Atdoties debesīm (2)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Braucamstāsts. Pavisam Latvijā reģistrēti apmēram 15 tūkstoši kabrioletu.

"Līdz šim neviens to nav izdarījis – nav apvienojis kabrioletu īpašniekus. Mēs gribam būt pirmie," saka Jānis Timofejevs, biedrības Kabrioklubs prezidents. Svētdien Salaspils novada svētku laikā notiks pirmais šo auto salidojums Latvijā – Kabrioletu vasaras atklāšanas svētki.

Ieeja bezmaksas

Līdz ar pirmajām siltajām šīs atvaļinājumu, izklaides, ceļojumu un peldes sezonas dienām pirmo reizi Latvijā tiks atklāta arī kabrioletu sezona: vairāk nekā četrdesmit visdažādāko ražotāju, valstu un izlaiduma gadu kabrioletu īpašnieku ar savām ekipāžām pulcēsies Salaspils stadionā, lai parādītos citiem vaļējā tipa braukšanas piekritējiem un publikai, kura gribēs apskatīt silto dienu baudītājus un to automašīnas.

Apmeklētājiem stadions būs atvērts no plkst. 15 (ieeja bezmaksas), savukārt plkst. 15.30 salidojuma dalībnieki prezentēs savas automašīnas un ekipāžas – katrai ekipāžai būs savs tematiskais nosaukums, un veselu stundu tās sacentīsies par 2007. gada labākās kabrioekipāžas titulu. Vairāk informācijas par dalību kabrioletu īpašniekiem un svētku norisi – organizatoru mājas lapā www.kabrioklubs.lv.

Bauda un komforts

"Biedrība Kabrioklubs dibināta pirms diviem gadiem, bet reāli šā projekta realizācijai pieķērāmies tikai pirms diviem mēnešiem," stāsta tās prezidents Jānis Timofejevs, pazīstams arī kā fotogrāfs GarJānis.

"Sākums bija mana pirmā mašīna, kuru iegādājos pirms četriem gadiem. Tas bija kabriolets – vecs Ford Escort, 1987. gada, burtiski antikvariāts. Gadu jaunāki jau izskatījās savādāki, un tie man vairs nepatika. Ar to arī sākās – es izbaudīju, cik fantastiski ir braukt bez jumta un baudīt vēju..."

Jānis nepiekrīt teicienam, ka kabriolets ir tas pats motocikls, tikai uz četriem riteņiem. "Nē, tā ir daudz lielāka bauda un komforts! Var paņemt līdzi draugus, visas mantas, telti, mūziku un joprojām būt zem atklātas debess."

Pirms viņš iegādājās savu pirmo auto, Jānis pārvietojās ar smagajiem motocikliem – pavisam to viņam bijuši četri. "Kabrioletā pārsēdos pa taisno no moča," smaida Kabriokluba prezidents. Šodien viņš brauc ar baltu 2006. gada Chrysler Sebring – tas tikko atvests no Amerikas. Interesanti, ka viņam visas mašīnas bijušas baltas – arī Ford Escort. "Balta mašīna izskatās ārkārtīgi cēli un graciozi. Ikdienā es braucu ar Subaru Impreza, kas arī ir balts. Tā ir universāla mašīna, kurā varu salikt iekšā visādas mantas – tur ir vieta studijas zibspuldzēm, jo mans ikdienas darbs ir fotografēšana," stāsta Jānis un paskaidro, ka Chrysler Sebring ir kluba mašīna. "Šāda izvēle bija apzināta – gribējām tieši četrvietīgu. Jo mēs esam cilvēki, kam patīk atpūsties kompānijā..."

Pozitīvas emocijas

"Kādi klubi ir Latvijā? Ir dragreiseri, kuriem patīk pārkāpt braukšanas noteikumus, spolēt, vienvārdsakot – izgāzt savu agresiju. Ir citi klubi, kur to biedriem ir svarīgi savā mašīnā ielikt pēc iespējas vairāk naudas un tad rādīt citiem: paskat, cik esmu iztērējis... Savukārt mēs esam tāda organizācija, kurai ir vienalga, cik katrs konkrētais auto maksā – jo galvenais nav tas dzelzis, ar ko viņš brauc, bet cilvēks pats, un kādu baudu viņš gūst, braucot ar šo mašīnu," stāsta Jānis. Viņš par sevi saka, ka ir cilvēks ar norautu jumtu, tāpēc arī grib apvienot cilvēkus, kas brauc bez jumta un kuriem ir kaifs par to. "Mūs neinteresē summa, kas iztērēta par mašīnu, mūs interesē tikai pozitīvas emocijas..." viņš piebilst.

"Līdz šim neviens to nav izdarījis – nav apvienojis kabrioletu īpašniekus. Mēs gribam būt pirmie," vēlreiz uzsver Kabriokluba prezidents. Viņš sola, ka klubs darīs visu, lai izklaidi ar mašīnām bez jumta padarītu vēl pilnvērtīgāku. Tas nozīmē, ka kluba mājas lapā internetā varēs atrast informāciju par šo auto apkopi, piemēram, kā tīrāmi jumti – jo līdz šim šāda nav tik viegli pieejama. "Mēs gribam, lai šie cilvēki kopā brauc atpūsties un izklaidēties, un ne tikai pa Latviju, bet arī uz ārvalstu kabrio klubiem. Mēs no tā gribam uztaisīt fanu – lai interesantāk..."

Vizināt Ziemassvētku vecīti

Lai visiem vēl interesantāk, baltais Chrysler Sebring ziemā netiks nolikts garāžā – Jānis domā, ka ar to varēs vizināt Ziemassvētku vecīšus un viņu smagos dāvanu maisus. Ar vaļēju jumtu, protams. "Mašīnai ir ādas salons, apsildāmi sēdekļi, kondicionētājs, kas pūš karsto gaisu..." viņš skaidro un aicina: "Kompānijas ar trakām idejām, kuras interesē kabriolets ziemā, laipni lūgti! Jo gan mūsu mašīnas, gan mēs paši esam ar norautu jumtu... Gatavi vistrakākajām idejām!"

Jānis atklāj, ka šogad klubs plāno rīkot vēl dažus pasākumus, taču tie nebūs lieli salidojumi – tie būs slēgtie pasākumi, tikai kabrioletu īpašniekiem. Tāpēc tie, kas nokavējuši vai nevar tikt svētdien, noteikti var izrādīt iniciatīvu un pieteikties kluba mājas lapā internetā.

***

Interesanti

Jau 14. gadu pēc kārtas 21 auto žurnālists no 12 valstīm Ženēvā lēma par titula Gada kabriolets 2007 piešķiršanu kādam no Ženēvas motoršovā izstādītajiem kabrioletiem – šogad to saņēma Opel leģendārā modeļa nosaukuma GT mantinieks – Opel GT. 2006. gadā šis gods tika piešķirts Alfa Romeo Spider, bet 2005. gadā – Nissan 350Z Roadster.

Pēdējos 10 gadus līderis kabrioletu segmentā (pārdošanas skaita ziņā) ir Chrysler Sebring Convertible. Tā ir arī populārākā nomas automašīna.

Lielākie tirgi kabrioletiem ir Ņujorka un Losandželosa.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu