Pagrieziens pie Gaisa tilta aizliegts velosipēdistu interesēs

Labais pagrieziens uz Bērzaunes ielu, nobraucot no Gaisa tilta virzienā no centra, ir aizliegts velosipēdistu un autovadītāju drošībai, lai novērstu avārijas situācijas, kas rastos, velosipēdistiem nobraucot vai uzbraucot uz Gaisa tilta un autovadītājiem veicot labo pagriezienu, tā TVNET informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītājs Tālivaldis Vectirāns.

Lai velosipēdistiem būtu nodrošināta iespēja piekļūt Gaisa tiltam, pie Gaisa tilta nobrauktuves Bērzaunes ielas pusē ir izbūvēts ietves paplašinājums. Tas sniedz iespēju velosipēdistam ērti uzbraukt uz Gaisa tilta ietves vai nobraukt un turpināt ceļu pa veloceliņu gar Brīvības gatvi.

Pagrieziens pakļāvis riskam satiksmes drošību

Kā norāda Vectirāns, labais pagrieziens ir viens no bīstamākajiem manevriem, kur notiek automašīnu un velosipēdistu sadursmes, īpaši, ja šāds manevrs ir, nobraucot no tilta, kur gan velosipēdistiem, gan autovadītājiem ir ļoti grūti momentā reaģēt uz satiksmes situāciju. Līdz ar ietves paplašināšanu pie Bērzaunes ielas sašaurinās Gaisa tiltam paralēli esošā brauktuve, tāpēc pa to divvirzienu transportlīdzekļu satiksmi vairs nav iespējams nodrošināt atbilstoši drošības prasībām.

Autovadītāji, kuri pārkāpj satiksmes noteikumus un turpina braukt, neievērojot ceļa zīmes, riskē gan ar savu un savā transportlīdzeklī esošo cilvēku un citu satiksmes dalībnieku veselību un dzīvību, gan arī pakļauj riskam savas automašīnas tehnisko stāvokli (skat. fotogrāfiju pielikumā), jo pagrieziena rādiuss nav pietiekams šādiem manevriem.

Iespējams, vēl kādu laiku autovadītāji, kuri nav pieraduši pie jaunajām izmaiņām, turpinās izdarīt labo pagriezienu

FOTO: TVNET

Velosipēdisti izmaiņas vērtē pozitīvi

Rīgas domes Satiksmes departamentā ir saņemtas labas atsauksmes no velosipēdistiem par šādu risinājumu un vienlaikus sūdzības no apkārt esošajiem uzņēmumiem, kuri lūdz atjaunot labo pagriezienu uz Bērzaunes ielu, jo tā transportam sniedz iespēju piekļūt uzņēmumiem pa īsāku ceļu nekā patlaban.

Šā iemesla dēļ Satiksmes departaments uzdevis veloceliņa projektētājiem izvērtēt iespēju mazliet pamainīt veloceliņa pieslēguma izvietojumu pie Gaisa tilta un pārbaudīt, vai no satiksmes drošības viedokļa ir iespējams tāds risinājums, kur vienlaikus tiek saglabāta velosipēdistu drošība un arī labais pagrieziens uz Bērzaunes ielu. Nodrošināt kreiso pagriezienu no Bērzaunes ielas vienlaikus ar veloceliņu esošās apbūves un ielu platuma apstākļos gan neesot iespējams.

Šoferi vairs nedrīkst izmest loku zem Gaisa tilta, lai ātrāk nokļūtu Rīgas centrā un nereti tas rada nesaprašanos

FOTO: TVNET

Nokļūšanai centrā aicina izmantot Ūnijas un Ieriķu ielu

"Bērzaunes iela nav maģistrālā iela, to pārsvarā autovadītāji izmanto vietējai piebraukšanai pie apkārtējiem uzņēmumiem un dzīvesvietām, un satiksmes plūsma pa to līdz šim ir bijusi salīdzinoši zema. Maģistrālā transporta plūsma, nobraucot no Gaisa tilta, turpina ceļu taisni pa Brīvības gatvi," skaidro Satiksmes organizācijas un kustības drošības nodaļas vadītājs.

"Vēl mazāk ir tādu transportlīdzekļu, kas veic kreiso pagriezienu no Bērzaunes ielas pie Gaisa tilta. Tie, kas iepriekš nokļūšanai uz centru ir izmantojuši brauktuvi zem Gaisa tilta, šobrīd centra virzienā var nokļūt, izmantojot Ūnijas un Ieriķu ielu. Arī piebraukšanai pie ēkām Bērzaunes ielā var izmantot Ūnijas un Ieriķu ielu."

Uz augšu