S, 13.08.2022.
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Audi TT ar piecu durvju virsbūvi

TVNET
Audi TT ar piecu durvju virsbūvi
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 2

Audi Parīzes auto izstādē prezentēja TT Sportback prototipu — ātru sporta automobili ar piecām durvīm un četrām sēdvietām. Šova automobiļa ārējā dizaina pamatā ir TT, bet tā piedziņu nodrošina 2,0 litru TFSI dzinējs ar 294 kW (400 ZS) jaudu.

«Ar TT uzņēmums Audi radīja vienu no pēdējo 20 gadu automobiļu dizaina paraugiem,» atzīmē Audi AG Tehniskās izstrādes nodaļas valdes loceklis Ulrihs Hakenbergs. «Pēdējos gados mēs esam izveidojuši arī mūsu sportisko un eleganto piecdurvju Audi A5 Sportback un Audi A7 Sportback. Audi TT Sportback prototipā mēs apvienojam abas šīs koncepcijas, lai izveidotu jaunu TT saimes pārstāvi.»

Audi TT Sportback ir apgādāts ar 400 ZS dzinēju, kurš apvienots ar septiņu pakāpju S tronic transmisiju un quattro pastāvīgo visu riteņu piedziņu. Šis automobilis ātrumu no 0 līdz 100 km/h uzņem vien 3,9 sekundēs. Tā kā virsbūves konstrukcija sastāv no vairākām viegla svara alumīnija detaļām, Audi TT Sportback ir zems smaguma centrs un ar to tiek panākta dinamiska vadāmība. Katrā priekšējā lukturī ir lāzera elements, kas papildina LED tālās gaismas — tā ir Audi inovācija, kas ievērojami uzlabo drošību, braucot tumsā. Audi atzīmē, ka lāzergaisma aktivizējas pēc 60 km/h sasniegšanas. Tā labāk izgaismo ceļu, taču tai pašā laikā neapžilbina citus satiksmes dalībniekus.

Piecu durvju Audi TT Sportback ir 4,47 metrus garš, 1,89 metrus plats un 1,38 metrus augsts, savukārt riteņu bāze ir 2,63 metri. Tādējādi, salīdzinot ar sērijveida TT, šis auto ir par veseliem 29 centimetriem garāks, tā riteņu bāze ir par 12 cm garāka, savukārt platumā divu durvju TT tiek pārspēts par 6 centimetriem. Vienlaikus konceptauto ir par trim centimetriem zemāks nekā TT.

Eleganti veidotajā prototipa salonā dominē Audi virtuālā autovadītāja kabīne ar 12,3 collu ekrānu, kas aizstāj ierasto mērinstrumentu paneli un MMI monitoru. Ekrānam ir augstākās kvalitātes grafika, un tajā ir iespējams izvēlēties dažādus attēlošanas režīmus. Grozāmajai vadības svirai MMI terminālī ir arī skārienpaliktnis, ar kuru iespējams ievadīt rakstzīmes un veikt citas darbības tāpat kā viedtālrunī. Klimata kontroles vadības elementi šajā konceptauto ir izvietoti pie ventilācijas atverēm.

Audi TT Sportback prototipa motors maksimālo jaudu attīsta pie 6400 apgriezieniem minūtē, savukārt maksimālais griezes moments apgriezienu diapazonā starp 2400 līdz 6000 apgriezieniem minūtē 450 Nm. Vairāk nekā 300 Nm griezi dzinējs attīsta jau pie 1900 apgr./min. Lai arī motors valdzina ar veiktspēju, tas ir arī samērā ekonomisks - šā konceptauto vidējais degvielas patēriņš ir 7,0 litri uz 100 kilometriem. Tas atbilst 162 gramiem CO2 izmešu uz kilometru.

Motoram, kura specifiskā jauda ir 200 ZS uz darba tilpuma litru, ir veikta virkne dažādu modifikāciju. Piemēram, tam ir īpaši alumīnija virzuļi ar speciālu dzesēšanas kanālu un kloķvārpsta, kas veidota no augstas izturības tērauda. Arī karteris ir veidots no īpaši izturīga sakausējuma.

Tēmas
Nepalaid garām!
Uz augšu