Lietoti auto. Kuru pirkt? (92)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Kad esam nolēmuši pirkt automašīnu, visgrūtāk ir izšķirties, kuru ņemt. Pārdomās par to, kā izvēlēties, dalās SIA Rezerve valdes priekšsēdis Normunds Vitomskis.

Ideālais variants

Kas vispār ir lietota mašīna? Tā vispirms bijusi jauna, pēc tam kāds to ir lietojis. Atkarībā no tā, kā tas noticis, lietotā mašīna joprojām var būt laba, bet var būt arī stipri cietusi vai pat salipināta no gabaliem. Ideālā shēma: tu pērc no tā, kurš auto iegādājies jaunu, tad gadu, divus braucis, var ar servisa grāmatiņu pierādīt, kas tai darīts. Tur var redzēt, vai apkopes ir izietas laikus, vai braukts līdzīgs kilometru skaits katru gadu, nevis ļoti atšķirīgs, vai mašīna ilgu laiku nav stāvējusi. Katrā ziņā tiem, kas ved lietotas mašīnas, parasti ir arī dokumenti (ziņas par iepriekšējiem īpašniekiem, pēdējiem remontiem, diagnostiku u.c.). Cita lieta, ja tev tos nerāda. Tad tam, iespējams, ir kāds iemesls.

Tikko no Vācijas. Viens saimnieks

Tas, ka mašīna ir tikko no Vācijas, nenozīmē neko. Tur bieži vien auto pārdod, kad saimnieks aptver – lai izietu tehnisko apskati, būs jāiegulda daudz naudas. Vari būt drošs – vācietis pirms pārdošanas auto neremontē! Gadās, ka laimējas, bet var būt arī tā, ka auto ir pilns ar problēmām.

Draugi saka: "Kā tas var būt? Es trīs auto nopirku pa tiešo no Vācijas, un nebija nekādu problēmu. Un nu ar ceturto ir visādas ķibeles!" Atbildu, ka jāpriecājas, jo pirmajās trīs reizēs ir paveicies.

Padoms – no speciālista

Jāpērk mašīna no cilvēka vai firmas, kam uzticies. Ja esi labs speciālists, vari pats izvēlēties. Bet vari lūgt padomu profesionālim. Lēmums, dabiski, paliek tavā ziņā. Domāju, ka labāk mašīnu pirkt Latvijā no vietējiem. Latvietis ir citādāks nekā vācietis. Mūsējais nopērk auto, saliek visu jaunu, pēc tam saprot, ka tas ir pārāk dārgi izmaksājis, tāpēc jāpārdod. Un nākamais nopērk tādu, kam viss kārtībā.

Lietuvā – lētāk

Ja gribi problēmas, tad brauc pirkt auto uz Lietuvu. Runā, ka tur ir krietni lētākas mašīnas. Bet viņi taču tās neražo, pērk turpat, kur citi. Nevar būt, ka Lietuvā mašīna ir lētāka nekā Vācijā vai Beļģijā. Nesista, gandrīz jauna, no viena saimnieka... Neviens ar labdarību nenodarbojas. Arī auto tirdzniecība ir bizness. Ja tev piedāvā lētu, pajautā, kāpēc tā. Ja atbilde pārliecina, vari riskēt. Dzīve jau ir viens vienīgs risks. Un atceries – pārdevējam vienmēr būs labs stāsts, ko tev piedāvāt.

Pazīmes, ka auto ir labs

Es skatītos uz to, cik klusi un vienmērīgi strādā dzinējs. Un jāskatās uz kopējo tehnisko stāvokli. Es labprātāk izvēlētos auto ar nemazgātu motoru. Ar ķīmiju var paveikt brīnumus. Jāraugās, lai salons ir normāli ekspluatēts. Bet nevar prasīt, lai piecus gadus vecam auto tas būtu pilnīgi neskarts. Jāskatās, kad mašīnai beigusies apskate valstī, no kuras tā atvesta.

Nobraukums

Gadā normāli var nobraukt 40 tūkstošus kilometru. Lai nobrauktu 80 000, mašīnā ir jādzīvo. Tā notiek ar apgādes mašīnām. Tās no rīta iedarbina, un visu dienu ar tām pārvietojas. Gadās, ka nobrauc 10 000, bet tad ģimenē jābūt vēl citam auto, varbūt ir dienesta mašīna.

Cik vecu?

Braukt ar vecu auto – tā ir greznība, ko visi nevar atļauties. Jācenšas pirkt pēc iespējas jaunāku. Jo vecāks, jo tā mūžā bijis vairāk notikumu. Un vairāk kilometru nobraukts. Mazlietots būs līdz diviem gadiem. Nākamā grupa – līdz pieciem. Jo vecāks, jo lētāks, bet jo vairāk prasīs ieguldījumus. Var pat gadīties, ka remonts izmaksā vairāk nekā mašīna.

Agrāk ražoja izturīgākus?

Daļa patiesības tur varbūt ir. Konkurence prasa, lai auto būtu lētāks. Tātad to varbūt netaisa ar tik pamatīgu rezervi kā senāk. Toties desmit gadus vecā auto nekad nebūs tāda komforta un iespēju kā jaunā. Tehnoloģijas tomēr ir ļoti attīstījušās, savukārt pie labām lietām pierodam ātri.

Kur pirkt

Latvijā lietotu auto vislabāk pirkt salonā, kur pārdod arī jaunus. Šodien mašīnu neviens vairs nepērk ar domu, ka to lietos visu mūžu. Klients nobrauc trīs gadus un tad maina pret jaunu. Veco atdod pārdevējam. Tad ir droši, ka visa vēsture būs zināma – vai auto sists, kas tam darīts, kā veiktas apkopes. Ja bijuši būtiski defekti, kā tie novērsti. Tur, ja mašīna būs lētāka, tev arī pateiks, kādēļ. Varbūt kaut kas jāmaina. Tev piedāvās nomainīt vai arī pateiks, cik tas maksā.

Latvijā – arī lētāk

Šobrīd Latvijā auto var nopirkt pat lētāk nekā tādu pašu Vācijā. Mēs strauji mēģinām noķert Eiropu. Jāatceras, ka drīz remonta izmaksas arī pie mums būs tādas pašas kā Vācijā. Jāaizmirst laiks, kad bija izdevīgi ārzemēs pirkt remontējamu auto, jo te to varēja par pusvelti salabot.

Komentāri (92)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu