Polis: jaunais radio neapdraud konkurentus

FOTO: flickr.com/jepoirrier

Līdz ar "Radio 101" ienākšanu tirgū esošās raidstacijas nav būtiski zaudējušas savas pozīcijas. Tā secinājis "European Hit Radio" vadītājs Uģis Polis, kurš internetā, atsaucoties uz sociālo mediju pētījumu aģentūras "TNS" datiem, publicējis pētījumu par "Radio 101" ietekmi uz Latvijas radio tirgu.

Publicētajā materiālā "European Hit Radio" vadītājs "Radio 101" definējis kā alternatīvās mūzikas raidstaciju un, atsaucoties uz tirgus sociālo mediju pētījumu aģentūras "TNS" rīcībā esošajiem datiem, secinājis, ka popmūzikas stacijas, kas dominē tirgū, jaunās radiostacijas parādīšanās tirgū nav skārusi. Viņš raksta:

"Pirmais raunds (lasi: Ufo un Fredis) vs. Ex "SWH" (Volfs, Reiters, Grēviņš un Žigats) ir noslēdzies ar pārliecinošu "SWH" uzvaru."

""SWH" 0,8% kritums pret pavasari, salīdzinot ar to, ko varēja gaidīt, lasot komentārus internetā par tēmu "šodien uz visiem laikiem izslēdzu "SWH"", ir sīkums. Popmūzikai alternatīvie kanāli "SWH Rock" un "Naba" vispār nav sajutuši konkurenta parādīšanos," raksta "European Hit Radio" programmas direktors.

Potenciālie jaunās raidstacijas klausītāji par tādiem jau kļuvuši

Pēc Poļa domām, esot maz ticams, ka tuvākajā laikā "Radio 101" spēšot mārketinga jomā atkārtot to, ko stacija paveica maijā un jūnijā. Tas savukārt nozīmējot, ka vairums potenciālo jaunās raidstacijas klausītāju par tādiem jau ir kļuvuši un esošo radiostaciju klausītājus, pat tos, kuri klausoties popmūzikai alternatīvu mūziku, "Radio 101" kā produkts pagaidām acīmredzami neinteresējot.

Viņaprāt, ja "Radio 101" izdosies piesaistīt klausītājus, tad no to cilvēku vidus, kuri radio neklausās. Tomēr esot maz ticams, ka pat ar šo klausītāju skaitu tai izdosies iegūt vērā ņemamu klausīšanās laika daļu. Viņš prognozē - ja novembrī jaunā radio klausītāju skaits būs zem 70 000, to varēs uzskatīt par projekta izgāšanos; ja tas sasniegs 80-100 tūkstošus, tas būtu stacijai atbilstošs klausītāju skaits, bet, ja skaitlis pārsniegs 110 tūkstošus, "to jau varētu uzskatīt par veiksmi šādam alternatīvam projektam". Piebildīsim, ka kopējais radio SWH klausītāju skaits pēc jaunākajiem vasaras reitingiem ir 265 000.

"TNS" vasaras statistikas datos "Radio 101" neparādās atsevišķi, un Poļa rakstītajā materiālā tas norādīts kā "Cits radio", kurā gan ietilpst vēl vairākas citas raidstacijas. Šajos datos redzams, ka salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu klausītāju skaits "Citam radio" ir pieaudzis par 82 000.

"Radio 101" par reitingiem aicina spriest pēc rudens

Uz jautājumu, vai tā (82 000) varētu būt "Radio 101" faktiskā auditorija, jaunās stacijas zīmola vadītājs Ilgvars Rukers nesteidzas atbildēt, jo patlaban veikt šāda veida interpretācijas par statistiku neesot korekti: "Mēs ļoti cienām Uģi Poļa kungu, taču

mums ir aizdomas, ka secinājumus Poļa kunga vietā ir rakstījis kāds students, jo diez vai cienījamais Poļa kungs būtu izpildījies tāda veida interpretācijās par statistiku, kuras attiecībā uz "Radio 101" šoreiz nemaz nav."

Viņš vērš uzmanību uz to, ka "TNS" vasaras reitingu pētījumi tika sākti krietni pirms jaunās radiostacijas iziešanas ēterā. ""Radio 101" savu skanējumu sāka 21.jūnijā, tāpēc kvantitatīvi runāt par pētījumu rezultātiem mēs varēsim pēc rudens reitingiem, apmēram decembra beigās," teic Rukers.

Viņaprāt, ar šādiem lozungiem nevajadzētu pārsteigties, jo esošā radio reitingu metodika ir novecojusi - atšķirībā no televīzijas, kur no signāla pat par minūtēm var iegūt datus, kāds kanāls skatīts, radio reitingi Latvijā tiek mērīti ar iedzīvotāju aptaujām.

Vai "TNS" radio reitingu mērījumi nav novecojuši?

"Tieši tāpēc, ka šie pētījumi ir tik vecskolīgi, tie paver plašas iespējas dažādām spekulācijām, interpretācijām un paģērējumiem, kuriem bieži nav nekāda empīriska pamatojuma. Runājot par atpazīstamības cipariem, "Radio 101" jau tā pirmajā darbības dienā, spriežot pēc Snapshot pētījuma, zināja jau 72% Latvijas iedzīvotāju. Domājams, ka šis rādītājs pa šiem 2,5 mēnešiem būs tikai audzis," norāda "Radio 101" zīmola vadītājs.

Arī "Radio SWH" pārstāvji norāda, ka uz cilvēcisko faktoru balstītās radio reitingu metodes ir novecojušas. "Tas ir vienīgais rīks, uz ko reklāmas tirgū var paļauties un uz kā pamata tiek tirgota reklāma. Vai dienasgrāmatu metode ir nedaudz novecojusi? Jā, manuprāt, ir," sarunā ar TVNET saka Radio SWH reklāmas daļas vadītāja Ilze Priedīte. "Ņemot vērā, ka tā ir pietiekami liela auditorija pret kopējo iedzīvotāju daudzumu, es teiktu, ka tā ir pietiekami precīza. Varbūt ne simtprocentīgi, bet tendences radio tirgū tā parāda."

Uz augšu