūst par valsts ražotni

1946. – Tiek uzsākta 4CV ražošana

1958. – Tiek uzsākta priekšpiedziņas "Renault 4" ražošana

1966. – "Renault" paraksta vienošanos ar "Peugeot" un "Volvo" par tehnisko resursu apvienošanu

1970. – "Renault 5" un "Renault 12" auto modeļi kļūst par pašiem populārākajiem Francijas auto pasaulē

1979. – Tiek uzsākta Amerikas tirgus iekarošana

1974. – "Renault" sāk pārvaldīt kravas auto ražotni "Mack Trucks Inc."

1988. – "Renault" koncerns uzsāk produkcijas ražošanu pašā prestižākajā auto klasē

1990. – uzsāk "Clio" modeļa ražošanu

1991. – "Clio" iegūst vieglā gada auto nomināciju Eiropā

1993. – Ženēvas auto izstādē tiek demonstrēts "Racoon"

1995. – Ženēva iepazīst "Renault Sport Spider"

1999. – Tiek noslēgts sadarbības līgums ar "Nissan"

2000. – Panākumi pasaules autosportā: uzvara Lemānā, Parīze–Dakara, sadarbības sākums ar F–1 pilotiem Naidželu Meneselu, Alenu Prostu un Mihaēlu Šūmaheru

***

Par "Renault" ražotni

=Šajā pavasarī "ING Renault F1 Team" demonstrē savu jauno spēkratu "R27",

=koncerna ražojumi ir paši drošākie Eiropā, jo astoņi tā modeļi saņēmuši "EuroNCAP" atzinību,

=aizvadītajā sezonā F–1 sacensībās Konstruktoru kausa kopvērtējumā uzvarēja "Renault",

="Renault" ražotnes ir 118 valstīs, un tajās tiek nodarbināti 126 584 speciālisti,

=pērn uzņēmuma peļņa bija 592 miljoni eiro,

=jau septīto gadu koncernam ir kontrole pār trim zīmoliem: "Renault", "Dacia" un "Samsung",

=pirms diviem gadiem koncerns atsauca 2552 "Megane" un "Laguna" markas pārvietošanās līdzekļus motoru defektu dēļ,

=jau tuvākajā laikā "Renault/Nissan" ražotnes plāno uzbūvēt auto, kura cena nepārsniegs 2500 dolāru.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu