Spānijā «Prestige» lietā par atbildīgiem atzīst kuģa kapteini, īpašnieku un apdrošinātāju

Naftas tankkuģa Prestige katastrofa

Spānijas Augstākā tiesa otrdien paziņoja, ka 2002.gadā notikušās naftas tankkuģa «Prestige» avārijas lietā par atbildīgiem ir atzinusi kuģa kapteini, īpašnieku un apdrošinātāju.

Tiesa piesprieda «Prestige» kapteinim Grieķijas pilsonim Apostolam Manguram divus gadus cietumā.

Spānijas tiesa 2013.gadā attaisnoja Manguru, kā arī kuģa galveno mehāniķi un augsta ranga Spānijas amatpersonu, norādot, ka notikušais nebija viņu apzinātas rīcības un nozīmīgas nolaidības rezultāts.

Augstākā tiesa tagad ir atcēlusi attaisnojošo spriedumu Manguram, paziņojot, ka viņš ir pieļāvis «rupju nolaidību».

Tiesa arī paziņoja, ka avārijas lietā atbildīgs ir kuģa apdrošinātājs «The London P&I Club», kā arī tā īpašnieks «Mare Shipping».

«The London P&I Club» varētu nākties maksāt pat vienu miljardu ASV dolāru (920 miljonus eiro), tomēr galīgā summa vēl nav noteikta.

Vienkorpusa tankkuģis «Prestige», kam bija Bahamu salu karogs, 2002.gada 19.novembrī vētras laikā pārlūza un nogrima Spānijas ziemeļrietumu piekrastē sešas dienas pēc tā avārijas. No kuģa izplūda 63 tūkstoši tonnu mazuta, kas piesārņoja Spānijas, Portugāles un Francijas piekrasti 2980 kilometru garumā, izraisot ekoloģisku katastrofu, kurā gāja bojā simtiem tūkstoši jūras putnu.

Uz augšu