Pirmie iespaidi: viens motors, trīs dažādi Nissan

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars, TVNET

Tā dēvētā daunsaizinga rezultāts ir tāds, ka, piemēram, Nissan vairāku savu modeļu motoru paletē nav iekļāvis neko vairāk par agregātu ar četriem cilindriem un 1,6 litru darba tilpumu. Tas attiecas kā uz mazo Juke, tā ievērojami lielāko X-Trail, kā arī starp šiem diviem modeļiem ierindojamiem Pulsar un Qashqai.

 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Nissan Pulsar

Lai arī DIG-T ir japāņu kompaktā krosovera jaudīgākā versija, automobiļa āriene «nekliedz», ka zem motora pārsega atrodams spēcīgākais no dzinējiem. To var apjaust tikai tad, kad nospiesta Start poga, aiz priekšējā paneļa čukstus sāk strādāt mašīnas sirds un ir paveikts pirmais spurts. Tas gan neiedzen ģībonī, taču 190 ZS un 240 Nm sniegums ir pietiekams, lai šāda auto lietotājam nebūtu jājūtas kā apdalītam zaudētājam kopējā satiksmē.

Motors, kam ir arī citas jaudas pakāpes, Pulsar DIG-T automobilī jūtas itin labi, un šķiet, ka līdzšinējam favorītam, ko apzīmē ar 110 dCi, ir ļoti laba alternatīva. Tas strādā pārī tikai ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, vajadzīgajā brīdī nodrošina nepieciešamo paātrinājumu, taču tajā pašā laikā ir gana ekonomisks. Šosejas režīmā šis auto turēsies pie apmēram 5 litru diētas, bet pēc viesošanās pilsētā, kur gluži kā svinībās pie bagātīgi klātiem galdiem, gribot, negribot ir jāēd vairāk, vidējais patēriņš var pārkāpt septiņu litru slieksni. Uz kopējā fona un zinot, ka šādas klases auto reti kad ēd mazāk, jo īpaši, ja apgādāts ar benzīna motoru, tas tāpat ir pieņemams rādītājs.

Ja nepieciešams, Pulsar klāsta flagmanis var paskriet, taču par īpaši sportisku šo auto dēvēt nevar. Tas ir tas pats ietilpīgais Nissan hečbeks, bet ar krietni spēcīgāku motoru un divām īpašām aprīkojuma līmeņu - N-Connecta R un Tekna R - izvēles iespējām. No pārējiem Pulsar paredzētajām N-Connecta un Tekna tās gan atšķiras visai minimāli, un pazīmes pircējs ieraudzīs tikai tad, ja pārdevējs uz tām konkrēti norādīs, tomēr pozitīvā ziņa ir tā, ka jaudīgākais Pulsar ar Tekna R aprīkojumu pat sanāk lētāks nekā dīzeļauto ar Tekna ādas sēdekļiem (22 590 pret 23 290 eiro).

Tādējādi, ja neskaita dzinēju, Pulsar DIG-T būtiski neatšķiras no pārējiem šā modeļa variantiem, kuru viena no labākajām īpašībām līdzās komfortablajai gaitai ir plašums aizmugurējā sēdekļu rindā.

Jauda190 ZS @ 5600 rpm
Griezes moments240 Nm @ 1600 – 5200 rpm
0-100 km/h7,7 sekundes
Vmax217 km/h
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Nissan X-Trail

X-Trail pārstāv pilnīgi citu automobiļu klasi, taču, gluži tāpat kā Pulsar, arī ir komplektējams ar 1,6 litru benzīna turbomotoru. Tā jauda gan ir zemāka, proti, 163 zirgspēki, taču uz ceļa šo deficītu, kas tehniskajos datos atspoguļojas kā 2 sekunžu atšķirība paātrinājumā līdz 100 kilometriem stundā (7,7 pret 9,7 sekundēm), tā īsti nemaz nemana. Laikam jau tāpēc, ka tādam krosoveram, kuru pat var iegādāties ar divām papildu sēdvietām bagāžnieka vietā, tātad kopumā sēdekļiem septiņiem cilvēkiem, paātrinājums nav noteicošais raksturlielums. Protams, ir patīkami, ja nospied to pedāli, kurš atrodas pa labi un auto priekšā paveras portāls uz citu dimensiju, taču X-Trail tipa auto gadījumā svarīgāks ir balanss starp veiktspēju un efektivitāti, un nevar noliegt, ka tādu Nissan ir izdevies sasniegt.

Nav ziņu un pieredzes, kā auto uzvedas, ja to piekrāmē pilnu ar cilvēkiem, taču ar diviem pasažieriem, tiesa, bez bagāžas, krosovers ir gan pietiekami dinamisks, gan arī ekonomisks. Jāpiezīmē tikai, ka ražotāja solītais 6,2 litru patēriņš kombinētā ciklā būtu fantastisks sasniegums, taču arī spēja turbomotoru šādā auto pabarot ar vidēji astoņiem litriem nav peļams rādītājs.

Tā kā trokšņu un vibrāciju samazināšanas jomā ar katru feisliftu un paaudžu maiņu tiek sperts solis tālāk, X-Trail benzīnniekam piemīt arī zināma izsmalcinātība - uz laba asfalta tas ir kluss, laiski slīd pretī galamērķim un ir arī pietiekami labi, precīzi vadāms (pārbaudīts serpentīnos ap Monblānu ieskaujošajiem kalniem).

Patiesībā asfalts ir atslēgas vārds, ja runā par apstākļiem, kādos X-Trail benzīnnieks jūtas vislabāk. Automobilim gan ir 21 centimetru augsts klīrenss, taču par apvidus auto X-Trail DIG-T modifikāciju dēvēt nevar, tā ka ALL-MODE 4x4-i abu asu piedziņas sistēma tiek piedāvāta tikai 130 zirgspēkus spēcīgās dīzeļmašīnas pircējiem. Citiem vārdiem sakot, X-Trail būs pa spēkam grants ceļi, meža ceļu ondulācijas un citi pārbaudījumi, ko var pieveikt parasts priekšpiedziņas auto, plus varēs drošāk braukt pavasara peļķēs un uz augstām ietvju apmalēm, bet no šīs mašīnas dzīšanas dubļos līdz pusritenim gan jāatturas. Jāatzīst gan, ka pat pilnpiedziņas X-Trail ar izcilu caurgājību neizceļas - atliek vien iebraukt nedaudz irdenākās smiltiņās un automobili ātri vien piemeklē sagurums. Arī tas ir pārbaudīts.

Un tomēr kā automobilis ikdienai, kas pārsvarā tiek pavadīta pilsētā vai tuvā perimetrā ap to, benzīna dzinējs ir saprātīga izvēle, jo lētākais X-Trail ir tieši vienkāršākā aprīkojuma benzīnnieks un tas nemaksā pat 22 tūkstošus eiro. Salīdzinājumam - līdzvērtīgs X-Trail ar 130 zirgspēku dīzeli un priekšpiedziņu maksās par 2 tūkstošiem vairāk. Bet, ja nu tomēr ir vēlme un iespējas nedaudz izvirst, bagātīgāk aprīkotais TEKNA līmeņa X-Trail ar ādas salonu, šasijas kontroli un visām elektroniskajām drošības sistēmām veikalā maksās ap 28 tūkstošiem eiro. Vēl nedaudz vairāk, ja vēlēsies to individualizēt.

Jauda163 ZS @ 5600 rpm
Griezes moments240 Nm @ 2000 rpm
0-100 km/h9,7 sekundes
Vmax200 km/h
 
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Nissan Juke

Mazo Nissan Juke krosoveru karaļvalstī pats galvenais ir R 2.0 ar GT-R 600 zirgspēku twin-turbo motoru, tā progresīvo pilnpiedziņu, divsajūgu pārnesumkārbu un cauruļu karkasu tur, kur pārējiem Juke ir aizmugurējais sēdeklis. Ja rokas tomēr nesniedzas līdz plauktam, kur stāv šis «godzillas» atvasinājums (nebūtu arī brīnums, jo auto maksā ap 400 tūkstošiem eiro), tad nākamais Juke hierarhijā ir priekšpiedziņas NISMO RS, kuram uzstādīts 1618 kubikcentimetru DIG-T turbo motors ar 218 ZS un 280 Nm, bet tālāk uz leju seko 214 zirgspēku (250 Nm) NISMO RS versija ar 4x4 un X-Tronic variatoru. Ar šo auto ceļi vēl nav krustojušies, turpretī priekšpiedziņas braucamais ir pazīstams visai labi, un jāteic, ka šai pieaugušo rotaļlietai patiesi nav ne vainas. Jābūt vien apstākļiem, kuros ar to spēlēties.

Vispirms jāsāk ar dizainu. Kā redzams attēlos, spītējot krietnam pārākumam pār civilajiem Juke veiktspējas ziņā, NISMO RS nav vizuāli pārāk samocīts. Tam ir citādāki bamperi un sliekšņi, lielāka diametra izpūtēja uzgalis, pamatīgs spoilers virs bagāžnieka durvīm un gaumīgi krāsu akcenti. Tādējādi sportiskākais Juke uz ielas ir labi pamanāms pat bez betmobiļu niknajām ārišķībām.

Salonā šis Juke piedāvā visu nepieciešamo brīžiem, kad gribas nedaudz pasportot. Recaro sēdekļi ar augstajām sānu malām gādā, lai vadītājs neieslīdētu pasažierim klēpī, stūre ar alkantaras apdari nodrošina labu satvērienu, un ātrumpārslēgs ir ar ļoti īsu gājienu, lai braucējs sajustos kā sporta mašīnā un gūtu baudījumu no «štepselēšanas robos». Patiesi, šis auto, lai arī sacīkšu trasē ātri uzkarst un pēc pāris apļiem jāstādina atpūsties, ikdienā lieliski prot apvienot parastā Juke nosacīto praktiskumu ar sportiskām gaitas īpašībām. Tas nav par «cietu», neuzbāzīgi ieburkšķ ausī, kad paātrinies, konturētie sēdekļi patiesībā ir ļoti ērti, un arī patēriņš turas saprāta robežās. Iekļauties solītajos 7,2 litros var, taču daudz reālāks ir mērķis nekāpt pāri desmit litru robežai. Ja nu ir kas tāds, par ko šim auto «piekasīties», tā ir nepieciešamība adaptēties braukšanai pa mitru/slapju asfaltu, kad velkošie riteņi itin viegli «noraujas». Nu, un, protams, arī cena, kas Juke NISMO RS gadījumā sākas ar atzīmi 27 160 eiro (30 910 eiro 4x4 X-Tronic versijas gadījumā).

Jauda218 ZS @ 6000 rpm
Griezes moments280 Nm @ 3600- 4800
0-100 km/h7 sekundes
Vmax220 km/h
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu