Parkošanās... arī blondīnēm (39)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Jebkura vecuma un braukšanas prasmes līmeņa vadītājam novietot auto vairs nav problēmu, kopš "Volkswagen Touran" mašīnās ieviesta "Park Assist" sistēma. Lai savu spēkratu "iespiestu" brīvajā stāvvietā, turpmāk nāksies tikai spaidīt pedāļus, bet stūri, pateicoties datora programmai un sensoriem, grozīs pats auto.

Nav nekāds jaunatklājums, ka maz pieredzējušajiem auto vadītājiem nesagādā grūtības pa autobāni traukties ar 200 kilometriem stundā, taču pamatīgas problēmas rodas, cenšoties kaut kur novietot automobili. Tā nu ir, ka ASV dārgajās vairākstāvu autonovietnēs darbojas automātiskā parkošanās sistēma, bet mums līdz tam vēl tāls ceļš ejams. Automātiskās sistēmas nosaukums ir "Robotic Parking", un tā pati spēj auto novietot vajadzīgajā vietā.

Līdz šim bijuši veiksmīgi mēģinājumi ieviest sistēmu "Brake Assist" ar "Volvo S60", "Infiniti EX Concept" un "Jeep Commander", taču ne ar tik atzīstamiem rezultātiem, kā noticis "VW" ar jauno "Park Assist" sistēmu. Tikko ieslēgsiet automātisko "Park Pilot" sistēmu, displejā redzamā informācija ziņos par šķēršļiem gan mašīnas priekšā, gan aizmugurē, un jūs sekmīgi "aizbīdīs" uz stāvvietu 15 sekunžu laikā.

Būtiskas ir arī šīs sistēmas pieņemamās izmaksas. Iepriekš parkošanās sensori izmaksāja 500 eiro, tagad visa sistēma ir tikai 727 eiro vērta.

***

Fakti

"Park Assist" "Volkswagen Touran" automobilim

=Ierīce, kas palīdz automātiski noparkot automašīnu.

=Braucot ar ātrumu līdz 30 kilometriem stundā, pati atrod vietu, kur auto var novietot.

=Automašīnu iespējams noparkot gan labajā, gan kreisajā ielas pusē. Tikai jāieslēdz pagrieziena rādītājs, lai sistēma atpazīst, kurā ielas pusē vēlaties apstāties.

=Minimālā parkošanās vieta – "Touran" garums + 70 centimetri uz katru pusi.

=Jau drīzumā būs iespējams izvēlēties arī 50 centimetru attālumu, jo patlaban cilvēks psiholoģiski nespēj noticēt, ka auto var noparkot, ja attālums uz katru pusi ir tikai pusmetrs.

=Parkošanās ātrums – līdz septiņiem kilometriem stundā, ja tas tiek pārsniegts, sistēma automātiski atslēdzas.

=Gāzes, bremzes un sajūga pedāļi jāspiež vadītājam, līdz ar to "Park Assist" ir pieejams arī automašīnām ar manuālo pārnesumkārbu.

=Konkurenti līdzīgus izstrādājumus piedāvā tikai automašīnām ar automātisko pārnesumu kārbu.

="Park Assist" pārņem tikai automašīnas stūres vadību.

=Drīzumā "Park Assist" būs pie­ejams ne tikai "Touran", bet arī visiem pārējiem modeļiem ar elektrisko stūres pastiprinātāju.

=Nākamie modeļi, kuri saņems "Park Assist", būs mazais komercauto VW "Caddy" un ilgi gaidītais mazais "SUV VW Tiguan".

***

Der zināt!

=Parkošanās sistēma neatpazīst citus priekšmetus, piemēram, piekabes sajūgu un sakabi, tievus stieņus, sētas, stabus un kokus.

=Asos pagriezienos nav iespējams novietot automašīnu, izmantojot parkošanās sistēmu.

=Parkošanās laikā automašīnas priekšgals var iebraukt pretējā joslā.

=Parkošanās sistēma nevar aizstāt vadītāja uzmanību. Atbildību vienmēr uzņemas vadītājs.

=Sensoriem ir "melnie caurumi", kuros tie neuztver cilvēkus un objektus. Tie var neuztvert mazus bērnus un dzīvniekus.

=Nelabvēlīgos apstākļos distances sensori nevar atpazīt priekšmetus un cilvēkus.

Komentāri (39)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu