Fiat Parīzē atklāj modeli 500 krosovera izpildījumā (3)

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Parīzes motoršovā dienas gaismu ieraudzīja kārtējais supermini automobiļa Fiat 500 atvasinājums – mazās klases krosovers 500X. Auto tiks piedāvāts līdzās oriģinālajam 21. gadsimta 500 un tā lielajai modifikācijai 500L un pārdošanā nonāks nākamā gada sākumā.

Līdzīgi kā 500L, arī 500X tiks piedāvāts divās dažādās modifikācijās. Proti, atturīgākiem cilvēkiem tīkamāks noteikti šķitīs 500X standarta izpildījumā, bet tiem, kas vēlēsies vairāk izmantot modeļa dāvātās iespējas aiz pilsētas robežām, labāk patiks agresīvāk, apvidnieciskāk noformēts 500X.

500X dizains ir ieturēts modeļu saimei raksturīgajā retro stilā, taču tam ir agresīvāks, vīrišķīgāks radiatora režģa un priekšējā bampera izpildījums ar masīviem hroma elementiem, tonēti logu stikli, jumta reliņi un spoilers uz jumta malas virs bagāžnieka vāka.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kā norāda britu Autocar, Fiat Stila centrā (Centro Stile) Turīnā dizainētais 500X ir konstruēts uz modificētas SCCS tehnoloģiskās platformas, kas jau tiek izmantota Fiat Punto un Opel Corsa ražošanā. 500X ir 4,25 metrus garš (vizuāli robustais auto ir par 2 cm garāks), 1,80 metrus plats un 1,61 metru augsts.

Izstrādājot 500X, Fiat koncentrējās ne tikai uz praktiskajām īpašībām, bet arī šai modeļu saimei raksturīgā dzīvesprieka un individualizēšanas iespēju saglabāšanu.. Tādējādi 500X ir ne tikai samērā liels bagāžnieks (350 litri) un virkne sīklietu uzglabāšanas nodalījumu, bet arī plašas eksterjera un salona noformēšanas iespējas. Tā, piemēram, modeļa pircējs varēs izvēlēties 12 dažādas virsbūves krāsas un 8 dažādu dizainu riteņu diskus izmērā no 16 līdz 18 collām.

500X dzinēju paleti veido septiņi dažādi spēka agregāti. Četri no tiem ir benzīnnieki, bet trīs – dīzeļi, ko varēs kombinēt gan ar priekšējo, gan visu riteņu piedziņu, gan arī manuālo un automātisko pārnesumkārbu.

Ja ambīcijas nav lielas, tad Fiat piedāvājumā ir 500X ar priekšpiedziņu. Šādam auto var izvēlēties 1,6 litru benzīna dzinēju ar 110 ZS (piecu pakāpju manuālā pārnesumkārba), 1,4 litru turbo motoru ar 140 ZS (sešu pakāpju manuālā vai sešu pakāpju divsajūgu automātiskā pārnesumkārba), kā arī divus dīzeļus ar 1,3 un 1,6 litru darba tilpumu un attiecīgi 97 un 120 ZS, kā novadīšanai velkošajiem riteņiem paredzēta piecu un sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Pilnpiedziņas tīkotājiem tikmēr tiek piedāvātas trīs 500X modifikācijas. Benzīnnieku klāstu veidos 1,4 litru turbo modelis ar 170 ZS un auto ar 185 ZS 2,4 litru atmosfērisko motoru. Abiem modeļiem paredzēta deviņu pakāpju automātiskā transmisija. Pilnpiedziņas dīzeļauto tikmēr paredzēts 2 litru agregāts ar 140 zirgspēkiem kombinācijā ar sešu pakāpju manuālo vai deviņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Šovasar TVNET jau bija iespēja iepazīt šo dzinēju, kad tas iebūvēts zem Jeep Cherokee motora pārsega, un toreiz secinājām, ka auto ir mazliet par vāju tāda izmēra auto, taču pārsteidza ar ekonomiskumu. 500X gadījumā šis spēkrats varētu demonstrēt vēl lielākus brīnumus, jo nasta, kas tam jānes, ir ne tikai mazāka, bet arī krietni vieglāka.

Fiat 500X aprīkojumā iekļauta braukšanas kontroles sistēma, kas nodrošina trīs dažādus agregātu iestatījumus. Režīmā Auto Fiat 500X būs maksimāli universāls, bet režīmā Sport dzinējs, bremžu sistēma, transmisija un stūres iekārta darbosies saskaņā ar dinamiska braucēja vajadzībām, savukārt All Weather režīmā auto pieregulēsies darbam pazeminātas saķeres apstākļos. Robustajā izpildījumā All Weather pozīciju aizstās Traction funkcija, kas ievērojami paātrinās vilkmes pārvadu uz aizmugurējo asi, savukārt priekšpiedziņas modeļos All Weather ieslēgšana aktivizēs Traction Plus kontroles sistēmu. Tā, pēc Fiat teiktā, būs piemērota vadītājiem, kas pazeminātas saķeres apstākļos nonāk ārkārtīgi reti un kam ar pilnpiedziņas iegādi saistītie papildu izdevumi nav nepieciešami.

Vēl var atzīmēt, ka salonā, kur Fiat izmantojuši kvalitatīvākus materiālus un uzlabojuši montāžas kvalitāti, 500X piedāvās U Connect izklaides un info sistēmu ar 5 vai 6,5 skārienekrānu, Bluetooth savietojamību un virkni iespēju pieslēgt ārējos datu nesējus un mūzikas atskaņošanas ierīces.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu