Underworld «Barking» (7)

CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Deviņdesmito gadu elektroniskās mūzikas skatuves lielākās zvaigznes turpina atgriezties ar jaunu mūziku - «Faithless», «The Chemical Brothers», «Unkle», «Morcheeba», «Massive Attack» un šomēnes arī «Underworld». Starp citu, atgriezies arī astoņdesmito gadu sintpopa pionieru duets OMD, bet par to citās ziņās...

Underworld «Barking»

(Cooking Vinyl)

8/12

«Underworld» darboņi Karls Haids (Karl Hyde) un Riks Smits (Rick Smith) pēdējos desmit gados mūs nav lutinājuši ar regulāriem studijas albumiem, jā - digitālā formātā ik pa laikam vīri šo to publisko savā mājas lapā (vairākus EP), bet pilnos studijas albumus pēdējos 10 gados varam saskaitīt tikai trīs. Jaunais «Barking» seko 2002. gada «A Hundred Days Off» un 2007. gada «Oblivion with Bells».

Jaunais studijas darbs, kas diemžēl Apvienotās karalistes albumu topā pirmajā nedēļā spēja pakāpties tikai līdz 26. vietai, tapis grupas Eseksas studijā un vēlāk papildināts ar vairāku prominentu deju un elektroniskās mūzikas producentu un dīdžeju dekorācijām. Pie skaļākajiem vārdiem jāmin vācu transmūzikas pīlārs Pols van Daiks (Paul van Dyk) un amerikāņu hausmūzikas dueta «Deep Dish» dalībnieks «Dubfire». Van Daika producētais skaņdarbs «Diamond Jigsaw», piemēram, izceļas (ne pārāk labā nozīmē, manuprāt) ar «Underworld» neraksturīgu stampājošu bītu un popsīgu melodisku vokālu, kuram fonā tiek «grabināta» elektriskā ģitāra, pretēji «Dubfire» producētajam ievadošajam «Bird 1», kas ierauj ierastajā, atmosfēriskajā Underworld skaņu pasaulē.

Turklāt dziesmas 3:20 minūtē notiek negaidīta sintezatora tēmas ienākšana, kas

kopā ar Karla Haida mantrisko «There is one bird in my house», manuprāt, ir visa albuma skaistākais brīdis.

Pie citiem producentiem jāmin arī dabstepa censoņus «Appleblim» un «Al Tourettes» («Hamburg Hotel»), kā arī drum & bass producents «High Contrast».

Lai kā arī negribētos atkārtoties, taču arī Underworld jaunā albuma sakarā jāsecina, ka visas spēcīgākās kompozīcijas sakārtotas albuma pirmajā pusē. Šeit ir gan abi izdotie kvalitatīvie singli - «Always Loved a Film» un «Scribble» (skat. video), gan pieminētais «Bird 1» un dabstepīgais «Hamburg Hotel».

Diemžēl sekojošais «Grace» jau izklausās pēc kāda neveiksmīga «Depeche Mode» dziesmas remiksa, «Between Stars» pēc uzmācīga «New Order», bet van Daika producētais «Diamond Jigsaw» vispār izlec no kopējā konteksta ar savu agresīvo bītu. Noslēdzošajā «Louisiana» vispār dzirdamas tikai klavieres un trīsuļojošs vokāls, kas, ja tiktu dziedāts falsetā, droši varētu būt kāda Antony and The Johnsons b-puse.

Atgādināšu arī, ka 2006. gadā Underworld viesojās arī Rīgā (skat. koncerta apskatu resursos).

Izdošanas datums - 02.09.2010.

Komentāri (7)CopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu