Viena nakts ar "Koenigsegg" Rīgā (43)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

806 zirgspēki, 388 km/h un 500 000 eiro - tie ir raksturlielumi, kas piemīt zviedru superautomobilim "Koenigsegg CCR".

Vakardiena ne ar ko neatšķīrās no citām otrdienām, trešdienām vai ceturtdienām - darbs, pusdienas, atkal darbs... Taču pievakarē, kad jau laiks doties uz māju pusi, pavisam negaidīti pienāca ziņa, ka kādā logu tonēšanas darbnīcā K.Barona ielā tāpat vienkārši stāv "Koenigsegg", turklāt to vakara gaitā plānots pa Rīgas bedrainajām ielām pārdzīt uz Ķīpsalu...tātad vakara plāns skaidrs - ēšanas nebūs, datora nebūs, toties būs zviedru superauto.

Tā kā mūsu ielas ir diezgan parastas, bet auto - tieši pretēji, pirms braukšanas nepieciešams veikt rūpīgu maršruta izpēti, tā sakot, lai noskaidrotu, vai kaut kur pa ceļam nav pārāk augstu virs zemes izlīdušas tramvaja sliedes, pārāk dziļi iegrimis bruģis un tamlīdzīgi. Kad tas izdarīts atgriežamies vārdā nenosauktajā garāžā, sagaidām, kad meistars notonēs sānu logus (šī it kā vienkāršā procedūra izvēršas par piedzīvojumu, jo automobilim nākas noņemt jumtu un arī tā sauktās Dihedral Synchro Helix Actuation durvis līdz šim redzētas tikai globālajā tīmeklī un labākajā gadījumā arī televīzijā), un tad var notikt tas, kas gaidīts visu vakaru.

Tomēr "Koenigsegg" sagatavojis nākamo pārsteigumu - auto nav nedz tik ierastā aizdedzes atslēgas cauruma, nedz arī pašas atslēgas; izrādās, ka dzinēju var iedarbināt, paspaidot podziņas apaļajā vadības panelī. Kad beidzot nostrādājusi četru pogu kombinācija un CCR ierūcas kā vecs "Ford Sierra" bez izpūtēja, var mēģināt izbraukt no garāžas. Doma, protams, laba, tomēr līdz ar apņemšanos sākt ceļu uz Ķīpsalu, sākas nākamais piedzīvojums, jo uz priekšu auto ripo, bet atpakaļgaitu ieslēgt nav iespējams; pēc vairākiem mēģinājumiem gan tas izdodas un auto ir gatavs braucienam cauri tumsā ieslīgušajai Rīgai.

Tomēr arī tagad uzrodas viens "bet": ir pamatotas bažas, ka līdz Ķīpsalai auto varētu netikt, jo dators izrēķina, ka, stāvot uz vietas, dzinējs divu minūšu laikā "izdzer" litru benzīna. Tādēļ tiek pieņemts loģisks lēmums iebraukt degvielas uzpildes stacijā "zirdziņu padzirdīt". Ziņkāres pilnu skatu un dažādu jautājumu, piemēram, "što eta takoje i skoļko stoit?" un "kā ar tādu var pabraukt?", pavadījumā "Koenigsegg" bākā tiek ielieti 10 lati benzīna un brauciens cauri Rīgai var turpināties. Šajā brīdī kļūst skaidrs, ka automobiļa datoram ticēt nevar un lieti noderētu analogais degvielas daudzuma indikators, jo digitālais oficiālais degvielas daudzums vēl aizvien ir tikai 17 litri.

Tā kā izvēles nav un automobilim ir jānokļūst Ķīpsalā, un teorētiski arī ar 17 +/- 10 litriem benzīna vajadzētu pietikt, sākam braukt. Sajūtas var saukt par neaprakstāmām - motora rēkoņa turpat aiz muguras, Ritas Trences balss audiosistēmā, trolejbusu riteņi acu augstumā, līkloči starp K.Valdemāra ielas bedrēm, kratīšanās pāri tramvaja sliedēm pie Nacionālā teātra, "stiepiens" pāri Vanšu tiltam un sarūgtinājums, ka auto jāatstāj Ķīpsalā, jo ir pienācis laiks braukt mājās.

Ja pa nakti nekas ļauns nav noticis, tad "Koenigsegg CCR" Ķīpsalas izstāžu centrā būs apskatāms sākot no rītdienas, kad durvis vērs 8. Rīgas starptautiskais autošovs, un līdz pat svētdienai.

Komentāri (43)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu