BMW spēks – arī motociklos (4)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

BMW automašīnas jau sen kļuvušas par kulta lietu, taču arī motocikli BMW "Motorrad" nav ne par mata tiesu sliktāki – būdami jaudīgi, stilīgi un paklausīgi, tie iekarojuši pelnītu prestižu motobraucēju aprindās.

Kopš Martina Stolles pirmā BMW dzinēja "M2 B 15" piegādes "Victoria" motociklam 1920. gadā Bavārijas "moču" ražotne saglabājusi līderpozīcijas pasaulē. Iespējams, lielā mīlestība pret BMW markas motocikliem saistās ar ražotāju vēlmi ieviest novitātes un uz visai vieglas konstrukcijas spēkrata "skeleta" uzmeistarot jaudīgus dzinējus. Motociklus šobrīd tirgo 80 pasaules valstīs.

2007. gadā BMW rūpnīca izlaidusi jaunu viencilindra braucamrīku sēriju, kura apvieno trīs dažādus modeļus:

BMW G 650 Xmoto

"G 650 Xcountry", "G 650 Xchallenge" un "G 650 Xmoto". Mainījusies arī nesen aprobētā "K" sērija, un BMW "K 1200" modelis pārtapis par "K 1200 R Sport" ar visām sportiskā dizaina formām. Katrā no šiem pārvietošanās līdzekļiem iestrādātas jau ceturtās paaudzes inovācijas un drošības sistēmas. Būtiskākā no tām ir bremžu – ABS un ACS – stabilitātes kontrole. Jaunums – integrālās bremzes, t.i., ja bremzējat ar priekšējo riteni, bremzes "pieķer" arī aizmugurējo, ļaujot braucējam saglabāt līdzsvaru.

***

Viedoklis

Ivars Norvelis, autorizētā BMW dīlera Latvijā "BM Auto" direktors:

– Atšķirībā no BMW auto par šīs firmas motocikliem Latvijā vēl zina maz, lai gan interesentiem tiek piedāvātas 20 spēkratu markas. Būtiskākā visas moto ražotnes īpašība noteikti ir ergonomika jeb izsvarošana. Praksē tā ir nevainojama vadāmība un pavisam citas ātruma izjūtas, jo 200 un vairāk kilogramu smagu braucamo var vadīt bez problēmām. Ievērojami attīstījusies sporta klase un "high performance", kas ir sava veida hibrīds starp sporta un ielas braucamajiem.

BMW K 1200 R Sport
***

Der zināt!

BMW pārākums

=Aprīkots ar stabilizācijas sistēmu ASC ("Automatic Stability Control"),

=bremžu pretbloķēšanas sistēma,

=četrcilindru rindas dzinēji ar 167 zirgspēku jaudu,

=opozītu dzinēji ar lielu griezes momentu, arī sporta motocikliem,

=100 kilometru stundā sasniedz 2,8 sekundēs,

=velkošā rata izbuksēšana, samazinot dzinēja vilkmi; arī samazinot degvielas padevi ieplūdes sistēmas sprauslām,

=stabilizācijas sistēma, kura mazina motocikla sānslīdi,

=aprīkots ar riepu gaisa spiediena mērītāju,

=sēdekļu regulēšanas iespējas,

=elektroniskā amortizatoru regulēšanas sistēma ESA ("Electronic Suspension Adjustment"),

="Evo Paralever" un "Telelever" – regulējama piekare labākai vadāmībai,

="BMS–K" – elektroniskā dzinēja vadības sistēma ar divkāršu degvielas iesmidzināšanu.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu