«Baltic Taxi»: Patentmaksu atbalsta lielākie taksometru nozares spēlētāji; jānosaka termiņi

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova / LETA

Taksometru patentmaksas ieviešanas principu atbalsta lielākie taksometru nozares spēlētāji, taču patlaban ir svarīgi dzirdēt ne tikai ekonomikas ministra atbalstu tai, bet arī konkrētus termiņus, kādos šīs radikālās pārmaiņas realizēs, norādīja «Baltic Taxi» pārstāvis Jānis Naglis.

Viņš skaidro, ka par atbalstu taksometru patentmaksas ieviešanai izteikušies lielākie nozares spēlētāji, tostarp «Rīgas Taksometru parks», «Panda Taxi» un «Baltic Taxi».

Ekonomikas ministra Arvila Ašeradena (V) reakcija uz šobrīd notiekošo taksometru nozarē ir likumsakarīga, uzsver Naglis, piebilzdams, ka ir žēl, ka kārtējo reizi ir jāsadeg vai jātiek sašautam taksometram, lai nozares problēmas kāds sāktu risināt.

Vienlaikus viņš atzinīgi novērtē ekonomikas ministra iniciatīvu un spēju tagad ieklausīties taksometru nozares priekšlikumā par taksometru patentmaksas ieviešanu.

«Ārkārtīgi būtiski ir izmantot iespēju un sākt sakārtot nozari pašos pamatos, nevis demonstrēt apņēmību tādēļ, ka tai pievērsta pastiprināta mediju uzmanība. Kopš 2013. gada uzbrukuma taksometrā izglītības un zinātnes ministram Vjačeslavam Dombrovskim un diviem Saeimas deputātiem drīz būs pagājuši trīs gadi. Uz labo pusi nozarē mainījies nav nekas,» uzsver «Baltic Taxi» pārstāvis.

Nozares stāvoklis tiešām esot kritisks - pelēkais sektors nozarē esot 80%. «BalticTaxi» franšīzes taksometru nomaksātie nodokļi uz vienu automašīnu 2014. gadā bija vidēji 3500 eiro, kamēr tuvākajam sekotājam nomaksātie nodokļi bijuši četrreiz mazāki - 820,79 eiro gadā, bet «pieticīgākajiem» tie bija 70 reizes mazāki - 49,82 eiro.

Taksometru patentmaksu pati nozare kā gatavu risinājumu iekļaušanai šī gada budžeta paketē esot iesniegusi jau pagājušā gada nogalē Finanšu ministrijai, Ekonomikas ministrijai, darba grupām, Saeimas Budžeta un finanšu komisijai. Atbalstu toreiz neizdevās gūt.

Patentmaksas paredz, ka tā tiek maksāta par pusgadu uz priekšu: par automašīnu - taksometru, kas pārvadā pasažierus ar dzelteno valsts reģistrācijas numura zīmi. Pēc nostrādātā apjoma reizi mēnesī tā attiecināma uz darbiniekiem, kas automašīnu izmanto, sniedzot taksometru pārvadāšanas pakalpojumu. Dzelteno numura zīmi CSDD neizsniedz un taksometrs reizi pusgadā obligāto tehnisko apskati neiziet, ja automašīna nevar pierādīt veikto apmaksu, vai nesamaksā to, veicot auto tehnisko apskati. Tehniskā apskate taksometriem noteikta reizi sešos mēnešos, tādēļ patentmaksas nodevas nomaksu var iekasēt un kontrolēt pietiekami efektīvi, izmantojot jau pilnībā eksistējošu infrastruktūru, norāda Naglis.

Kā skaidro Naglis, taksometru patentmaksa ir vienkārši un faktiski par brīvu ieviešama un administrējama sistēma. Turklāt ienākumi pēc pamatotām finanšu aplēsēm no taksometru patentmaksas pirmajā gadā būšot četri miljoni eiro no nozares darbības Rīgā vien, un vienlaikus tiks samazināta ēnu ekonomika. Šī sistēma arī nodrošināšot kvalitatīvāku publisko pakalpojumu - pasažieru taksometru pārvadājumu, kā arī veicināšot godīgu uzņēmējdarbību, veselīgu un godīgu konkurenci un sociālo garantiju palielināšanos nodarbinātajiem, skaidro Naglis.

Kā ziņots, Ašeradens rosina veikt radikālas izmaiņas taksometru nozarē. Viņš atzina, ka, pēc Finanšu ministrijas aplēsēm, ēnu ekonomikas īpatsvars taksometru pakalpojumu nozarē ir viens no augstākajiem, proti, 80%, kas liek domāt par jaunām pieejām situācijas risināšanā. Ministrs nākamnedēļ plāno sasaukt atbildīgo ministriju pārstāvjus uz sarunu par radikālāku pieeju taksometru pakalpojumu nozarei. «Iespējams, ir jāpāriet uz patenta maksas ieviešanu par vienu auto vadītāju, ietverot arī minimālās nodokļu iemaksas,» sacīja Ašeradens.

Jau ziņots, ka nedēļas laikā nodedzinātas četras kompānijas «BalticTaxi» automašīnas un iemesls varētu būt pelēkajā ekonomikā strādājošo nevēlēšanās sakārtot nozari un panākt godīgu konkurenci, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

Pirms nedēļas naktī autostāvvietā Pļavniekos esot nodedzināts viens «BalticTaxi» taksometrs, bet svētdien «BalticTaxi» taksometru autostāvvietā Krustabaznīcas ielā kāds nodedzināja trīs taksometrus. Tāpat esot piekauts «BalticTaxi» automašīnas vadītājs, bet pirms nedēļas citu taksometru autovadītāji liedza taksometra iebraukšanu Vecrīgā, nobloķējot ceļu.

Kā ziņots, Rīgas dome saistošajos noteikumos, kas regulē taksometru licencēšanas kārtību, noteikusi ierobežojumus iebraukšanai Vecrīgā un pārvadātājam noteikusi gada nodevu 300 eiro apmērā. Parastā licence vairs nedod pārvadātājam tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar vieglo taksometru Vecrīgā - tam jāsaņem speciālā atļauja.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu