«Auto apavi» vasarai (4)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Kopš gaisu saturošas auto riepas izgudrošanas pagājuši 140 gadu. Šajā laikā ripojošais "brīnums" piedzīvojis neskaitāmas evolūcijas un uzlabojumus. Tuvojoties vasaras sezonai, pēdējais laiks izvēlēties, kādas riepas nepieciešamas jūsu spēkratam.

Pirmkārt, vispirms jāatbild uz jautājumu: kādas riepas jums nepieciešamas – ziemas, vasaras, vissezonu, šosejas vai sporta? Otrkārt, tieciet skaidrībā, kāda stila braucējiem sevi pieskaitāt – svētdienas braucējiem, ikdienas stūrētājiem vai joņotājiem.

Labākās nemēdz būt

Atcerieties, tāda jēdzienā kā "vislabākās riepas" vienkārši nav! Nav tāpēc, ka pagaidām vēl neviena no ražotājfirmām savus konkurentus par galvastiesu nav spējusi apsteigt. Tomēr vadošais piecnieks šajā nozarē ir: "Michelin", "Goodyear" "Dunlop", "Pirelli", "Continental".

Vienas vasaras riepas cena, pēc "Gros auto" speciālistu informācijas, ir, sākot no 35 un beidzot ar 300 latiem. Ar Ķīnas vai Indonēzijas ražojumiem, kuru cenas ir no 20 līdz 30 latiem, nevajadzētu aizrauties. Tās visbiežāk tiek tirgotas lielveikalos, kā arī "no rokas". "Auto apavi" noteikti jāiegādājas specializētajos riepu centros vai sertificētās tirdzniecības vietās. Ja radīsies nepieciešamība pēc konsultācijas, jums palīdzēs īsti sava aroda profesionāļi.

Der atcerēties!

Jo dārgākas – jo drošākas riepas. Tās klusāk ripo, ir elastīgākas, noturot mašīnu uz dažādu segumu ceļiem. Tomēr neaizraujieties?– riepām nevajadzētu maksāt dārgāk par pašu automobili.

Trīs pircēju kategorijas

Pastāv trīs nosacītas autoriepu pircēju kategorijas. Pirmie nāk uz veikalu un zina, ko viņi vēlas. Tie ir izglītoti pircēji, kuriem jau ir zināšanas par riepām. Ar šiem klientiem pārdevējam ir viegli strādāt, jo atliek vienīgi piedāvāt.

Otrie zina ļoti maz vai arī neko. Tie vairākumā gadījumu uzticas vienīgi pārdevējam. Savukārt trešie brauc ar to, ko "uz sitiena" dabū vai arī kas tobrīd ir pa kabatai. Viņi izvēlas atjaunotās riepas. Tomēr jebkurš speciālists pateiks, ka pat vislētākā jauna riepa ir labāka par vecu, bet atjaunotu.

***

Viedoklis

Tāls Meļķis, vienas no lielākajām autoriepu tirgošanas firmām "Laneks" tirdzniecības un servisa centra direktors:

– Riepu ražotājfirmu vidū nekas revolucionārs pēdējo divu gadu laikā nav noticis. Tās visas ir apaļas, melnas, pildītas ar gaisu un taisītas no gumijas. Notiek mēģinājumi uzlabot to kvalitāti, miksējot dažādu gumiju sastāvus. Pēdējie sasniegumi ir gumijas izmaiņas molekulārā līmenī, taču mēs ar aci tās neredzam.

Viens no galvenajiem rādītājiem joprojām ir riepas "uzvedība" uz slapja ceļa. Ja esat ekstremāls braucējs, tad jums tas ir svarīgi. Ja tikai nedēļas nogales "stūrētājs", tad – nē. Tas nozīmē, ka jums jāizvēlas "savas" riepas vai arī jālūdz lietpratēju konsultācija.

***

Uzraksti uz riepām

=175 – riepas profila platums, norādīts milimetros;

=70 – profila augstuma attiecība pret platumu, tātad 70% no platuma – 175 milimetri;

=R13 – riepas rādiuss;

=82 – indekss vai slodzes koeficients;

=T – ātruma indekss, t.i., maksimālais ātrums, ar kādu ieteicams braukt;

=C – uzlabotais slodzes koeficients;

=Nokian – ražotājfirma;

=Tube Tyre – riepa ar kameru;

=Tubeless – riepa bez kameras;

=Traction A – saķeres koeficients;

=Temperature A – temperatūras režīms, kādā notiek vislabākā saķere ar ceļa virsmu;

=E17 – atbilstība Eiropas standartiem;

=DOT – atbilstība ASV standartiem;

=M+S – dubļi un sniegs, "Winter" (ziema), "Rain" (lietus), "Water" vai "Aqua" (ūdens), "All Season North America" (Ziemeļamerikai visām sezonām);

=Plies Tread – protektora sastāvs;

=Sidewall – sānu gumijas kārtas sastāvs;

=Max Load – maksimālā slodze (kg);

=Max Pressure – maksimālais spiediens riepā;

=Rotation – virziens;

=Outside vai Side Facing Out – montāžā ārējā riepas puse;

=Inside vai Side Facing Inwards?– montāžā iekšējā riepas puse.

***

Labas riepas:

=atbilst sezonai,

=garantē drošību,

=vieglāk ripo, ekonomē degvielu,

=īsāks bremzēšanas ceļš,

=stabili turas uz ceļa,

=laba vadāmība uz jebkura seguma ceļa,

=klusa ripošana,

=ilgāks lietošanas laiks.

***

Sliktas riepas:

=nav Eiropas sertifikāta,

=nepilnīga saķere ar ceļa segumu,

=nesaprotams vai nesalasāms marķējums,

=pārvietojoties pa ceļu, rada papildu trokšņus,

=liela rites pretestība.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu