Kurš uzvarēs Baltijas 1000 km sacensībās – lietuvieši, latvieši vai igauņi?

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Kurš ir ātrākais? Šis jautājums interesē jebkuru autosporta fanu pirms jebkurām starptautiskām sacensībām. Atbilde uz šo jautājumu būs zināma pēc Baltijas 1000 km sacensībās, kas no 16. līdz 18. jūnijam norisināsies Pērnavā. Līdz sacensībām ir vēl gandrīz pusgads, tomēr organizatori jau tagad sākuši apzināt komandas no visām trīs Baltijas valstīm.

Lietuvieši brauks ar «Ford» prototipu

Pirmie lietuvieši, kuri reģistrējušies šīm starptautiskajām sacensībām, brauks ar «Ford Focus Silhouette». Komandas braucēji ir labi zināmie autosportisti Martynas Samsonas un Mindaugas Varza.

M. Samsonas stāsta, ka galvenā motivācija piedalīties šajās sacensībās ir to atrašanās vieta un iespējamā konkurence. «Ir interesanti braukt labā trasē. Mēs neesam profesionāļi autošosejā, mūsu prioritāte ir rallijs, bet mums būtu jāpiedalās jebkurās labās sacensībās,» tā M. Samsonas.

Uzvārdi Samsonas un Varza ir labi zināmi rallija pasaulē, tie parasti parādās Youtube video klipos ar nosaukumiem «Best rally moments» u.tml. Viņu braukšanas stils ir agresīvs, tādēļ šie piloti, kas parasti brauc ar BMW vai Mitsubishi Lancer Evo, ir vieni no populārākajiem autosportistiem Lietuvā.

Foto: Publicitātes foto

Tomēr autošoseja atšķiras no rallija. Citādāks auto, citādāks braukšanas stils, cita konkurence. Lietuviešu piloti gan ir pārliecināti, ka viņu pieredze palīdzēs arī autošosejā.

«Ja tu vari pabraukt uz grants, tu vari pabraukt arī uz asfalta.»

Viņi nav droši vai Baltijas 1000 km sacensībās būs viņu pirmās izturības sacensības, bet tās tomēr nav. Samsonas un Varza ir zināma pieredze garo distanču sacīkstēs.

Lietuviešus noteikti varēs pamanīt to automašīnas dēļ. No ārpuses tas izskatās pēc «Ford Focus», bet, noņemot pāris virsbūves daļas, skatam atklājas cauruļu rāmja konstrukcija. Samsonas skaidro, ka auto ir pietiekami jaudīgs, bet nepieciešami vēl ieguldījumi izturības uzlabošanai.

«Ford Focus Silhouette» aprīkots ar «Ford» 2,3 litru četru cilindru benzīna dzinēju, kas attīsta 280 zirgspēkus. Tas nesver daudz, vien kādus 1000 kilogramus, tādēļ auto būtu jābūt ļoti ātram pagriezienos.

«Auto piemērots tehniskām trasēm, kāda ir Pērnava. Mēs ceram būt konkurētspējīgi šeit. Auto nav iespaidīgi tehniskie dati, bet tas ir viegls un veikls. Tā ātrumam trasē būtu jābūt līdzīgam «BMW Silhouette» spēkratam. Viņiem ir vairāk zirgspēku, bet arī lielāks svars.»

BMW fani no Igaunijas

«Ants Racing» komanda no Igaunijas zināma ar startēšanu igauņu «BMW 325» kausā, Baltijas autošosejas čempionātā un Palangas 1000 km sacensībās. Šogad igauņi ir gatavi nākamajam izaicinājumam – Baltijas 1000 km sacensībām.

«Pagājušogad Palanga mums nebija neveiksmīga. Lietus laikā mēs avarējām un nebijām vairs spējīgi cīnīties par augstākajām vietām. Tomēr mēs ieguvām pieredzi,» stāsta viens no komandas pilotiem Mikks Maatens.

Komanda uz šo gadu būvē pilnīgi jaunu auto – BMW M3 GTR (E46). Tas būs viens no ātrākajiem autošosejas automobiļiem Baltijā. BMW apveltīts ar 3 litru atmosfērisku benzīna dzinēju, kas attīsta 370 zirgspēkus.

1000 km sacensības Pērnavā nav vienīgās izturības sacensības «Ants Racing» kalendārā. Komanda startēs arī Brno 12 stundu sacīkstēs.

«Mūsu mērķis ir uzvarēt A3 klasē un būt ātrākajai igauņu komandai,» tā Maatens.

Latviešu 500 zirgspēku dīzelis

«Pagājušā sezona bija kļūdu meklēšanai. Šogad mēs zinām, ko varam izdarīt labāk. Mēs varam cīnīties par absolūto uzvaru,» stāsta «Flash Racing» pilots Artūrs Batraks, kurš jau ir nosūtījis pieteikumu Baltijas 1000 kilometru sacensībām.

Viņš zina, ko viņš saka. Pirms diviem gadiem viņš ar tēvu uzbūvēja auto, kas gan izcēlās ar dažādām tehniskām likstām. Tomēr šoreiz viņi nekļūdīsies – Artūrs un Vilnis būvē jaunu 3. sērijas (E46) BMW.

Ar ko tas atšķiras? Tam ir 3 litru dīzeļdzinējs, kas attīsta iespaidīgus 500 Zs un 800 Nm. Jaunā BMW svars solās arī būt pēc iespējas mazāks. Artūrs stāsta, ka viņi grib auto uztaisīt tik vieglu, lai tas būtu zem minimālā pieļaujamā svara. Attiecīgi liekot klāt svaru būs iespējams iegūt perfekto izsvarojumu.

Foto: Publicitātes foto

Batraks skaidro, ka viņam ļoti patīk Pērnavas «Auto24Ring» – tā ir ātra un ar daudziem pagriezieniem un vietām, kurās iespējams apdzīt.

«Tā ir augsta līmeņa trase, tai ir boksi, normālas tualetes un dušas. Man arī patīk Pērnavas pilsēta.»

Batraka komandai ir izturības sacensību pieredze un šogad tā turpinās augt. Tādēļ viņi lūkojas pēc trešā cilvēka, kurš varētu pilotēt viņu automašīnu 1000 km sacensībās. Tomēr ir grūti atrast profesionālu braucēju, kurš ātri aprastu ar jaunu automobili.

«Lietuvieši ir ātrāki, bet mēs neesam tālu aiz viņiem. Pagājušogad mēs redzējām, ka varam viņus apdzīt – Biķerniekos lietū mēs bijām ātrāki. Tomēr mūsu mērķis ir uzvarēt Pērnavas 1000 km sacensībās. Vienalga kādos laika apstākļos,» tā Artūrs.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu