Mežaparka estrādes rekonstrukcijā neskaidrākās pašlaik izmaksas apkārtējai infrastruktūrai

BNS
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Mežaparka estrādes rekonstrukcijā pašlaik visneskaidrākās ir apkārtējās infrastruktūras sakārtošanas izmaksas, aģentūrai BNS pauda viens no estrādes skiču projekta autoriem, arhitekts Juris Poga.

Rīgas dome Mežaparka estrādes rekonstrukcijas īstenošanai no Valsts kases plāno aizņemties līdz 45 miljoniem eiro. Tomēr iepriekš izskanējušas aplēses, ka kopējās izmaksas paredzētas 32 313 920 eiro apmērā, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Poga skaidroja, ka

rekonstrukcijas projektā paredzēts sakārtot ne tikai pašu estrādi, bet arī tai apkārt esošo infrastruktūru, par kuru detalizētas informācijas vēl nav.

«Tagad tikai sāks no jauna pieprasīt noteikumus tām institūcijām, kuras piegādā resursus. Tad mēs sapratīsim to, kas ir vajadzīgs. Tur nekā nav - elektrības nav, siltuma nav. Problēmas ir arī ar kanalizāciju. Tikko kā lielāks lietus, estrāde applūst. Tas ir gana komplicēts projekts. Projekta pasūtītāji nevēlas nonākt tādā situācijā, kur projekts ir gatavs, un viss ir sarēķināts, bet summa sanāk stipri lielāka nekā plānots,» komentēja Poga, norādot, ka šādos nestandarta objektos tā esot bieža parādība.

Arhitekts skaidroja, ka skiču projektā ir nepieciešams veikt izmaiņas atbilstoši aktuālajai situācijai, jo daļa infrastruktūras, kas tika risināta skiču projektā, ir uzbūvēta, bet daļa ir nākusi klāt. Lielākās izmaiņas, kas paredzētas infrastruktūrā, ir saistītas ar drošību.

«Ir parādījušās jaunās prasības, kas attiecas uz drošību.

Atbilstoši jaunajam detālplānojumam, kas ir pieņemts 2013.gadā, ir jātaisa pilnīgi jaunas piebrauktuves.

Tāpat jāskata arī funkcionalitāte. Pēdējie dziesmu svētki parādīja, ka ir jābūt skaidram, kā menedžēt visu. Bija redzams, ka tur nedrīkst būt pārblīvētība, ka ir nepieciešama droša evakuācija, droša speciālo dienestu piekļūšana.

Svarīgs ir arī marķējums, lai cilvēki panikas brīdī saprastu, kur viņiem jādodas.

Tā nav publiska būve, kurai pie durvīm ir konstantais marķējums, kas norāda izeju. Bet kaut kā tas ir jāizdomā,» stāstīja arhitekts.

Viņš piemetināja, ka Kultūras ministrija un Latvijas Nacionālais kultūras centrs aicinājis atbildīgos dienestus izrunātu ar drošību saistītās lietas, lai katrs no tiem varētu sniegt savas rekomendācijas.

Jau ziņots, ka Rīgas domes (RD) deputāti ārkārtas sēdē otrdien atbalstīja aizņēmumu valsts nozīmes arhitektūras pieminekļa investīciju projekta «Mežaparka Lielās estrādes rekonstrukcija» īstenošanai, tostarp autoruzraudzībai, būvuzraudzībai un tehniskā projekta izstrādei. Rekonstrukcijas tehniskā projekta izstrādes kopējās plānotās izmaksas ir līdz 1 772 400 eiro, savukārt rekonstrukcijas īstenošanas, tajā skaitā autoruzraudzības un būvuzraudzības, kopējās plānotās izmaksas ir līdz 45 miljoniem eiro.

Projekta attīstītāji piedāvā rekonstrukciju dalīt divās daļās. A daļas laikā līdz 2018.gadam tiek piedāvāts rekonstruēt skatītāju zonu, skatuvi un piebūvētu tribīnes korim, bet līdz 2020.gadam īstenot B posmu – rekonstruēt estrādi atbilstoši projekta iecerei. Atbilstoši arhitekta iecerei pilnībā projektu varētu īstenot līdz 2023.gadam.

Līdz 2018.gada dziesmusvētkiem skatītāju vietu skaitu plānots palielināt līdz 30 tūkstošiem, savukārt tribīnēs varēs izvietoties 11 100 koristu. Pēc tikšanās ar drošības dienestiem plānots izbūvēt jaunu ceļu no Viestura prospekta, lai estrādei nepieciešamības gadījumā varētu piekļūt operatīvais transports. Plānots uzstādīt arī videonovērošanu.

Estrādes rekonstrukcijas nepieciešamība īpaši aktualizējās arī pēc pērn vasarā notikušajiem skolēnu dziesmusvētkiem, kur sākās masveida bērnu ģībšana. Tas radīja jautājumus, cik daudz cilvēku var vienlaikus atrasties estrādē droši un cik ātri var notikt evakuācija.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu