Skati vīru pēc ķiveres! (4)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Jūs esat nolēmis piebiedroties dzelzs rumaku "dīdītājiem" un iegādāties moci. Iepriekšējā numurā jau stāstījām par motocikliem. Šoreiz – par baikeru ekipējumu. Atcerieties: netaupiet līdzekļus tērpa un ķiveres iegādei, jo tie sargās jūsu drošību. Jo dārgāks ekipējums, jo mazāka iespēja traumēties vai iet bojā.

Apģērbs – drošībai

Vislabāk ekipējumu būtu iegādāties pirms braucamrīka pirkšanas. Minimālajā komplektā ietilpst: ķivere; jaka ar elkoņu, plecu sargiem un muguras bruņām; bikses ar ceļu un gurnu sargiem; motobraucēju zābaki un cimdi. Būtisks piederums ir brilles, jo, traucoties lielā ātrumā, acīs var iekļūt kukainis un tad sekas var būt neprognozējamas. Nosauktā komplekta sākotnējā cena ir ap 600 latiem.

Arī braucot ar skūteri, vajadzētu ķiveri un cimdus. Tas jums izmaksātu ap 150 latiem.

Sīkumu nav

Drošības standartus Eiropā uzrauga "personīgās drošības direktīva" jeb oficiāli– "Personal Protective Equipment Directive" (PPED). Tas nozīmē, ka viss motobraucēju ekipējums ražošanas procesā tiek testēts un sertificēts. Ja uz produkta nav attiecīgā sertifikāta zīmes, tad tas ir viltus ražojums un, to lietojot, jūs riskējat ar savu veselību.

Viena no populārākajām ekipējuma ražošanas firmām Latvijā ir itāļu "Daenese". Drīzumā "Ducati Rīga" pārstāvji varētu saņemt džinsus, kuri speciāli apstrādāti, lai kritiena brīdī mazinātu slīdēšanu un pasargātu ķermeni no apdegumiem.

Svarīga lieta braucējam ir zābaki. To funkcija ir sargāt kājas, kā arī darīt ērtāku ātrumu pārslēgšanu. To virspusē ir "lorica"– sintētisks ādas aizstājējs ar lielāku izturību pret nodilumu nekā īstai ādai. Aizsargi jeb slaideri šiem apaviem ir ar tērauda purngalu, kā arī nomaināmu potītes aizsargu. Apavu ražotāji domājuši arī par drošību, tāpēc apaviem ir īpaši izstrādāta sistēma, kura spēj novērst pēdas rotāciju, tā mazinot potītes traumu iespējamību kritiena gadījumā.

Ķivere – kā dubultais galvaskauss

Nekad nenovērtējiet par zemu savas galvas vērtību! Tāpēc lētu ķiveri nebūtu ieteicams iegādāties. Pēc statistikas datiem, ko veikuši amerikāņi, galva ir otra traumatiskākā ķermeņa daļa tūlīt aiz pleciem.

Ķiveres svaram jābūt no 1250 līdz 1450 gramiem. Ja tā būs par smagu, tad braukšana sagādās grūtības.

Arī ķiveres, tāpat kā pārējais ekipējums, tiek testētas. Ķiveru modifikācijas, izmēri, svars, krāsojums un izmantojums var būt visdažādākais, bet cena – sākot no 100 latiem un dārgāk.

***

Der zināt!

Izvēloties moto ekipējumu, ielāgo:

=Pēc motosezonas visu ekipējumu glabājiet temperatūrā, kura ir virs 20 C.

=Apģērbu pēc iespējas mazāk locīt.

=Visizdevīgāk moto ekipējumu pirkt ziemā, jo tad ir vislielākā izvēle un viszemākās cenas.

=Ādas kombinezons (vai jaka un bikses) ir smagāks par citu materiālu ražojumiem, taču drošāks.

=Ādas biezumam jābūt ne mazākam par 1,2 milimetriem.

Pēdējie ekipējuma sasniegumi

="Alpinestars" aizsargjaka "Bionic Protection Jacket":

– jaunākās paaudzes ķermeņa aizsardzības "skelets",

– pastiprinātas muguras bruņas no jauna "Cordura" materiāla,

– sertificēti protektori uz elkoņiem un ceļgaliem,

– krūšu un muguras bruņām ventilācijas sistēma "Tech Race",

– regulējamas piedurknes un pleci,

– regulējams viduklis,

– pusautomātiskie YKK firmas rāvējslēdzēji.

=BMW "Motorrad" tērps "Black Leather":

– kombinezona āda apstrādāta tā, ka tā atstaro saules starus un šis apģērbs vasarā nesakarst,

– dabiskā āda lieliski nēsājas un ir ērta,

– jaunā "hi–tech" tehnoloģija labi vēdina ķermeni,

– "GoreTex" membrāna, kura iestrādāta tērpā, teicami regulē ķermeņa temperatūru,

– "Streetguard" tekstils apakšējā kombinezona kārtā ir trīskāršs. Tas uzsūc sviedrus.

Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu