Kinoteātros trilleris «Satricinājums» ar Vilu Smitu

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: kadrs no filmas

Jau šajā piektdienā, 19. februārī, Latvijas kinoteātros pirmizrādi piedzīvos uz reāliem notikumiem balstīts trilleris «Satricinājums» («Concussion»). Šī dramatiskā filma, kurā netrūkst spriedzes un niansētu portretu, jau sagādājusi prestižo «Zelta globusa» nomināciju galvenās lomas atveidotājam aktierim Vilam Smitam.

Trilleris «Satricinājums» vēsta par Pitsburgā mītošu nigēriešu izcelsmes dakteri Benetu Omalu, kurš 2002. gadā atklāja noslēpumainu slimību, kādēļ mirst neskaitāmi populāri amerikāņu futbola spēlētāji, un pēc trīs gadiem savus pētījuma rezultātus apkopoja zinātniskā rakstā. Tiesa, ārsta slēdziens traucēja miljardiem vērtā sporta biznesa grozītājiem, tāpēc grūtā cīņa par sportistu glābšanu kļuva arī par savdabīgu paša Beneta izdzīvošanas jautājumu.

Kinokritiķi uzsver, ka trilleris «Satricinājums» ir spilgts aktiera Vila Smita talanta pierādījums. Savukārt pats aktieris uzsver, ka iepazīšanās ar filmas scenāriju viņam bija ļoti smags emocionāls pārdzīvojums. «Es negribēju ticēt tam, ko lasīju. Mans dēls spēlē amerikāņu futbolu, es pats esmu ilggadējs šīs spēles fans, un tad man pēkšņi atklāja pilnīgi citu realitāti par šo skaisto sporta veidu. Patiesībā vēlējos noraidīt filmēšanās piedāvājumu, jo nespēju noticēt aizkulisēm, kuras gatavojāmies atklāt sabiedrībai,» atceras Vils Smits. Aktiera nostāju gan mainījusi tikšanās ar ārstu Benetu Omalu. «Mēs ļoti daudz diskutētājām. Tas bija nepieciešams, lai es spētu saglabāt ticību cilvēcībai,» atklāj Vils Smits.

Trillera «Satricinājums» darbība notiek no 2002. līdz 2012. gadam. Bija nepieciešami desmit spriedzes un draudu pilni gadi līdz Nacionālā Futbola līga, kura, starp citu, organizē arī visā pasaulē mīlēto «Super Bowl» izcīņu, atzina ārsta Beneta Omala pētījumus. Šogad «Super Bowl» izcīņu noskatījās 111,9 miljoni skatītāju. Tās TV tiešraides laikā 30 sekunžu reklāmas laika cena var sasniegt pat piecus miljonus ASV dolāru.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu